کارمند سابق سامسونگ جزئیات طراحی گلکسی S22 و S22 پلاس را لو داد

به گزارش وبلاگ وکیل من، یکی از کارمندان سابق سامسونگ روز گذشته اطلاعاتی در رابطه با شکل ظاهری دو گوشی گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس فاش کرد.

کارمند سابق سامسونگ جزئیات طراحی گلکسی S22 و S22 پلاس را لو داد

سامسونگ قصد دارد در ماه فوریه سال آینده یعنی دومین ماه سال (احتمالا بهمن ماه) از گوشی های سری گلکسی S22 به عنوان نوترین پرچم داران خود رونمایی کند. پرچم دارهایی که تا به امروز اطلاعات زیادی پیرامون آن ها منتشر شده است؛ چرا که قرار است با گوشی های سری آیفون 13 و نماینده های کنونی اپل به رقابت بپردازند و طبیعتا انتظارات از آن ها فوق العاده بالاست.

البته بیشتر خبرها و اطلاعاتی که پیرامون این محصولات افشا می شود مربوط به گلکسی S22 اولترا، قدرتمندترین مدل از این سری است. این یعنی تمرکز تمام افشاگران و البته خود سامسونگ روی مدل اولترا است چرا که این گوشی باید پرچم دار سامسونگ در رقابت با بهترین های بازار باشد و اگر پیروز نشود، دیگر کسی توجهی به دو مدل استاندارد و پلاس نخواهد کرد.

آنچه امروز قصد پرداختن به آن را داریم، جزئیاتی است که در رابطه با طراحی گلکسی S22 و S22 پلاس منتشر شد. دو مدل با ظاهری تقریبا یکسان و البته قابلیت های مشابه که فقط مقدار نمایشگر و متعاقبا ظرفیت باتری آن ها را از هم متمایز می کند. البته در سری گلکسی S21 شاهد به کارگیری فلز و شیشه در ساخت گلکسی S21 پلاس بودیم اما در مدل استاندارد فقط از پلاستیک و شیشه استفاده شد. حال نمی دانیم آیا این فرایند امسال هم تکرار خواهد شد یا خیر اما مطمئن هستیم کیفیت ساخت مدل اولترا از دو مدل دیگر بیشتر خواهد بود.

همان طور که گفته شد، تا به امروز اطلاعات زیادی در رابطه با دو مدل استاندارد و پلاس منتشر نشده بود اما این بار به لطف یکی از کارمندان سابق خود شرکت کره ای، توانستیم به جزئیاتی در رابطه با طراحی گلکسی S22 و S22 پلاس دست پیدا کنیم. این فرد که تحت عنوان Super Roader شناخته می شود، به کمک یکی از طراحان گرافیکی با نام Snoreyn، نه تنها اطلاعاتی از طراحی گلکسی های نو بلکه تصویری از آن را هم با کاربران به اشتراک گذاشت تا پرچم دار بعدی سامسونگ را در قالب یک تصویر کامل مشاهده کنیم.

با نگاهی به تصاویر به خوبی می توانیم ببینیم که این بار، طراحی گلکسی S22 و S22 پلاس کاملا با مدل اولترا فرق دارد. البته در مدل گلکسی S21 امسال، فقط ماژول مدل اولترا بزرگ تر بود و دوربین بیشتری روی آن قرار داشت اما به طور کلی طراحی خود ماژول و نحوه ادغام آن با بدنه کاملا یکسان بود. ولی این بار به نظر می رسد سامسونگ ادغام ماژول با بدنه را فقط برای مدل استاندارد و پلاس در نظر خواهد گرفت و برای مدل اولترا ماژول دوباره روی خود پنل پشتی قرار می گیرد و با فریم کناری ادغام نمی شود. البته اگر آنچه تا به امروز در رابطه با این گوشی ها منتشر شده است حقیقت داشته باشد.

بنابراین از لحاظ شکل ظاهری، دو مدل استاندارد و پلاس از گلکسی S22 شباهت زیادی به نسل گذشته خواهند داشت، جز اینکه گفته می شود سامسونگ این بار می خواهد گوشی هایش را عریض تر و در نتیجه کوتاه تر تولید کند. بدین ترتیب از این حیث گوشی های شرکت کره ای شبیه به سری آیفون 13 می شوند. بین خود این دو گوشی هم به نظر می رسد تفاوت زیادی وجود نداشته باشد البته جز مقدار و یک سری تغییرات که در نتیجه مقدار متفاوت به وجود می آید که پیش تر هم به آن اشاره کردیم.

گلکسی S22 اما به عنوان پرچم دار استاندارد از این سری، به احتمال بسیار فراوان نمایشگری 6.06 اینچی خواهد داشت که این مقدار در گلکسی S22 به 6.55 اینچ می رسد. در مقایسه با نسل گذشته، این گوشی ها همان طور که گفته شد کوتاه تر به نظر می رسند چرا که گلکسی S21 نمایشگری 6.2 اینچی و مدل پلاس هم نمایشگری 6.7 اینچی داشت. با این حال کیفیت و مشخصات نمایشگر در هر دو گوشی نو یکسان خواهد بود. یعنی همان نمایشگر +FHD با رفرش ریت 120 هرتز.

با استناد بر شایعه ها و خبرهایی که پیش تر پیرامون این گوشی ها منتشر شده بود، به نظر می رسد نمایشگر گوشی های سری گلکسی S22 بسیار روشن تر از نسل قبل و در واقع روشن ترین نمایشگر در مقایسه با سایر گوشی ها خواهد بود چرا که گفته می شود بیشینه روشنایی در آن ها به 1500 نیت می رسد. البته به نظر می رسد این موضوع بیشتر به مدل اولترا مربوط شود و نه تمام مدل ها از این سری، ولی باید منتظر ماند و دید چه پیش می آید.

همچنین گفته می شود حاشیه دور نمایشگر این دو گوشی کاملا یکسان خواهد بود. یعنی برخلاف گوشی های میان رده که غالبا حاشیه پایین فریم آن ها از سایر بخش ها بیشتر است، در گوشی های گلکسی S22 و S22 پلاس این حاشیه در تمامی بخش ها یکسان هستند تا این دو محصول ظاهری زیباتر و مجذوب کننده تر به خود بگیرند. علاوه بر تمامی این ها، در خبرهای اخیر شنیده بودیم که سامسونگ می خواهد نمایشگر و پنل پشتی دو مدل استاندارد و پلاس از سری S22 را تخت تر از نسل گذشته طراحی کند این در حالی است که روی کناره های پنل پشتی همچنان اندکی انحنا برای قرارگیری راحت تر در دست وجود خواهد داشت.

البته ناگفته نماند اگرچه گوشی های سری گلکسی S22 از لحاظ طراحی ظاهری طوری با یکدیگر تفاوت دارند که گویا از یک خانواده نیستند، اما از لحاظ سخت افزار تا حد زیادی با یکدیگر مشابه است. این یعنی در تمامی این مدل ها اگزینوس 2200 با پردازشگر گرافیکی ساخت AMD و یا اسنپدراگون 898 به عنوان قلب تپنده فعالیت می کند. این یعنی صرف نظر از مدلی که خریداری می کنید، از لحاظ قدرت پردازشی تمام آن ها در یک سطح قرار خواهند داشت.

رونمایی یا عرضه سری گلکسی S22 با توجه به آخرین شایعه ها و خبرهایی که پیرامون آن ها وجود دارد، باید در ماه فوریه سال 2022 (بهمن 1400) اتفاق بیفتد. اما با این حال از این بابت مطمئن نیستیم چون رسما چیزی در این رابطه اعلام نشده است. اما چیزی که می توانیم با اطمینان در رابطه با آن صحبت کنیم این است که امکان ندارد رونمایی یا عرضه این گوشی ها در شرایط عادی دیرتر از ماه فوریه اتفاق بیفتد. این یعنی در بدترین حالت حدود 3 ماه تا رونمایی از این گوشی ها زمان به جای مانده است. بنابراین انتظار داریم طی هفته های آینده حجم خبرهایی که در رابطه با آن ها منتشر می شود و همچنین مقدار درست بودن آن ها افزایش پیدا کند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "کارمند سابق سامسونگ جزئیات طراحی گلکسی S22 و S22 پلاس را لو داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارمند سابق سامسونگ جزئیات طراحی گلکسی S22 و S22 پلاس را لو داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید