برنامه روسیه برای تحویل اسپوتنیک وی به 50 کشور دیگر

به گزارش وبلاگ وکیل من، الکساندر گینتسبورگ مدیرعامل مرکز ویروس شناسی گامالیا (سازنده واکسن اسپوتنیک وی) گفت که برای تحویل این واکسن به 50 کشور دیگر برنامه ریزی شده است.

برنامه روسیه برای تحویل اسپوتنیک وی به 50 کشور دیگر

گینتسبورگ روز دوشنبه در گفت و گو با روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو گفت: از ابتدای ساخت واکسن اسپوتنیک وی من به وضوح می دانستم که هر قدر هم که دولت ما آماده برای خرید واکسن کرونا و پرداخت پول بابت آن باشد من نمی توانم مراکز فراوریی برای فراوری کل واکسن مورد احتیاج ایجاد کنم.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر برنامه های بسیار گسترده تر شده اند و از ما سوال می نمایند که آیا می توانید واکسن کرونای مورد احتیاج کل دنیا را تامین کنید؟

گینتسبورگ گفت: ما پاسخ می دهیم که می توانیم تامین کنیم و امروز برنامه برای تحویل واکسن اسپوتنیک وی به 50 کشور دیگر را برنامه ریزی نموده ایم. در زمان حاضر 55 کشور واکسن اسپوتنیک وی را تایید نموده اند.

مدیرعامل مرکز ویروس شناسی گامالیا (سازنده واکسن اسپوتنیک وی) ادامه داد: اگر در زمان حاضر همه شرکت های داروسازی دنیا را وادار به فراوری واکسن کووید-19 کرد در طول یک سال می توان در همه مراکز فراوری، 15 درصد واکسن مورد احتیاج 7.5 میلیارد نفر مردم دنیا را فراوری کرد.

گینتسبورگ اعلام نمود: به همین خاطر می بایست امکانات همه کشورها بکار گرفته گردد و ما در این زمینه تعلل نکردیم.

این دانشمند روس درباره موفقیت واکسن اسپوتنیک وی اعلام نمود که این موفقیت تا اندازه زیادی با سیستم جمع آوری اطلاعات درباره بکارگیری واکسن بدست آمد که وزارت بهداشت روسیه آن را بوجود آورد و در دنیا بی سابقه است.

گینتسبورگ در ادامه مصاحبه اعلام نمود که خطر شیوع ویروس کووید-19 از بین نرفته است و این ویروس همچنان تهدید عظیم محسوب می گردد.

به گفته وی مرحله بعدی شیوع کرونا ممکن است در بین حیوانات خانگی و پرورشی در مزارع شروع گردد.

واکسیناسیون عمومی کرونا در روسیه از اواسط دی سال 1399 شروع شد و تا به امروز روس ها با واکسن اسپوتنیک وی، واکسیناسیون را انجام داده اند و بتازگی مرحله دوم آزمایشی واکسن اپی واک کرونا برای واکسیناسیون مردم در روسیه شروع شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه هفته گذشته واکسن کرونا را تزریق کرد و بعضی مقامهای ارشد این کشور از جمله سرگئی شایگو وزیر دفاع نیز با واکسن اسپوتنیک وی واکسیناسیون شده اند.

اخیراً یک مطالعه در مجله تخصصی لنست (The Lancet) نیز تایید کرد که واکسن اسپوتنیک وی بسیار موثر و بی خطر است.

روسیه نخستین کشوری بود که واکسن ضد ویروس کووید-19 را یازدهم آگوست 2020 (21 مرداد) به ثبت رساند. مرکز تحقیقات ملی همه گیر شناسی و میکروب شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه، این واکسن را فراوری کرد. اسپوتنیک وی، واکسنی که بر پایه ناقل انسانی ساخته شده است و دو مرحله ای بودن آن در دو دُز تکمیل می گردد.

موسسه تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا روسیه و متعاقب آن دکتر الکساندر گینتسبورگ، مدیر مرکز تحقیقات گامالیا در وزارت بهداشت روسیه که این واکسن را فراوری نموده است، اعلام نمود: فاصله بین تجویز دوز اول و دوم دوز واکسن اسپوتنیک وی بین سه هفته تا دو ماه خواهد بود.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "برنامه روسیه برای تحویل اسپوتنیک وی به 50 کشور دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه روسیه برای تحویل اسپوتنیک وی به 50 کشور دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید