بهترین بازی های رایگان استیم را بشناسید

به گزارش وبلاگ وکیل من، وب سایت گجت نیوز - نیما رمضانی: سرویس استیم - Steam یکی از محبوب ترین پلتفرم های گیمینگ دنیا است که در ایران هم مخاطبان زیادی دارد. در ادامه می توانید با بهترین بازی های رایگان استیم آشنا شوید.

بهترین بازی های رایگان استیم را بشناسید

اگر دارای حساب کاربری استیم هستید و در کنار بازی های پریمیوم، قصد تجربه کردن عناوین رایگان را دارید، این فهرست از بهترین بازی های رایگان استیم می تواند به شما یاری کند.

1. بازی Counter.Strike: Global Offensive

یکی از بهترین بازی های رایگان استیم بی شک عنوان کانتر استرایک است. کمتر کسی وجود دارد که با بازی کانتر استرایک: گلوبال آفنسیو آشنایی نداشته باشد. این بازی شوتر اول شخص، تقریبا دو سالی است که رایگان شده و هنوز هم مسابقات آن به صورت پنج در برابر پنج انجام می گردد. یک تیم باید بمب را در منطقه مورد نظر فعال نموده و تیم دیگر باید آن را خنثی کند. بازی Counter.Strike: Global Offensive بخش های دیگری نیز دارد همانند دث مچ و وینگ من (دو در برابر دو). اگر هم از آثار بتل رویال مشهور خسته شده اید، می توانید بخش دنجر زون (Danger Zone) را امتحان کنید که یک تجربه متفاوت از سبک بتل رویال ارائه می دهد.

با اینکه نزدیک به هشت سال از عرضه این بازی گذشته است، اما هنوز هم بازیکنان زیادی دارد و هرگز مسئله ای در پیدا کردن یک مسابقه نخواهید داشت. رایگان شدن بازی در سال 2018 با اینکه باعث افزایش تعداد بازیکنان آن شد، اما تعداد چیتر های (افراد متقلب) آن را نیز به شدت افزایش داد. در حال حاضر، تنها نکته منفی بازی، هجوم چیتر ها به آن است که باعث می گردد در بسیاری از مواقع، لذت زیادی از بازی نبرید.

2. بازی Warframe

وارفریم یک بازی اکشن نقش آفرینی است که در سال 2013 عرضه شد و پس از گذشت هفت سال، هنوز هم مخاطبان زیادی دارد. موفقیت بالای نسخه رایانه های شخصی بازی باعث شد تا نسخه پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و حتی نینتندو سوییچ آن نیز منتشر گردد.

در بازی Warframe شما در نقش یکی از اعضای تنو (Tenno) بازی می کنید، سلحشورانی قدیمی که پس از سال ها، از خواب بیدار شده اند و حالا خودشان را در میدان جنگ می بینند. شما باید ماموریت های مختلفی انجام دهید و اسلحه های جذابی در دستان شما واقع شده است. موفقیت بازی در تلفیق سبک شوتر، نقش آفرینی و عناصر مخفی کاری است و سازندگان توانسته یک اثر رایگان قابل توجه خلق نمایند. یک اتفاق خوب دیگر این است که شما برای پیشرفت در بازی، احتیاجی به هزینه کردن ندارید و کافی است برای این بازی وقت بگذارید تا به هر چه که احتیاج دارید، دست پیدا کنید.

3. بازی Destiny 2

دستنی 2 یک بازی شوتر علمی تخیلی اوپن ورلد است که توسط استودیوی بانجی (Bungie)، خالق مجموعه هیلو (Halo) ساخته شده. داستان بازی در آینده دور اتفاق می افتد، جایی که ارتشی از موجودات بیگانه به منظومه شمسی حمله نموده و حالا بشریت به خطر افتاده است.

کار های زیادی در این بازی برای انجام دادن وجود دارد، از بخش داستانی تا ماجراجویی ها و ماموریت های فرعی هیجان انگیز. بخش آنلاین بازی هم به شدت خوش ساخت است و برای ساعت ها می تواند شما را سرگرم کند. بازی Destiny 2 از زمان عرضه، گسترش قابل توجهی پیدا نموده و حالا دارای عمق خوبی است. خوشبختانه، سازندگان هنوز هم به انتشار به روز رسانی های جدید برای آن ادامه می دهند و باور کردنی نیست که چنین بازی باکیفیتی، به صورت رایگان قابل انجام است.

4. بازی Dota 2

بازی دوتا 2 به عنوان یکی از عظیم ترین عناوین ورزش الکترونیک، اثری شناخته شده و قابل احترام است. تلفیق عناصر استراتژی های ریل تایم (Real.Time) و دفاع از قلعه (Tower Defense) و جزئیات باورنکردنی بازی باعث شده تا با یکی از اعتیادآورترین آثار تاریخ رو به رو باشیم.

در این بازی سبک میدان جنگ چند نفره آنلاین یا همان موبا (MOBA)، شاهد رقابت های پنج در برابر پنج خواهید بود و هدف هر تیم، نابودی پایگاه تیم حریف است. با تشکر از به روز رسانی های مختلف، هر چند مدت، شاهد اضافه شدن عناصر و شخصیت های جدیدی به بازی هستید که رنگ تازه ای به آن می بخشند. بازی Dota 2 یکی از آن آثاری است که باید مدت زمان زیادی برای آن وقت بگذارید تا بتوانید همه چیز را به خوبی یاد بگیرید، اما وقتی که کمی حرفه ای شوید، دیگر نمی توانید آن را کنار بگذارید. بازی دوتا 2 نه تنها یکی از بهترین بازی های رایگان استیم است بلکه در مجموع یکی از بهترین بازی های تاریخ نیز در نظر گرفته می گردد.

5. بازی War Thunder

وار تاندر یک بازی آنلاین چند نفره گسترده (MMO) نظامی است که در آن می توانید با انواع هلی کوپترها، جت ها، تانک ها و دیگر وسایل نقلیه وارد جنگ شوید. این بازی در سال 2013 عرضه شد و از ویژگی کراس پلی نیز بهره می برد. بازی War Thunder هنوز هم به شدت پرطرفدار است و در امسال میلادی، بیش از 25 هزار بازیکن فعال داشته است.

در این بازی شما می توانید در جنگ های عظیم هوایی، دریایی و زمینی شرکت کنید و به مبارزه با هزاران بازیکن دیگر بپردازید. در بازی بیش از 1500 وسیله نقلیه و 80 نقشه مختلف وجود دارد و شما می توانید در بخش های مختلف PvP و PvE به مبارزه بپردازید. اگر می خواهید بخش هایی از جنگ دنیای دوم و دوران جنگ سرد را به صورت رایگان تجربه کنید، این بازی می تواند گزینه مناسبی باشد.

6. بازی SMITE

یک بازی بتل آرنای دیگر که توسط استودیوی های.رز (Hi.Rez) ساخته شده و حالا عمری شش ساله دارد. شما در این بازی، نقش خدایان، الهه یا دیگر موجودات اساطیری را بر عهده گرفته و در مبارزات تیمی شرکت می کنید. اسمایت دارای بخش های PvP مختلفی است و یکی از بازی های مطرح ورزش الکترونیک نیز به حساب می آید.

در حال حاضر، 109 شخصیت جذاب در بازی وجود دارد که با الهام از خدایان چینی، مصری، یونانی، هندی، ژاپنی و ... طراحی شده اند. این شخصیت ها در پنج کلاس مختلف همانند اساسین، گاردین، هانتر و ... قرار گرفته اند و شما بر اساس علایق شخصی و سبک بازی خود، می توانید با یکی از این کلاس ها به بازی بپردازید. نکته جالب دیگر این است که شما شخصیت خود را از زاویه سوم شخص راهنمایی می کنید که چنین چیزی معمولا در آثار بتل آرنای آنلاین کمتر دیده می گردد.

7. بازی Path of Exile

این بازی نقش آفرینی در سال 2013 عرضه شد و با اینکه المان های زیادی را از مجموعه دیابلو الهام گرفته است، اما در طول این سال ها توانسته به هویت مستقلی دست پیدا کند. در بازی Path of Exile، شما راهنمایی تنها یک شخصیت را بر عهده دارید (از زاویه بالا) و با او به گشت و گذار در غارها، سیاه چال ها و ... پرداخته و با موجودات غیر قابل بازی (NPC) به مبارزه می پردازید تا امتیاز و تجهیزات به دست بیاورید.

یکی از نقاط قابل توجه بازی این است که در آن هیچ پول رایجی وجود ندارد و در واقع برای خرید و فروش باید از داد و ستد آیتم ها بهره ببرید، چیزی شبیه به دوران قدیم. اگر به آثار نقش آفرینی نسبتا پیچیده همانند دیابلو علاقه مند هستید، بدون شک از این بازی هم لذت خواهید برد. علاوه بر نسخه رایانه های شخصی، بازی برای ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 نیز در دسترس است.

8. بازی Team Fortress 2

بازی تیم فورترس 2 در سال 2007 عرضه شد و با اینکه در این روز ها به اندازه دوران اوجش مخاطب ندارد، اما هنوز هم اثر محبوبی است. در این بازی، شما می توانید شخصیت خود را از میان 9 کلاس مختلف انتخاب نموده و در یکی از تیم های قرمز یا آبی، رقابت کنید. بازی دارای مُدهای مختلفی همانند تسخیر پرچم (Capture the Flag) است و می تواند برای ساعت ها شما را سرگرم کند.

بازی Team Fortress 2 از سال 2011 رایگان شد و شرکت ولو (Valve) هنوز هم برای آن، به روز رسانی های مختلفی منتشر می نماید. اگر به بازی های تیمی کژوال علاقه مند هستید، تیم فورترس 2 می تواند گزینه خوبی باشد و لحظات جذابی را برای شما و دوستانتان خلق کند.

9. بازی World of Warships

دنیا کشتی های جنگی، یک بازی آنلاین چندنفره گسترده است که در سال 2015 منتشر شد و از سبکی نزدیک به بازی های دنیا تانک ها (World of Tanks) و دنیا هواپیما های جنگی (World of Warplanes) بهره می برد. شما هم می توانید با دیگر بازیکنان مبارزه کنید و هم می توانید با آن ها متحد شده و به جنگ هوش مصنوعی بروید.

در مقایسه با آثار مشابه، بازی World of Warships دارای ریتم آرام تر است و مبارزات آن وجهه تاکتیکی بیشتری دارند. همچنین بازی به صورت تیمی انجام می گردد و گیم پلی آن هم برای چنین چیزی طراحی شده است. اگر به جنگ های دریایی مدرن علاقه مند هستید، این بازی بهترین چیزی است که می توانید پیدا کنید. بازی بر روی گوشی های اندروید، آی او اس و همچنین کنسول های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 نیز در دسترس واقع شده است.

10. بازی Freestyle 2: Street Basketball

فری استایل 2 تنها بازی ورزشی این لیست است و البته ارزش آن را دارد که برایش وقت بگذارید. در این بازی آنلاین آرکید، شما می توانید شخصیت خودتان را طراحی نموده و در لیگ های مختلف بسکتبال خیابانی شرکت کنید.

بازی Freestyle 2: Street Basketball همانند قسمت اول از گرافیک سل شید بهره می برد و اگر در جستجوی یک بازی ورزشی رایگان با سخت افزار مورد احتیاج پایین هستید، این اثر می تواند احتیاج های شما را برآورده کند. تعداد زیاد مخاطبان این بازی باعث شده تا هرگز مسئله ای در پیدا کردن چند رقیب سرسخت نداشته باشید.

تنها مشکل بازی شاید موسیقی آن باشد که پس از مدتی تکراری می گردد، شاید بهترین راه چاره این است که موسیقی های مورد علاقه خودتان را همزمان با بازی پخش کنید!

11. بازی Paladins

در سبک هیرو شوتر (Hero Shooter)، بازی اورواچ شرکت بلیزارد حرف اول و آخر را می زند، اما اگر به اثری همچون پالادینز فرصت دهید، می تواند شما را شگفت زده کند؛ خصوصا اینکه کاملا رایگان است. همانند اورواچ، شما یک شخصیت قهرمان با ویژگی های خاص را انتخاب نموده و با او می توانید به بازی بپردازید. در ابتدا، 6 شخصیت در دسترس شما قرار خواهد داشت و مطابق سنت عناوین فری تو پلی، برای باز کردن شخصیت های دیگر باید پول خرج کنید.

بازی Paladins در سال 2018 عرضه شد و با اینکه در مقایسه با دیگر آثار این لیست، دیرتر آمده، اما توانسته هواداران زیادی بدست بیاورد. بازی در بخش رقابتی، بیشترین جذابیت را دارد و حتی در جوایز اهرمک طلایی (Golden Joystick Awards) برای این بخش نامزد شد. پالادینز برای کنسول های نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان نیز منتشر شده است.

12. بازی EVE Online

بازی فضایی ایو آنلاین در سال 2003 عرضه شد و پس از گذشت 17 سال، هنوز هم پرمخاطب است. در این بازی به شدت وسیع، شما می توانید در فضا سفر نموده و کار های مختلفی را انجام دهید، از فراوری و تجارت تا اکتشاف و مبارزه.

شما هم می توانید با بازیکنان دیگر به رقابت بپردازید و هم با عناصر محیطی مبارزه کنید. اگر به آثار فضایی و علمی تخیلی علاقه مند هستید، بازی EVE Online هر آنچه که بخواهید را فراهم می نماید. این بازی تنها بر روی سرویس استیم در دسترس است و نسخه کنسولی ندارد.

کدام از آثار فهرست بهترین بازی های رایگان استیم را تجربه نموده اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: steam

منبع: برترین ها

به "بهترین بازی های رایگان استیم را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین بازی های رایگان استیم را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید