خشکسالی در ایتالیا یکی از گنجینه های باستان شناسی رم را پدیدار کرده است

به گزارش وبلاگ وکیل من، ایسنا/ براساس خبرهای منتشر شده، خشکسالی در ایتالیا یکی از گنجینه های باستان شناسی رم را پدیدار کرده است.

خشکسالی در ایتالیا یکی از گنجینه های باستان شناسی رم را پدیدار کرده است

پلی که گمان می رود از طریق نرون امپراتور روم بنا شده باشد و معمولا زیر آب رود تیبر پنهان است، به دلیل خشکسالی در ایتالیا سر از آب بیرون آورده است.

اینک، با کاهش سطح آب رود تیبر، بقایای سنگ های تشکیل دهنده پل نرون آشکار شده است. امپراتور نرون به عنوان پنجمین امپراتور از فاصله 54 تا 68 میلادی بر قلمرو روم حکومت کرد.

متخصصان معتقدند: بقایای این پل پیش از این هم به دلیل کاهش آب رود آشکار شده بود و به رغم نامی که برای آن انتخاب شده است نمیتوان با اطمینان گفت که این پل به دستور نرون ساخته شده است.

منابع متعددی در گفت وگو با لایوساینس اظهار کرده اند: این پل احتمالا پیش از به قدرت رسیدن نرون ساخته شده و احتمالا پل نرون یک سازه بازسازی شده باشد.

نام پل نرون برای نخستین بار در قرن دوازدهم میلادی در فهرست مکان های تاریخی رم ظاهر شد.

به عقیده تعدادی از محققان، این پل در مکان بسیار نامناسبی ساخته شده است و به همین دلیل حدود دو قرن بعد از مرگ نرون غیرقابل استفاده شد.

پل نرون، رم را به محوطه ای متصل میکرد که آن زمان چندان توسعه پیدا نکرده بود. با این حال، این پل از اهمیت نظامی و مذهبی برای رم برخوردار بود. در سمتی از این پل سربازان رومی برای رژه تجمع میکردند و این پل نیز احتمالا بخشی از راستا رژه بوده است.

با توجه به تاثیراتی که تغییرات اقلیمی بر رود تیبر بجا میگذارد، این امکان وجود دارد که بقایای بیشتری از این پل نمایان شود.

منبع: همگردی

به "خشکسالی در ایتالیا یکی از گنجینه های باستان شناسی رم را پدیدار کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشکسالی در ایتالیا یکی از گنجینه های باستان شناسی رم را پدیدار کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید