اگر قصد خرید و اجاره مغازه ارزان را دارید، به جزیره قشم مراجعه کنید

به گزارش وبلاگ وکیل من، قشم، این جزیره بکر و زیبا به علت ساختار بومی، آب وهوای مطبوع، اکوسیستم استثنایی و بازارهای دیدنی، موردعلاقه گردشگر های عرب، ترکیه و شهروندان داخلی و حتی اروپایی ها است و به همین دلیل کسب و کار اجاره مغازه در قشم رونق زیادی دارد.

اگر قصد خرید و اجاره مغازه ارزان را دارید، به جزیره قشم مراجعه کنید

درباره جزیره قشم

جزیره قشم یکی از بزرگ ترین جزایر ایران، واقع در استان هرمزگان است. این جزیره در تنگه هرمز قرار گرفته است و از لحاظ سیاسی و اقتصادی برای کشور بسیار مهم و با اهمیت است. این جزیره در چند دهه اخیر به یکی از مکان های جهانگردی و جهانگردی تبدیل شده است. از نقاط دیدنی این جزیره بازارها و دیدنی های طبیعی آن چون جنگل های حرا، غارهای خوربس، تنگه چاهکوه، دلفین های آبی خلیج فارس، دره ستاره ها، جزایر ناز و غار نمکدان است.

مساحت جزیره هزار و 491 کیلومترمربع بوده و این جزیره 2.5 برابر بزرگ تر از بحرین است. در سال 1390 این جزیره به سه بخش مرکزی و بخش شهاب و بخش هرمز 7 دهستان تقسیم شده و طبق آخرین تقسیمات کشوری امروزه شهرستان قشم 69 شهر و روستا دارد. جمعیت این جزیره 149 هزار نفر است و هرساله پذیرای صدها مهاجر از گروه تجار، سرمایه گذار، بازرگان، شاغلان در بخش صنایع و معادن، ادارات دولتی و ارگان ها، بانک ها و… است.

یکی از امتیازات ویژه این جزیره، منطقه آزاد بودن آن است. این جزیره به واسطه داشتن 15 بندر یکی از مهم ترین هسته های اقتصادی کشور است. عمده فعالیت اجرا شده در این جزیره صیادی است. به تازگی طبیعت بکر و ساحل زلال این جزایر مورد توجه جهانگردان قرارگرفته است که در این میان جزیره هنگام به دلیل نزدیکی به جزیره قشم و زیستگاه دلفین ها، آهوها (جبیرها) و تنها پارک کروکدیل ایران بیشتر از بقیه جذب جهانگرد می نماید.

مزیت اقتصادی برای سرمایه گذاری در قشم

اگر به دنبال راه اندازی شغل یا سرمایه گذاری به وسیله خرید ملک تجاری در قشم هستید، باید بدانید این جزیره داری پتانسیل و ظرفیت اقتصادی بسیار بالایی است.

بنابر اعلام اتاق بازرگانی قشم، این جزیره دارای مزایای اقتصادی بسیاری برای سرمایه گذاری است که معافیت اقتصادیاتی 30 ساله برای شرکت های فعال در منطقه، معافیت از پرداخت هر نوع حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای واردات مواد اولیه، ماشین آلات و قطعات یدکی برای تولیدنمایندگان، ورود کالاهای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور به میزان ارزش افزوده، آزادی مشارکت سرمایه گذاری خارجی تا سقف 100 صد، مقررات ساده و نیروی کار مناسب و صدور ویزا برای خارجیان در مبادی ورودی منطقه آزاد، بعضی از این مزیت ها هستند.

چرا روی واحدهای فروشگاهی در جزیره قشم سرمایه گذاری کنیم؟

این جریزه دارای امتیازات متعددی مانند جمعیت بومی و جهانگردی زیاد، آزادی واردات و صادرات محصول و قیمت مناسب کالاهای مختلف بوده و از آنجا که این منطقه جزو مناطق آزاد محسوب می گردد، شرایط صادرات و واردات ارزان تر و راحت تری نسبت به شهرهای دیگر کشور دارد. همه این ها را گفتیم تا به شما بگوییم، اگر به دنبال اجاره یا خرید مغازه برای راه اندازی و توسعه شغل یا سرمایه گذاری هستید، نگاهی به جزیره قشم داشته باشید.

اجاره و خرید واحد فروشگاهی در جزیره قشم

همان طور که گفتیم، قیمت مناسب کالاهای مختلف باعث شده است بسیاری از شهروندان برای خرید کالاهای مورد احتیاج خود راهی این جزیره شوند. در حال حاضر در قشم تعداد زیادی از مجتمع های چند منظوره، پاساژ، بازار سنتی و مدرن وجود دارد. سیتی سنتر قشم، بازار قدیم قشم، مجتمع های تجاری ستاره، فردوسی، پردیس، خلیج فارس، مرجان، مجتمع اداری و تجاری نخل زرین، سیمرغ، راه ابریشم، مسکونی خورشید، پاسارگاد و بازارچه امام قلی خان از مراکز خرید و تجاری معروف جزیره قشم هستند. هم اکنون نرخ اجاره مغازه ها در این مراکز از یک تا 5 میلیون تومان و قیمت رهن کامل واحدهای فروشگاهی و تجاری از 30 تا 200 میلیون تومان اس؛ البته بسته به متراژ این واحدها، قیمت ها نیز متفاوت است.

اگر هم قصد خرید واحد فروشگاهی یا تجاری در جزیره قشم را دارید، باید بدانید که قیمت کل خرید واحدهای تجاری این مجتمع ها از 200 تا 400 میلیون تومان است. نکته قابل توجه در خصوص اجاره مغازه های قشم این است که بعضی از مالکان با مفهوم رهن آشنا نبوده و به جای رهن، هزینه اجاره را به صورت یک ساله از مستأجر دریافت می نمایند؛ البته اگر اجاره های مغازه سنگین باشد، این عده نیز مجبور به دریافت رهن می شوند.

اجاره و خرید مغازه در بازار قدیم قشم

بازار قدیم قشم مملو از محصولات بومی و لباس های محلی است. اگر به دنبال اجاره مغازه در این بازار هستید، باید سالانه 18 تا 20 میلیون تومان برای مغازه موردنظر بپردازید؛ البته اگر مغازه بزرگ تر باشد هزینه آن به مراتب بیشتر خواهد بود. در حال حاضر اجاره سالانه یک واحد 30 متری، واقع در بازار قدیم قشم (لاین نیلوفر) 18 میلیون تومان است. همچنین نرخ اجاره سالانه یک واحد فروشگاهی با متراژ 50 متر در این مرکز خرید در حدود 30 تا 35 میلیون تومان است. برای اجاره یک واحد فروشگاهی 9 متری در این مرکز خرید هم باید در حدود 10 میلیون تومان به صورت سالانه پرداخت کنید.

اجاره و خرید مغازه در سیتی سنتر قشم

اگر به دنبال اجاره مغازه در مرکز خرید سیتی سنتر قشم هستید، باید بدانید که این مجتمع بهشت برندهای معروف در قشم است. در حال حاضر اجاره سالانه یک واحد 18 متری، واقع در طبقه همکف سیتی سنتر در حدود 13 میلیون تومان است. همچنین اجاره سالانه یک مغازه 19 متری، واقع در سیتی سنتر پلاک 2040 حدود 8 میلیون تومان است. قیمت خرید مغازه های این مرکز خرید نیز از 200 تا 300 میلیون تومان است.

اجاره و خرید مغازه در مجتمع سیمرغ

این مجتمع 4 طبقه بوده و طبقات همکف و اول آن دارای واحدهای تجاری و فروشگاه های زیادی است. در طبقه دوم این مجتمع رستوران، کافی شاپ و همچنین سالن بیلیارد قرار دارند. در حال حاضر اجاره ماهانه یک واحد 32 متری، واقع در مجتمع تجاری سیمرغ، یک میلیون تومان و هزینه رهن آن 4 میلیون تومان است. این ملک دو بر بوده و قابلیت ایجاد رستوران یا هر فعالیت دیگری را دارد. قیمت خرید مغازه های این مرکز خرید نیز بین 200 تا 300 میلیون تومان است.

خرید و اجاره مغازه در مرکز خرید پردیس

مرکز خرید پردیس دارای 4 طبقه است که دو طبقه اول، تجاری و دو طبقه آخر، مسکونی است. در دو طبقه اول واحدهایی مانند فروشگاه های پوشاک، لوازم خانگی، لوازم لوکس و سایر کالاهای مورداحتیاج، کافی شاپ و کافی نت، بانک تجارت و موسسه اقتصادی بنیاد، چندین نمایندگی و کلاس های آموزشی وجود دارد. البته رستوران این مرکز خرید در طبقه سوم قرار گرفته است.

در حال حاضر، اجاره ماهانه یک واحد 45 متری، واقع در طبقه همکف مجتمع پردیس 2 میلیون و 600 تومان و هزینه رهن آن 32 میلیون تومان است. این ملک دارای سابقه 14 ساله در عرضه پوشاک است. همچنین قیمت خرید یک واحد 25 متری، واقع در مجتمع تجاری پردیس، پلاک 1006 در طبقه اول در حدود 180 میلیون تومان است. این واحد فروشگاهی دارای بالکن اصلی بر خیابان پردیس، اسپیلت، درب شیشه سکوریت و کف پوش است.

خرید و اجاره مغازه در مرکز خرید ستاره قشم

مرکز خرید بین المللی ستاره قشم، دارای 3 طبقه و 641 واحد تجاری است. این مجتمع مملو از فروشگاه های تامین مایحتاج مصرف نمایندگان و خدمات تفریحی مورداحتیاج شهروندان است؛ بنابراین شما می توانید با اجاره مغازه در این مرکز خرید، درآمد خوبی داشته باشید. در حال حاضر نرخ اجاره یک باب مغازه به صورت سالانه درطبقات مختلف مجتمع ستاره قشم از 12 تا 18 میلیون تومان است. همچنین قیمت خرید مغازه های این مجتمع از 250 تا 300 میلیون تومان است.

اجاره و خرید مغازه مرکز خرید خلیج فارس

این مرکز خرید نیز مانند پردیس از 4 طبقه تشکیل شده است که طبقه اول و دوم تجاری، طبقه سوم مسکونی و طبقه آخر رستوران خلیج فارس است. مرکز خرید خلیج فارس، عرضه نماینده انواع برندهای معروف و کالاهایی چون پوشاک، لوازم خانگی و لوازم الکترونیکی است. این مجتمع، دارای آسانسور بوده و در بلوار ولیعصر جزیره قشم قرار گرفته است. در حال حاضر قیمت اجاره واحدهای این مرکز خرید از 12 تا 20 میلیون تومان به صورت سالانه است. رهن این واحدها نیز توافقی بوده و رقم قابل توجهی ندارد. قیمت خرید مغازه های این مرکز خرید نیز از 200 تا 300 میلیون تومان است.

اگر به دنبال اجاره و خرید ملک در مرکز جزیره قشم هستید، باید سری به شلوغ ترین منطقه جزیره یعنی دور میدان امام قلی بزنید. این محله مملو از مغازه های فایل شده برای اجاره و فروش است. در حال حاضر قیمت رهن کامل یک ملک تجاری، حوالی میدان امام قلی در حدود 35 میلیون تومان است. ذهمچنین هزینه اجاره ماهانه یک واحد 30 متری در همین حوالی، یک میلیون تومان و ودیعه آن 5 میلیون تومان است. برای خرید این ملک تجاری 30 متری هم باید در حدود 200 تا 250 میلیون تومان هزینه کنید.

دلایل ارزانی رهن و اجاره و حتی خرید مغازه در قشم

شاید با خواندن این مطلب، این موضوع به ذهن شما خطور کند که چرا قیمت اجاره مغازه در قشم خیلی پایین تر از کیش است. در پاسخ به این سوال باید به چند نکته اساسی اشاره کنیم. باید بگوییم به طور کلی کلاس اقتصادی و ترویستی قشم قابل در مقایسه با جزیره کیش پایین تر است. بیشتر مغازه و مجتمع های جزیره قشم بیش از 5 طبقه نداشته و محصولات عرضه شده در بیشتر مجتمع ها چینی است. همچنین بیشتر جهانگرد های این جزیره به دنبال کالاهای بومی و خاص هستند و به سمت مجتمع های لوکس کمتر کشیده می شوند.

سخن پایانی

جزیره قشم علاوه بر جاذبه ها بکر و دست نخورده ای که دارد، یکی از مقاصد تجاری برای بسیاری از ایرانیان است. البته طی سال های اخیر با توجه به رکود اقتصادی و افزایش قیمت بلیط هواپیما، سفر به این جزیره کاهش یافته است.

همچنین با وجود اینکه فروشگاه های جدید و قدیمی بسیاری در این جزیره دیده می شوند، ساخت و ساز در این جزیره ادامه دارد. در حال حاضر از بعضی مجتمع های تجاری که پروژه های بزرگ و مدرنی به حساب می آیند (آتلانتیس، تاپ آیلند و…) آینده روشنی در پیش دارند. اگر شما هم به دنبال راه اندازی شغل جدیدی در جزیره قشم هستید به یاد داشته باشید که بیشتر کالاهای قابل عرضه در این جزیره پوشاک، لوزام تزیینی، لوازم آرایشی و الکتریکی هستند؛ بنابراین شما می توانید با اجاره سالانه یک واحد، کسب و کار خوبی در این منطقه راه بیندازید.

البته اگر به دنبال خرید، اجاره ملک و زندگی در این شهر هستید، باید بدانید این جزیره جزو مناطقی است که به شدت با مشکل آب آشامیدنی و برق روبرو است؛ اما با همه این اوصاف، اگر همچنان به دنبال خرید مغازه در این جزیره بکر هستید، باید دارایی در حدود 200 تا 400میلیون تومان داشته باشید.

به این مقاله از خبرنگارن چه امتیازی می دهید؟

منبع: هومینگ

به "اگر قصد خرید و اجاره مغازه ارزان را دارید، به جزیره قشم مراجعه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر قصد خرید و اجاره مغازه ارزان را دارید، به جزیره قشم مراجعه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید