خریداران آیفون 14 انتخاب سختی از بین چهار مدل آن خواهند داشت

به گزارش وبلاگ وکیل من، اینطور که به نظر می رسد، قیمت سری آیفون 14 به گونه ای است که گفته می گردد کار خریداران برای انتخاب بین مدل های مختلف آن بسیار سخت خواهد بود.

خریداران آیفون 14 انتخاب سختی از بین چهار مدل آن خواهند داشت

روز گذشته یکی از افشاگران حوزه فناوری، تصویری از پنل جلویی تمام چهار مدل آیفون 14 را در شبکه اجتماعی ویبو به اشتراک گذاشت. این تصاویر در واقع به وسیله یکی از منابع داخلی اپل به دست افشاگر یادشده رسید؛ بنابراین می شد به صحت آن کاملا اعتماد کرد.

این تصویر نشان داد سال جاری خبری از آیفون مینی نخواهد بود؛ خبری که انتظارش را هم داشتیم و از شنیدنش غافلگیر نشدیم. به جای مدل مینی، یک مدل مکس را شاهد خواهیم بود که نمایشگری 6.7 اینچی خواهد داشت. چرا که سال گذشته اصلا شرایط فروش مدل هایی با نمایشگر کوچک خوب نبود.

طبق خبرهایی که در رابطه با آیفون ها منتشر شده، از بین این چهار مدل (استاندارد، مکس، پرو و پرو مکس)، فقط دو مدل پرو و پرو مکس از طراحی نو نمایشگر بهره می برند و در آن ها خبری از ناچ نخواهد بود. اما دو مدل استاندارد و مکس همچنان ناچ را روی نمایشگر خود خواهند داشت. از طرفی دو مدل پرو نسبت به مدل های کنونی اندکی بلندتر و باریک تر هستند و گوشه های گردتری دارند. بعلاوه اندازه حواشی اطراف آن ها هم در هر چهار طرف، مساوی است.

تصمیم اپل برای استفاده از تراشه A15 در دو آیفون 14/مکس شاید نتیجه عکس بدهد

اپل چند سالی است که فناوری های مجذوب نماینده را به یک باره به گوشی های خود اضافه نمی کند و در عین حال، باز هم فروش بالایی دارد. اما به نظر می رسد سال جاری، شرکت آمریکایی نتواند از این ماجرا قسر در برود.

اپل می خواهد برای دو مدل استاندارد و مکس از سری آیفون 14، از همان تراشه ای استفاده کند که در سری 13 استفاده نموده بود. خبری هم در رابطه با ارتقای چشمگیر کیفیت دوربین، نمایشگر، باتری و … نشنیده ایم. بنابراین این پرسش به وجود می آید که دقیقا رجحان آیفون 14 بر 13 چه خواهد بود؟

اگر تصور کردید اپل برای اینکه قیمت آیفون 14 و 14 مکس را کاهش دهد، تصمیم گرفته از پردازنده نسل قبل در آن ها استفاده کند، به نظر می رسد سخت در اشتباه باشید. مارک گورمن، یکی از نویسندگان وب سایت معتبر بلومبرگ، معتقد است کاربران سال جاری می توانند با پرداخت 200 دلار کمتر از آیفون 14 پرو مکس، بزرگ ترین آیفون موجود را خریداری نمایند. منظور گورمن، آیفون 14 مکس بوده که با این تفاسیر، باید 1000 دلار قیمت داشته باشد.

البته خود گورمن قبلا در خبری گفته بود که قیمت آیفون 14 مکس احتمالا 900 دلار خواهد بود که برای یک گوشی اپل با این ابعاد، خوب ارزیابی می گردد. اما به نظر می رسد سال جاری قیمت دو مدل پرو و پرو مکس به ترتیب 1100 و 1200 دلار باشد که در این صورت، آیفون 14 مکس باید 1000 دلار قیمت گذاری گردد و این موضوع شاید باعث بگردد کاربران تمایلی به خرید دو مدل پایه نشان ندهند.

اپل می خواهد تفاوت بین مدل های استاندارد و پرو را بیشتر کند

پیش تر در مقاله ای مجزا به آنالیز این موضوع پرداختیم که سال جاری، تفاوت بین مدل های پرو و استاندارد بسیار بیشتر از قبل خواهد بود. از دوربین 48 مگاپیکسلی گرفته تا نمایشگر 120 هرتزی، طراحی متفاوت نمایشگر، تراشه A16 و بسیاری موارد دیگر، قابلیت هایی هستند که قرار است در مدل های پرو مورد استفاده قرار بگیرند.

این رجحان ها در کنار برچسب قیمتی که احتمالا شاهد خواهیم بود، انتخاب بین مدل های مختلف آیفون را بسیار سخت خواهد نمود. چرا که تفاوت قیمتی بین مدل مکس و پرو مکس فقط 200 دلار است، اما از لحاظ مشخصات فنی و قابلیت های گوناگون، زمین تا آسمان با هم فرق دارند. از طرفی پرداخت 200 دلار اضافه برای بسیاری از کاربران توجیه منطقی ندارد چرا که به قابلیت های مدل پرو مکس نیازی ندارند.

حال باید دید سال جاری برنامه های اپل چطور پیش می رود. اینطور که به نظر می رسد، ارزش خرید آیفون 14 در مقایسه با آیفون 13 اصلا بالاتر نخواهد بود؛ خصوصا اینکه قیمت مدل قدیمی بعد از ورود مدل های نو کاهش خواهد داشت. از طرفی خرید مدل مکس هم علی رغم ارزش بالا، با توجه به اختلاف 200 دلاری به نسبت مدل پرو مکس، توجیه خیلی زیادی ندارد.

نظر شما در این رابطه چیست؟

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "خریداران آیفون 14 انتخاب سختی از بین چهار مدل آن خواهند داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خریداران آیفون 14 انتخاب سختی از بین چهار مدل آن خواهند داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید