دست به دست هم برای نجات جنگل های زاگرس؛ بیایید همین امروز دست به کار شویم

به گزارش وبلاگ وکیل من، در خیلی از کشورهای غربی به زمین و طبیعت مادرْزمین می گویند، که در اصل ترجمهٔ Mother Earth است.

دست به دست هم برای نجات جنگل های زاگرس؛ بیایید همین امروز دست به کار شویم

اگر به اصطلاح مادرزمین دقت کنیم، دیگر معنای محافظت از محیط زیست برایمان عوض می گردد. این ماییم که از طبیعت محافظت می کنیم یا این طبیعت است که محافظ ماست؟

اگر طبیعت را مثل مادری مهربان بدانیم، باید بگوییم که این مادر است که از فرزندش مراقبت می نماید. این مام طبیعت است که ما را در آغوش پر مهر خود گرفته و با بخشندگی بی پایانش احتیاجهایمان را رفع می نماید. زمین سبز و بخشنده، محافظ ماست.

جنگل های تاریخی و زیبایی زاگرس بخشی از طبیعت زندگی بخش کشور ما هستند. جنگل های زیبا و منحصر به فردی که 21 هزار هکتار از آن فقط طی یک سال سوخت، یعنی چیزی برابر با 30 هزار زمین فوتبال. این جنگل های چهارصد ساله که از آذربایجان غربی آغاز می شوند و تا فیروزآباد استان فارس ادامه می یابند، طی مدت های مدید سرچشمهٔ 40 درصد آب کشور بوده اند. از هر 10 لیوان آبی که در ایران نوش جان می گردد، 4 لیوان آن به صورت مستقیم با جنگل های زاگرس در ارتباط است. اما این تمام ماجرای روزی بخشی و مهربانیِ مام طبیعت در جنگل های زاگرس نیست. معیشت و زندگی 1.5 میلیون نفر از هموطنان ما بی واسطه به همین جنگل ها وابسته است و پویایی اقتصاد 11 استان کشور در گرو سرسبزی و سرزندگی این جنگل هاست. در کشور ما که فقط 7 درصد مساحت آن با جنگل پوشیده شده است، جنگل های زاگرس نقشی حیاتی دارند.

یادمان نرود دست های سبز مادرزمینمان از آستین جنگل های زاگرس بیرون آمده و ما را بی صدا در پوشش مهر خود گرفته است. این دست ها، این درخت ها اگر بسوزند، زندگی ما خواهد سوخت.

به زودی چندین دستگاه دمنده و لباس ایمنی از طرف وبلاگ وکیل من به منطقه ارسال خواهیم کرد؛ هرچند می دانیم برای مقابله با این بلای بزرگ به همیاری و همکاری همهٔ ایرانیان و تمام نیروهای اجرایی احتیاج است.

با به اشتراک گذاشتن این ویدیو، مانع از فراموشی بحرانی شویم که می تواند به فاجعه ای ملی بدل گردد.

View this post on Instagram

A post shared by Divar.ir | وبلاگ وکیل من (@divar.official)

منبع: بلاگ دیوار

به "دست به دست هم برای نجات جنگل های زاگرس؛ بیایید همین امروز دست به کار شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست به دست هم برای نجات جنگل های زاگرس؛ بیایید همین امروز دست به کار شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید