جست وجوی گوگل در موبایل یکی از بزرگ ترین تغییراتش را دریافت کرد
به گزارش وبلاگ وکیل من، معمولا هنگامی که در پی جست وجوی چیزی هستید، از صفحه نتایج اول گوگل فراتر نمی روید. اگر نتوانستید آنچه را که می خواهید در صفحه نتایج اول پیدا کنید، احتمالا دست به تغییر نوشته خود خواهید زد. با این وجود، گاهی اوقات برای جست وجوی اطلاعات لازم خود باید به صفحه دوم یا سوم هم مراجعه کنید.

این غول بزرگ دنیای جست وجو امروز از انتشار قابلیت نو خود در موتور جست وجوگر موبایل ها خبر داده که بر اساس این ویژگی نو، گزینه کلاسیک بعدی، مشاهده بیشتر یا لیستی از حروف O در کلمه GOOGLE برای تماشا نتایج بیشتر حذف شده و به جای آن محتوای های نو به صورت بی نهایت برای شما به نمایش در خواهد آمد. به عبارتی دیگر تا زمانی که نتایجی برای محتوای جست وجو شده وجود داشته باشد، به صورت اتوماتیک برای شما نشان داده خواهد شد.
گوگل از این تغییر به عنوان یکی از مهم ترین تغییرات موتور جست وجوی خود در گوشی های هوشمند یاد نموده است. این قابلیت نو برای کاربران ایالات متحده آمریکا در حال انتشار است و به زودی سایر کاربران در سراسر دنیا می توانند از این ویژگی نو مرورگر گوگل استفاده نمایند. نیرو آناند، مدیر محصول بخش جست وجوی گوگل می گوید: امروز ما با معرفی قابلیت اسکرول بی نهایت در گوشی های هوشمند نتایج جست وجو را یکپارچه تر و بصری تر خواهیم کرد. اکنون وقتی به انتهای صفحه نتایج جست وجو در گوشی خود می رسید، مجموعه بعدی نتایج به طور اتوماتیک با اطلاعات مربوطه به شما نشان داده می گردد.
شرکت های بزرگی مانند گوگل که کاربران بسیاری دارند و افراد متعددی در سراسر دنیا از خدمات آن ها استفاده می نمایند، حتما باید به فکر بهبود سرویس های خود باشند. گاهی ممکن است توسعه دهندگان تغییر عظیمی در یک سرویس خاص اعمال نمایند که به وضوح قابل مشاهده است؛ اما در برخی مواقع اعمال تغییرات ظریف و کوچک به همان مقدار بر بهبود تجربه کاربری تأثیر دارد. این تغییرات ممکن است به وسیله کاربران احساس نشوند؛ اما تأثیر خود را روی آن ها می گذارند.
شایان ذکر است که گوگل در به روزرسانی قبلی خود برای مرورگر کروم، تغییرات ظریف اما بسیار خوبی بر تجربه جست وجوی تلفن همراه اعمال نموده است. تغییرات ایجادشده به منظور راحت تر کردن خواندن نتایج جست وجو و مدرن تر کردن ظاهر این بخش است. اکنون این قسمت طراحی ساده تری دارد که به مخاطب حس خوبی القا می نماید. درحال حاضر کادرهای گرد و کمی سایه دار در اطراف هر نتیجه جست وجو، جای خود را به خطوط مستقیم داده اند. گوگل در طراحی نو این بخش از کادرهای گرد بیشتری استفاده نموده است. می توان با کمی دقت تغییرات یادشده را در حلقه های اطراف نوار جست وجو مشاهده کرد. بعلاوه اصطلاحاتی در آرم گوگل اعمال شده است.
ضمناً گوگل در حال توسعه استفاده از فونت Google Sans است. اگر جزء کاربران سیستم عامل اندروید و جیمیل باشید، مطمئنا با این فونت آشنا هستید؛ زیرا از آن در این دو اپلیکیشن استفاده شده است. از بسیاری جهات، این فرایند تازه سازی ادامه کاری است که گوگل با رفرش کردن بخش نتایج جست وجوی تلفن همراه در سال 2019 انجام داد. در آن موقع، تأکید بر این بود که با اضافه کردن علائم وب سایت و سایر قابلیت های بصری نو، آنالیز کامل صفحه برای کاربر آسان تر گردد. خواناتر کردن صفحه نتایج جست وجو برای کاربر، کاری است که پایانی ندارد.
بارگذاری نتایج اضافی در مرورگر گوگل روی گوشی هوشمند شما به صورت اتوماتیک اتفاق می افتد. اما به نظر می رسد که این قابلیت نو هنوز برای نسخه دسکتاپ مرورگرهای گوگل در دسترس نیست و ما همچنان شاهد صفحات جست وجوی Gooooooogle در آنجا خواهیم بود. باید دید آیا این ویژگی نو در مرورگر های غول بزرگ دنیای جست وجو توجه کاربران را جلب می نماید یا نه.
منبع: AndroidAuthority
منبع: دیجیکالا مگ