در خرید لپ تاپ قسطی به چه معیارهایی توجه کنیم؟

به گزارش وبلاگ وکیل من، استفاده از لپ تاپ امری عادی بوده و بسیاری از کاربران برای راحتی در حمل و نقل مشتاقانه به خرید لپ تاپ روی می آورند.

در خرید لپ تاپ قسطی به چه معیارهایی توجه کنیم؟

امروزه با توجه به شرایط مالی شاید نتوان به راحتی سمت تهیه لپ تاپ رفت و افراد به خرید قسطی لپ تاپ روی می آورند اما گاهی به دلیل شرایط پیچیده از ادامه راه خرید اقساطی منصرف می شوند؛ البته برای خرید اقساطی هم باید بسیار دقت کرد. از مهم ترین نکاتی که باید در ارزیابی خرید لپ تاپ به آن دقت کنیم :

1 - قیمت کالا در زمان خرید

2 - قیمت کالا در شرایط اقساطی

قیمت، مشخصات کالا و نوع کاربری همیشه با هم رابطه مستقیم دارند. لزوماً لپ تاپ با قیمت بالا مشخصات خوبی نداشته یا جوابگوی کاربری ما نیست، پس در این زمان باید با دقت خود را دوچندان کرد. بعد از انتخاب لپ تاپی متناسب با نوع کاربری، باید قیمت لپ تاپ در زمان خرید و همچنین قیمت آن در شرایط اقساطی را در نظر گرفت. اگر انتخاب شما خرید لپ تاپ با شرایط اقساط است، در کنار توجه ویژه به انتخاب لپ تاپ براساس کاربری، باید نسبت به بازپرداخت آن بیشتر از قبل دقت کنید؛ از میزان کارمزد گرفته تا درصد سود ماهیانه و تعداد چک مورد نظر.

با توجه به صحبت های فوق و حساسیت در خرید اقساطی مورد دیگری که نقش پر رنگی را ایفا می کند، وزن و ابعاد دستگاه است. اگر رفت و آمد زیادی دارید، سبک بودن برای شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. در کنار همه موارد فوق، ابعاد هم معنای پر رنگی برای شما خواهد داشت چون در تهیه کوله نقش پر رنگی را ایفا می کند.

از نکاتی که خیلی باید به آن توجه ویژه داشته باشیم، باطری لپ تاپ است. باطری هم در وزن دستگاه تاثیرگذار است هم در شارژ باطری. کاربرانی که خرید لپ تاپ گیمینگ به صورت اقساط را انتخاب می کنند، باید بدانند وزن یکی از کلیدی ترین نکات برای خرید لپ تاپ های گیمینگ است.

در فرآیند بررسی خرید اقساطی لپ تاپ، بعد از باطری که در وزن تاثیرگذار بود، به دغدغه اصلی یعنی بازدهی باطری می پزداریم. شارژدهی خوب دستگاه خیلی از اوقات ما را از جابه جایی های سنگین مخصوصاً حمل شارژر بی نیاز می کند. حس اینکه کوله لپ تاپ سبک تر از آنچه که تصور می کنیم باشد، بسیار لذت بخش است. بیشتر سایت های فروشگاهی لپ تاپ مانند آداک در قسمت جدول مشخصات خود راهنمایی لازم را برای میزان شارژدهی دستگاه ذکر کرده اند. اگر هم از دیوایس های جانبی مانند مانیتور دوم استفاده می کنید، بخش پورت های دستگاه بسیار برای شما حائز اهمیت می شود و باید با وسواس بیشتری در پی خرید قسطی لپ تاپ خود بروید.

معیار مهمی به نام گارانتی

اما می رسیم به یکی از مهم ترین معیارها برای خرید قسطی لپ تاپ و آن چیزی نیست جز گارانتی دستگاه. ابتدا معتبر بودن و در ادامه مدت زمان آن فکر را به خود درگیر خواهد کردولی نباید از شرایط و در دسترس بودن آن غافل شد به علاوه اینکه در هر زمان جوابگوی سوالات و مسائل ما باشد و اطلاعات لازم را در اختیار ما قرار دهد. اگر در مورد گارانتی اطلاعات کافی ندارید، حتماً قبل از خرید لپ تاپ قسطی تحقیقات کامل را انجام داده یا از مشاوران تخصصی کمک بگیرید.

در آخر باید به این نکته اشاره کرد برای خرید لپ تاپ چه به صورت اقساط چه نقدی به یک برند ویژه صرفاً نگاه نکنید و نسبت به نیاز خود در پی تهیه لپ تاپ قسطی باشید. به علاوه فارغ از اینکه قیمت بیشتر، کیفیت بهتر را به همراه خواهد داشت، نگاهی به متر و معیارها و کاربری خود هم داشته باشید و از جای معتبر و قابل اطمینان مانند فروشگاه اینترنتی آداک که یکی از بزرگترین مرجع های لپ تاپ ایران است، خرید خود را انجام دهید.

منبع: همشهری آنلاین

به "در خرید لپ تاپ قسطی به چه معیارهایی توجه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در خرید لپ تاپ قسطی به چه معیارهایی توجه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید