اخبار اقتصادی

جبران کاهش جمعیت دنیا در آینده با ربات های انسان نما!

به تازگی خبری منتشر شده است مبنی بر اینکه کاهش نرخ زاد و ولد در دنیا احتمالاً ظرف ربع قرن آینده اغلب کشورها را تحت تأثیر قرار خواهد داد. حالا برخی دانشمندان معتقدند این خلأ در جمعیت آینده انسان ها با ربات های انسان نما پُر خواهد شد.

8 فروردین 1403

در خرید لپ تاپ قسطی به چه معیارهایی توجه کنیم؟

استفاده از لپ تاپ امری عادی بوده و بسیاری از کاربران برای راحتی در حمل و نقل مشتاقانه به خرید لپ تاپ روی می آورند.

14 شهریور 1402

راز موفقیت یک جمع فامیلی ، یک سبد گل تقدیم شما

بسیاری از اهالی محله اتابک شاید به فکرشان هم خطور نکند سبد گل های زیبایی که به مناسبت های مختلف و با قیمت های نه چندان پایین از گلفروشی ها می خرند، هنر دست تعدادی از هم محله ای های خودشان است که صبح تا عصر در کارگاه کوچک گوشه ساختمان سرای محله اتابک مشغول...

24 تیر 1402

فروش آنلاین آهن آلات در آهن پخش

آهن آلات یکی از مهم ترین مصالحی است که در ساختمان سازی، پروژه های عمرانی و…، به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. این محصولات در انواع مختلفی فراوری می شوند و هر کدام کاربرد خاصی دارند. کارخانه های بسیاری در سراسر ایران وجود دارند که این مصالح را با برترین...

25 خرداد 1402

نفتی ها قبل از بازی شارژ مالی شدند

عضو هیات مدیره باشگاه نفت آبادان گفت: با کوشش اعضای هیات مدیره و نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و مساعدت قیم مدیر عامل پالایشگاه آبادان، بازیکنان قبل از آخرین بازی شارژ مالی شدند.

28 اردیبهشت 1402

شایعات در مورد آیفون SE4 چه می گویند؟

تا به امروز اطلاعات متعددی از بودجه اپل برای آیفون SE 4، به بیرون درز نموده است؛ اطلاعاتی که صحت هیچکدام از آن ها تا لحظه انتشار این خبر تایید نشده بود.

30 فروردین 1402

13 ساعت هوشمند برتر با قابلیت مکالمه؛ از مقرون به صرفه ترین تا گران ترین

ساعت های هوشمند این روزها هواداران زیادی پیدا نموده اند و به یکی از پرفروش ترین محصولات دیجیتال تبدیل شده اند. این گجت های پوشیدنی با قابلیت ها و امکانات مختلفی در بازار به فروش می رسند که پشتیبانی از قابلیت مکالمه، یکی از برترین و کاربردی ترین ویژگی...

27 فروردین 1402

آینده نامعلوم فناوری خودران؛ فاصله نجومی رویا تا واقعیت!

رقابت بر سر فراوری جدیدترین و برترین خودرو های خودران، یکی از پربازدیدترین اخبار چندسال گذشته این صنعت بوده است. در ابتدا خودروسازان ادعا می کردند که طی آینده نزدیک رانندگی از لیست توانایی های انسان حذف خواهد شد، چرا که خودرو های خودران می توانند...

25 فروردین 1402

چرا باید هوش مصنوعی را کنترل کرد؟

استوارت راسل، دانشمند علوم رایانه در بریتانیا که به دلیل تلاش هایش در زمینه هوش مصنوعی شناخته شده است. کتاب او تحت عنوان رویکردی نوین به هوش مصنوعی از طریق عباس باقری یزدی به فارسی ترجمه و از طریق انتشارات دیباگران تهران چاپ شده است. این کتاب در بسیاری...

17 فروردین 1402

راهنمای سفر به شهر استکهلم؛ پایتختی دیدنی در سرزمینی اروپایی

استکهلم یکی از زیباترین و مجذوب کننده ترین مقاصد گردشگری بوده که هواداران زیادی در سراسر جهان دارد. در گوشه و کنار این شهر، منظره ها و جاذبه هایی وجود دارند که شما را به هیجان آورده و اگر اهل عکاسی باشید، تصاویر و کادرهای فوق العاده ای را در اختیارتان...

16 فروردین 1402

ترکیبی که می تواند باعت کند شدن روند پیری گردد

پیری چالش مهمی برای همه جوامع است. با توجه به اینکه جمعیت دنیا به سرعت در حال پیر شدن است، بعضی احتمال می دهند تا سال 2050 برای اولین بار بر روی کره زمین، تعداد افراد مسن به میزان تعداد بچه ها زیر 15 سال باشد.

9 فروردین 1402

رونالدو در پی خرید تیم در پرتغال

رونالدو نازاریو دلیما که در حال حاضر مالک باشگاه وایادولید است، در پی ادامه توسعه تجارت خود است و این بار در پرتغال می خواهد باشگاهی از دسته سوم فوتبال این کشور را بخرد.

25 اسفند 1401

دهه شصتی ها از سنین جوانی خارج شدند

بنا بر اظهارات یک جمعیت شناس، درحالی طبق آخرین آمار ها در سال 1401، جمعیت جوان 18 تا 35 ساله کشور کاهشپیدا نموده و به 21 میلیون نفر رسیده است که این کاهش طبیعی بوده و به دلیل خارج شدن بخش اعظم متولدین دهه شصت از دوره سنی جوانی است.

13 اسفند 1401

خطر کم شنوایی در کمین جوانان؛ ابتلای یک نفر از هر 2 نفر ، وزوز گوش نتیجه چیست؟

رئیس اداره سلامت گوش وزارت بهداشت گفت: بار منتسب به بیماری های کم شنوایی در جهان هر سال رو به افزایش است و در سال های اخیر بار این بیماری در جهان به رتبه سوم ارتقا پیدا کرده و نرخ شیوع کم شنوایی در کشورهای مختلف به سرعت در حال افزایش است.

10 اسفند 1401

واکنش سویا به بارسا گیت

سویا به عنوان اولین باشگاه لالیگا خواهان روشن شدن کامل قضیه رسوایی داوری بارسلونا معروف به بارساگیت شد.

5 اسفند 1401

معرفی فرودگاه های استانبول

استانبول دارای دو فرودگاه است. اولین و مهم ترین فرودگاه نو استانبول است، که بعد از بسته شدن فرودگاه اتاتورک در سال 2018 افتتاح شد و تمامی پروازهای تور استانبول در این فرودگاه وارد می گردد.

21 بهمن 1401

حداقل و حداکثر عیدی کارگران در 1401 ، پرداخت عیدی به کارگران نیمه وقت چگونه است؟

مبنای پرداخت عیدی کارگران در صورتی که یک سال کامل در محل کار خود سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند تعیین شده است.

17 بهمن 1401

مواجهه جایگاه ایران در شاخص نوآوری با چالش های نهادی و زیرساختی

به گزارش خبرنگاران، دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن (گروه فناوری های نوین) مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به ارزیابی جایگاه ایران در شاخص جهانی نوآوری طی سالهای 2014-2022 پرداخته است.

12 بهمن 1401

شاهد نمونه ای از بی توجهی در محدوده پرونده ثبت جهانی هگمتانه بودیم

ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، شاهد نمونه ای از بی توجهی در محدوده پرونده ثبت جهانی هگمتانه بودیم.

1 بهمن 1401

ترکیبی از سرسبزی جنگل و آبی دریا در شهرهای شمالی

برای کسانی که همیشه در پی یک فرصت مناسب برای سفر و تفریح هستند و علاقه به گردشگری در ایران را دارند، طبیعت بکر و بی نظیر شمال ایران یک گزینه پیشنهادی مناسب است.

27 دی 1401
تعداد: (226)