علم و تکنولوژی

جبران کاهش جمعیت دنیا در آینده با ربات های انسان نما!

به تازگی خبری منتشر شده است مبنی بر اینکه کاهش نرخ زاد و ولد در دنیا احتمالاً ظرف ربع قرن آینده اغلب کشورها را تحت تأثیر قرار خواهد داد. حالا برخی دانشمندان معتقدند این خلأ در جمعیت آینده انسان ها با ربات های انسان نما پُر خواهد شد.

8 فروردین 1403

بازی Dragon Ball FighterZ برای کنسول های نو در دسترس نهاده شد

بازی Dragon Ball FighterZ پایان پس از مدت ها انتظار برای کنسول های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر شده است. این اثر در سال 2018 برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ و رایانه های شخصی منتشر شده بود.

13 اسفند 1402

نینجای سایبورگ؛ امضای کوجیما در بازی هایش از کجا آمده است؟

در سرانجام ژانویه 2024 و در رویداد State of Play پلی استیشن، طرفداران بالاخره توانستند تریلر جدیدی از بازی Death Stranding 2: On The Beach را ببینند. در طول تریلر بلند کارگردان تحسین شده بازی یعنی هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، بازیکنان با فصل بعدی ماموریت سم پورتر بریجز برای پیوند...

3 اسفند 1402

ساختار شگفت انگیزی که از زیر خاک بیرون کشیده شد، عکس

دانشمندانی که این لانه متروکه را برای پژوهش انتخاب نموده بودند در خیالشان نمی گنجید که ساختاری چنین شگفت انگیز زیر خاک نهفته باشد. شهری بزرگ که ساخته مورچگان است.

20 آذر 1402

گزینه مجذوب کننده و غیرممکن برای آلمان: پپ گواردیولا!

رئیس افتخاری بایرن مونیخ می گوید تنها گزینه خارجی مناسب برای نیمکت این تیم پپ گواردیولا است.

25 شهریور 1402

در خرید لپ تاپ قسطی به چه معیارهایی توجه کنیم؟

استفاده از لپ تاپ امری عادی بوده و بسیاری از کاربران برای راحتی در حمل و نقل مشتاقانه به خرید لپ تاپ روی می آورند.

14 شهریور 1402

معرفی گوشی تازه آنر با دوربین 100 مگاپیکسلی، عکس

دیجیاتو نوشت: آنر 90 لایت به دوربین اصلی سه گانه مجهز شده است و نمایشگر 6.7 اینچی با رفرش ریت 90 هرتز دارد.

31 خرداد 1402

خوردن این ابرسوپ دیابت را متوقف می نماید

یک کاسه سوپ که یک بار در هفته خوردن آن بتواند سطح قند خون را پایین نگه دارد و شاید خیال واهی به نظر برسد، اما این رژیم غذایی برای مشتریانش واقعیت است نه خواب خیال!

10 خرداد 1402

شایعات در مورد آیفون SE4 چه می گویند؟

تا به امروز اطلاعات متعددی از بودجه اپل برای آیفون SE 4، به بیرون درز نموده است؛ اطلاعاتی که صحت هیچکدام از آن ها تا لحظه انتشار این خبر تایید نشده بود.

30 فروردین 1402

13 ساعت هوشمند برتر با قابلیت مکالمه؛ از مقرون به صرفه ترین تا گران ترین

ساعت های هوشمند این روزها هواداران زیادی پیدا نموده اند و به یکی از پرفروش ترین محصولات دیجیتال تبدیل شده اند. این گجت های پوشیدنی با قابلیت ها و امکانات مختلفی در بازار به فروش می رسند که پشتیبانی از قابلیت مکالمه، یکی از برترین و کاربردی ترین ویژگی...

27 فروردین 1402

آینده نامعلوم فناوری خودران؛ فاصله نجومی رویا تا واقعیت!

رقابت بر سر فراوری جدیدترین و برترین خودرو های خودران، یکی از پربازدیدترین اخبار چندسال گذشته این صنعت بوده است. در ابتدا خودروسازان ادعا می کردند که طی آینده نزدیک رانندگی از لیست توانایی های انسان حذف خواهد شد، چرا که خودرو های خودران می توانند...

25 فروردین 1402

تکرار فاجعه ترسناک باستانی با سهل انگاری انسان

ایسنا نوشت: نتایج یافته های گروهی از محققان نشان داده فوران های مرگبار آتشفشانی که در حدود 260 میلیون سال پیش اتفاق افتاده، به انقراض دسته جمعی گونه ای از حیوانات منجر شده است.

23 فروردین 1402

چرا باید هوش مصنوعی را کنترل کرد؟

استوارت راسل، دانشمند علوم رایانه در بریتانیا که به دلیل تلاش هایش در زمینه هوش مصنوعی شناخته شده است. کتاب او تحت عنوان رویکردی نوین به هوش مصنوعی از طریق عباس باقری یزدی به فارسی ترجمه و از طریق انتشارات دیباگران تهران چاپ شده است. این کتاب در بسیاری...

17 فروردین 1402

راهنمای سفر به شهر استکهلم؛ پایتختی دیدنی در سرزمینی اروپایی

استکهلم یکی از زیباترین و مجذوب کننده ترین مقاصد گردشگری بوده که هواداران زیادی در سراسر جهان دارد. در گوشه و کنار این شهر، منظره ها و جاذبه هایی وجود دارند که شما را به هیجان آورده و اگر اهل عکاسی باشید، تصاویر و کادرهای فوق العاده ای را در اختیارتان...

16 فروردین 1402

ترکیبی که می تواند باعت کند شدن روند پیری گردد

پیری چالش مهمی برای همه جوامع است. با توجه به اینکه جمعیت دنیا به سرعت در حال پیر شدن است، بعضی احتمال می دهند تا سال 2050 برای اولین بار بر روی کره زمین، تعداد افراد مسن به میزان تعداد بچه ها زیر 15 سال باشد.

9 فروردین 1402

مرورگر مایکروسافت، گوگل کروم را له می نماید!

گجت نیوز نوشت: مرورگر مایکروسافت اج - Microsoft Edge به زودی یک قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی را دریافت خواهد نمود که آن را به جدی ترین رقیب گوگل کروم تبدیل می نماید.

16 اسفند 1401

13 لحظه مهم و تاریخ ساز دیزنی در صد سال گذشته

سال جاری، دیزنی صدمین سالگرد داستان سرایی و تفریح سازی خود را جشن می گیرد. اگر فرضیه های توهم توطئه مرتبط با این استودیوی بزرگ و پیروز انیمیشن سازی را کنار بگذاریم، یا اصلاً بپذیریم پشت این غول دنیای تفریح نهادی واقع شده است که برای دنیا تصمیم می گیرد...

30 بهمن 1401

مواجهه جایگاه ایران در شاخص نوآوری با چالش های نهادی و زیرساختی

به گزارش خبرنگاران، دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن (گروه فناوری های نوین) مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به ارزیابی جایگاه ایران در شاخص جهانی نوآوری طی سالهای 2014-2022 پرداخته است.

12 بهمن 1401

هسته علمی گردشگری در کاشان تشکیل می شود

میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های واصله، هسته علمی گردشگری در کاشان تشکیل می شود.

10 بهمن 1401

ترکیبی از سرسبزی جنگل و آبی دریا در شهرهای شمالی

برای کسانی که همیشه در پی یک فرصت مناسب برای سفر و تفریح هستند و علاقه به گردشگری در ایران را دارند، طبیعت بکر و بی نظیر شمال ایران یک گزینه پیشنهادی مناسب است.

27 دی 1401
تعداد: (177)