هوندا آکورد 2023 معرفی گردید؛ رقیبی برای تویوتا کمری

به گزارش وبلاگ وکیل من، به روزرسانی و ایجاد تغییرات در یک محصول پیروز همواره پروژه بسیار ریسکی در صنعت خودروسازی بوده و بدون شک می توان هوندا آکورد را یکی از معدود خودروهای پیروز جهان قلمداد کرد. در بخش سدان های سایز میانه، هوندا آکورد همواره پس از تویوتا کمری در جایگاه دوم فروش قرار داشته و همواره نام آن در فهرست 20 خودروی پرفروش جهان دیده می گردد. اکنون اما هوندا نسل یازدهم آکورد یعنی مدل 2023 را معرفی نموده که به لطف طراحی زیباتر، پیشرانه هیبریدی قدرتمندتر و فناوری های بسیار پیشرفته تر حرف های بسیار زیادی همچون نسل قبلی خود برای زدن خواهد داشت.

هوندا آکورد 2023 معرفی گردید؛ رقیبی برای تویوتا کمری

هوندا آکورد 2023 در شش تریم LX ،EX، اسپرت، EX-L، اسپرت-L و تورینگ روانه بازار خواهد شد. البته باید اشاره کنیم که به جز دو تریم اول، سایر تریم ها از پیشرانه هیبریدی بهره می برند. برای مدل 2023 آکورد، غول خودروساز ژاپنی دیگر از پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ 252 اسب بخاری استفاده ننموده است. به جای آن، آکورد 2023 مجهز به یک پیشرانه هیبریدی است که می تواند 204 اسب بخار قدرت فراوری کند و نسبت به پیشرانه 212 اسب بخاری نسل قبلی کمی ضعیف تر شده است.

این موتور هیبریدی متشکل از پیشرانه 2 لیتری بنزینی چهار سیلندر و دو موتور برقی بوده که نسل چهارم پیشرانه هیبریدی هوندا به شمار می رود. اکنون اما موتور بنزینی نوی برای این خودرو در نظر گرفته شده و موتورهای برقی نیز به صورت کنار هم تعبیه شده اند. اگرچه نیروی فراوریی این سیستم هیبریدی کمی نسبت به نسل قبل کاهش یافته، اما حداکثر گشتاور فراوریی آن از 315 به 335 نیوتن متر افزایش داشته است.

هوندا بر این باور است که این پیشرانه هیبریدی می تواند تجربه رانندگی لذت بخش تری را به مشتریانش ارائه دهد. این شرکت بعلاوه انتظار دارد که نیمی از مشتریان آکورد 2023، پیشرانه هیبریدی این خودروی نو را سفارش دهند. در این صورت، نصف دیگر مدل های هوندا آکورد 2023 از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ محبوب نسل قبل بهره خواهند برد. این موتور همچنان 192 اسب بخار قدرت فراوری می نماید و به جهت بهبود عملکرد، به روزرسانی هایی روی آن اجرا شده است.

قدرت فراوری شده این موتور به لطف گیربکس CVT به چرخ های جلو انتقال می یابد. محصول نو هوندا مجهز به یک سیستم تعلیق متفاوت و بازطراحی شده با یاری فنرها و بلبرینگ های نوی در اکسل جلو است. این خودرو بعلاوه از شاسی قدرتمندتر و ستون های مقاوم تر برای بدنه و میل موجگیرهای نو بهره می برد. هوندا پیش از این نیز بعضی تصاویر آکورد 2023 را منتشر نموده بود، اما اکنون نمای کلی و جزئیات ظاهری بیشتری از آن ارائه شده است.

این شرکت خودروساز ژاپنی از رویکرد محافظ کارانه ای در طراحی این خودرو بهره برده و کوشش نموده تا استخوان بندی نسل نو سیویک را در برادر بزرگ تر آن یعنی آکورد نیز اعمال کند. به لطف این رویکرد، چراغ های باریک به همراه یک جلوپنجره کوچکتر نسب به نسل قبلی در پروفیل جلوی این خودرو تعبیه شده است. خطوط بسیار زیبایی نیز روی بدنه این خودرو به چشم می خورد که به سمت عقب کشیده شده اند.

ابعاد هوندا آکورد 2023 در طول و عرض به ترتیب 7 و 1 سانتی متر افزایش یافته است. بعلاوه این خودرو از رینگ های 17 اینچی به صورت استاندارد بهره می برد که مشتریان در صورت تمایل می توانند رینگ های 19 اینچی را برای آن سفارش دهند. جلوپنجره شش ضلعی این خودرو از طراحی با لبه های بسیار تیز بهره می برد و چراغ های LED دی لایت نیز در بخش بالایی چراغ های اصلی این سدان ژاپنی جای خوش نموده اند.

کابین نسل یازدهم آکورد، شباهت های بسیار بیشتری به کابین سیویک دارد و از بارزترین آن می توان به مش بندی فلزی سرتاسر داشبورد اشاره نمود. نمایشگر تریم استاندارد آکورد 2023، یک صفحه نمایش 7 اینچی است، اما در تریم های لوکس تر این خودرو نمایشگر لمسی 12.3 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و تفریح در میان داشبورد نصب شده است. همه تریم های این خودرو نیز از صفحه پشت آمپر 10.2 اینچی بهره می برند.

هوندا نوترین نسخه از سیستم ایمنی و یاریی راننده شرکت خود را برای این خودرو در نظر گرفته و بعلاوه ایربگ های نوی را نیز برای سرنشینان صندلی جلو نصب نموده است. علاوه بر این ها، این خودرو برای اولین بار از ایربگ زانویی راننده و ایربگ جانبی سرنشین های عقب بهره می برد. آکورد 2023 به قابلیت آپدیت نرم­ افزاری از راه دور نیز مجهز شده است، این درحالی است که تریم تورینگ آن به صورت استاندارد با نرم ­افزارهای گوگل و دستیار صوتی ساخت این شرکت عرضه می گردد.

در نهایت باید اشاره کنیم که هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص قیمت این خودرو در دسترس نیست.

منبع: Motor 1

منبع: دیجیکالا مگ

به "هوندا آکورد 2023 معرفی گردید؛ رقیبی برای تویوتا کمری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوندا آکورد 2023 معرفی گردید؛ رقیبی برای تویوتا کمری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید