سفر به شهر دورانگو؛ شهری دیدنی در کلرادو

به گزارش وبلاگ وکیل من، سفر با قطار در معبر باریک راه آهن دورانگو و سیلورتون در دره بزرگ و منظره ها کوهستانی مجذوب کننده بالای شهر معدنی قدیمی سیلورتون یکی از مجذوب کننده ترین کارهایی بوده که باید در سفر به شهر دورانگو انجام داد. با وجود بناهای به جامانده از 1800، شما می توانید برای مدت زیادی شگفت زده و سرگردان در مرکز شهر بچرخید. در زمستان در پیست تفریحی اسکی پارگیتری برترین اسکی بازی در کلرادو را میتوان انجام داد. در تابستان هم پیاده روی، دوچرخه سواری در کوهستان، کوهنوردی، قایقرانی و فعالیت های دیگری را میتوان در فضای آزاد صورت بخشید. با ما در راهنمای سفر به شهر دورانگو همراه باشید تا شما را با تعدادی از معروف ترین جاذبه های گردشگری دورانگو آشنا کنیم.

سفر به شهر دورانگو؛ شهری دیدنی در کلرادو

قطار سواری در معبر باریک راه آهن دورانگو و سیلورتون

این قطار سواری به احتمال زیاد خیلی دور از انتظارات شما خواهد بود. کل این سفر یک رمان عاشقانه است؛ عبور از یک جهت کوهستانی باریک و نفس گیر با واگن های زیبا و قدیمی بازسازی شده با یک لوکوموتیو بخار قابل اعتماد که با زغال سنگ کار می نماید. قطار در امتداد رودخانه آنیماس راه بسیاری را می پیماید و همینطور که از دورانگو به سمت شهر قدیمی سیلورتون می روید، بلندی های کوهستانی هیبت بیشتری پیدا می نمایند. قطار در زمستان تمام جهت را تا سیلورتون طی نمی نماید. در عوض، قبل از رسیدن به نواحی بهمن خیز توقف نموده و به مسافرین اجازه می دهد که در دره آبشاری در فاصله 26 مایلی دورانگو پیاده شوند.

اما، در تابستان قطار کل جهت 45 مایلی تا سیلورتون را طی می نماید. شما می توانید یک سفر تابستانی 9 ساعته را با قطار داشته باشید که دو ساعت آن برای گردش در سیلورتون می گذرد یا اگر روز کوتاهتری دارید، جهت رفت را با قطار بروید و با اتوبوس برگردید. براساس راهنمای سفر به شهر دورانگو از طرفی هم می توانید با قطار ادامه دهید، شب را بگذرانید و روز بعد با قطار بازگردید. اگر قصد یک سفر یک طرفه را دارید، بهتر است که سوار قطار شوید تا کارایی فنی موتورهای بخار را ببینید و جهت بازگشت را با اتوبوس بیایید. قطار انواع و اقسام واگن ها را دارد. واگن های بدون سقف یا با سقف شیشه ای دودی منظره ها بی نظیری را رقم می زنند و در زمستان پنجره های شیشه ای نصب می شوند تا شما را گرم نگه دارند.

اسکی در پیست تفریحی پورگیتری

پیست اسکی پورگیتری در دورانگو منطقه کوهستانی مورد علاقه خانواده هاست. برف های حاصل از طوفان های بزرگ در اینجا روی هم می نشینند و روزهای مناسب برف بازی فوق العاده ای را ایجاد می نمایند. پیست های اسکی مبتدی و حرفه ای همواره یکی از بخش های مهم بوده و این پیست در سال 2015 تحت مالکیت تازه نهاده شد و از آن موقع پیشرفت های عمده ای در کوهستان و تجهیزات صورت گرفتند. براساس راهنمای سفر به شهر دورانگو باید بدانید که از پیست اسکی پورگیتری تا مرکز شهر دورانگو در حدود 20 دقیقه راه است. اگر نمی خواهید در شهر بمانید، ممکن است منزلگاه های پورگیتری با دسترسی داخلی و خارجی به کوه برای اسکی و واحدهای دو تا چهار تخته، استخر، جکوزی و رستوران را بپسندید که گزینه ای عالی برای خانواده هاست.

کاوش در پارک ملی میزا ورده

یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری دورانگو، میزا ورده است که تقریبا بیش از یک ساعت از دورانگو فاصله دارد. خانه های صخره ای که در زیر سنگ های بزرگ ساخته شده اند، شامل مجتمع های چند طبقه با پلکان هایی بوده که طبقه ها و اتاق های مختلف را به هم وصل می نمایند. شما می توانید با همراهی تور از بعضی از این خانه ها بازدید کنید. اگر همراه تور نیستید، می توانید بقایای آنها را از نقاط نزدیک معین شده مشاهده کنید. بین 800 تا 1000 سال پیش، تعداد ساکنین اینجا در نهایت خود بوده و خرابه ها را میتوان در سراسر میزا (تپه) یافت.

با ماشین تا این مورد از معروف ترین جاذبه های گردشگری دورانگو حدود 2000 فوت راه است و ارتفاع به 8،500 فوت می رسد. می توانید یک تور سواره برای رفتن به مکان های مختلف بگیرید. حتما در فصل زمستان قبل از توقف در مرکز بازدید ابتدا اطلاعاتی در خصوص مکان و شرایط جاده کسب کنید. شما می توانید به یک تور یک روزه کامل از دورانگو برای گردش در میزا ورده بپیوندید که همراه با حمل و نقل، راهنما، ناهار و عبور سریع از خطوط طولانی در فصول شلوغ است.

رانندگی در کوره راه سن خوآن و بزرگراه میلیون دلاری

جاده فرعی سن خوآن یک جاده 233 مایلی است که جنوب غربی کلرادو را از دورانگو تا سیلورتون، اورای، ریجوی و از وسط پلیسرویل و تلیوراید دور می زند و از دلورس و مانکوس به دورانگو بر می گردد. بخش دورانگو-اورای بسیار چشم نواز و به چشم میزانای کوهستانی مزین است و بیش از سه گذرگاه کوهستانی را رد می نماید که بلندترین آنها گذرگاه کوهستان سرخ با ارتفاع 11018 فوت است و قبل از گلوگاه تماشایی آنکمپاگه در نزدیکی های اورای قرار گرفته است. در راه، بقایای معدن قدیمی ایدارادو، تیرک های کهنه معدن، تپه های کوچک و تجهیزات فرسوده را میتوان دید. بدلیل هزینه بالای ساخت جاده در چنین شرایط سختی، جاده سیلورتون به اورای به بزرگراه میلیون دلاری مشهور است.

رانندگی در این بخش از جنوب به شمال امن تر از آن است که در جهت پر پیچ و خم قرار بگیرید. براساس راهنمای سفر به شهر دورانگو اگر شما به سمت جنوب بروید، در خارج و نزدیکتر به پرتگاه قرار خواهید گرفت. جاده در قسمت هایی باریک و پیچ در پیچ است.

فعالیت در امتداد جهت کلرادو

این جهت خارق العاده کمی کمتر از 500 مایل از بین کوههای راکی از دنور تا دورانگو کشیده شده است. این جهت برای وسایل نقلیه غیر موتوری بوده و در اصل، جهتی برای دوندگی، پیاده روی و دوچرخه سواری کوهستانی است. این جهت از جانکشن کریک آغاز می گردد، و حدود 2.5 مایل در امتداد این نهر ادامه می یابد تا اینکه به یک پل می رسد و سپس تا ارتفاعی حدود 600 فوت و به طول 1.3 مایل تا استراحتگاه گودی صعود می نماید. بسته به نوع فعالیتی که می خواهید انجام دهید، جهت را انتخاب کنید.

مثلا، برای کسانی که پیاده می فرایند، بهتر است که از پل برگردند یا اگر کوهنوردی را ترجیح می دهید، تا استراحتگاه گودی ادامه داده و سپس بازگردید. دوچرخه سواران کوهستان تمایل به ادامه دادن جهت تا استراحتگاه دارند. برای انجام یک پیاده روی و دوچرخه سواری عالی تا پل را دوچرخه سواری کنید و سپس پیاده تا استراحتگاه گودی ادامه دهید و از همان راه بازگردید.

هوای آزاد در جنگل ملی سن خوآن

1.8 میلیون مایل مربع از جنگل ملی سن خوآن حیاط خلوتی برای شهر دورانگو است. این مکان پهناور از کاج های پاندروزا، کوههای پوشیده از برف و رودخانه های خروشان پر از گونه های گیاهی و جانوری مختلف هست. پیاده روی، دوچرخه سواری، کمپینگ، اسنوموبیل، اسکی و قایقرانی در رودخانه فقط بعضی از چیزهایی بوده که هر ساله در این مورد از معروف ترین جاذبه های گردشگری دورانگو انجام می شوند. شما می توانید زیبایی این صحرا را با رانندگی در امتداد جهت تماشایی سن خوآن کشف کنید.

جهتهای دوچرخه سواری کوهستان

شما می توانید انواع جهتهای کوهستانی فوق العاده برای دوچرخه سواری را در دورانگو و کوههای اطراف آن پیدا کنید. براساس راهنمای سفر به شهر دورانگو باید بدانید که از مرکز شهر تا منطقه Horse Gulch Area جهتی با طول بیش از 30 مایل می گردد. جهت مشهور کلرادو از حومه شهر آغاز شده و به سرعت به کوهستان با منظره های افسانه ای و سواری هیجان انگیز می رسد. اگر هنوز به ارتفاع عادت ننموده اید یا در بهار پیش از باز شدن جهتهای کوهستانی به اینجا آمده اید، سری به آزتک (Aztec)، نیومکزیکو و جهت پیاده روی دوچرخه سواری (Alien Run Mountain Biking Trail) بزنید که علاوه بر محل سقوط یوفو (UFO) در دهه 1940، جهتی دوار و سرگرم نماینده است.

قایق سواری در رودخانه آنیماس

قایق سواری در رودخانه آنیماس یکی از تفریح های روزهای بهاری در دورانگو است. رودخانه آنیماس پایینی تنداب های کوچکتر و ساده تری داشته و تنداب های رودخانه آنیماس بالایی شدت بیشتر و سخت تری دارد. بسته به اینکه تا چه میزان می خواهید در رودخانه پیش بروید، قایق شما چه میزان ای است و چقدر حاضرید خرج کنید، گزینه های مختلفی برای لذت بردن وجود دارند. در پایین رودخانه آنیماس اخیرا یک پارک آبی ساخته شده که دارای سکوهای بازدید و تنداب های مصنوعی مانند تنداب اسملتر (Smelter Rapid) است.

موزه راه آهن D & SNGRR

موزه راه آهن فقط یک موزه قطار نیست. در اینجا می توانید همه چیز را در خصوص موتور بخار یاد بگیرید. این موزه مجموعه ای از اقلام عجیب و غریب الکتریکی را شامل می گردد؛ همه چیز از اتومبیل های عتیقه تا ماشین هایی که با انرژی خورشیدی کار می نمایند، تجهیزات کهنه مزرعه، واگن های سر پوشیده، مدل ها، مجسمه حیوانات و قطعات مختلف دیگر. شما می توانید به کابین مهندسی قطار بروید، داخل کوره آتش را ببینید و تمام درجه ها، دستگیره ها و اهرم ها را مشاهده کنید. در صورتیکه سؤالی داشته باشید، یک نفر از پرسنل حضور دارد که از به اشتراک گذاشتن دانش خود با شما بسیار خوشحال می گردد.

گردش در مرکز تاریخی شهر

قدمت دورانگو به دهه 1880 می رسد و در عصر معدن یک مرکز مهم بود. خیابانهای دورانگو که زمانی محل تردد اسب و درشکه بودند، هنوز هم بعضی از ساختارهای تاریخی خود را حفظ نموده اند. یکی از مهمترین بناهای تاریخی، هتل استراتر (Strater) است که در آن لوئیس لامور چند تا از کتابهای خود را نوشت و اتاق هایی که JFK (جان اف کندی) و جرالد فورد در آن سکونت کردند و امروزه شما می توانید آنها را اجاره کنید. حتما نگاهی هم به هتل عمومی پالمر مربوط به سال 1898 و رستوران اختصاصی کاخ بیندازید.

امتحان کردن کوهنوردی یا سنگ نوردی

محبوبیت ورزش کوهنوردی در حال افزایش است و دورانگو برترین مکان برای انجام آن یا کشف جهتهای تازه این ورزش. پرتگاه های سنگی دره رودخانه آنیماس و دیواره های گرانیتی کوه های سن خوآن همان چیزی است که کوهنوردان از آن لذت می برند. شما می توانید مکان های عالی برای کوهنوردی و سنگ نوردی درست در حومه دورانگو را پیدا کنید. در حومه شهر، پارک کوهستانی دالا (Dalla) وجود دارد که بیشتر مردم آن را با نام سیلینگ هاوکس (Sailing Hawks) می شناسند و بیشتر فعالیت ها در آن انجام می شوند.

پرورشگاه ماهی و موزه حیات وحش

پرورشگاه ماهی و موزه حیات وحش یک جاذبه فصلی بوده که درست در پشت رودخانه آنیماس و در نزدیکی خیابان 16 ام واقع شده اند. علاوه بر یک گردش خانوادگی، شما می توانید ببینید که چگونه 1.25 میلیون ماهی به منظور آزاد شدن در آبهای کلرادو پرورش می یابند. این پرورشگاه دارای چهار گونه ماهی قزل آلا در نهرها و یک حوضچه ویژه برای ماهی های بزرگتر است. در کنار آن موزه حیات وحش بوده که در آن نمایشگاه های مختلفی از حیوانات جنوب غربی کلرادو وجود دارد. ورودی هر دو رایگان است و یاری های اقتصادی مورد استقبال قرار می گیرند.

منبع: همگردی

به "سفر به شهر دورانگو؛ شهری دیدنی در کلرادو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به شهر دورانگو؛ شهری دیدنی در کلرادو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید