مراکز تفریحی قزوین ؛ مجموعه ای از رفاه، زیبایی، شادی و هیجان

به گزارش وبلاگ وکیل من، مراکز تفریحی قزوین حال و هوای دیگری را به این شهر و گردشگران و مسافرانش بخشیده است. مراکز تفریحی قزوین با تنوع فراوان و جذابیت خاصشان، یکی از اولین انتخاب های مسافران را رقم می زند. در این شهر می توانید از انواع پارک ها و تفریحات در محیط طبیعی لذت ببرید و پس از آن خودتان را به یک هیجان ورزشی و یا تجربه ترس در کلبه وحشت دعوت کنید. مراکز تفریحی قزوین برای تمامی گردشگران در سنین مختلف طراحی شده اند و تمامی سلیقه ها را از خودش راضی می نماید.

مراکز تفریحی قزوین ؛ مجموعه ای از رفاه، زیبایی، شادی و هیجان

شهر قزوین، از جمله شهرهای نزدیک به تهران است که با جاذبه های متنوع، بسیاری از گردشگران را به خودش می خواند. قزوین شهری تاریخی است با فرهنگی دیرین و بناهای به جای مانده قدیمی. ساختمان های تاریخی این شهر، آنقدر زیبا و چشم نواز است که می توان به جرئت گفت محال است به شهر قزوین سفر کنید و پشیمان از آنجا بازشد.

این شهر علاوه بر جاذبه های تماشای اش، به خوراکی های منحصر به فرد و عطر به یادماندنی آن ها معروف است. از طعم شیرین و ماندگار شیرینی قزوینی گرفته تا عطر بی نظیر قیمه نثار. برای آشنایی بیشتر با مراکز سرگرمیی قزوین و لذت بردن از آن ها، همراه وبلاگ وکیل من سری به قزوین بزنید:

پارک جنگلی باراجین؛ بام قزوین

پارک ملی باراجین در شهر قزوین را می توان بام این شهر دانست. وقتی به این پارک بزرگ و زیبا می روید، می توانید کل شهر را زیر پایتان ببینید. پارک ملی باراجین ، یکی از بزرگ ترین پارک های جنگلی کشور است که از سال ها پیش تا کنون به محل سرگرمی و تفرجگاه مردم و محلی و گردشگران تبدیل شده است. این پارک با مساحتی در حدود 1500 هکتار، در منطقه باراجین شهر قزوین واقع شده است. آب و هوای خنک و مطبوع این پارک، ویژگی برجسته ای است که هر ساله در فصل بهار و تابستان، گردشگران را سمت خودش می کشاند.

اگر به پارک جنکلی باراجین بروید، در کنار استفاده از فضای جنگلی و هوای بی نظیر آنجا، می توانید به رودخانه ارنزک نیز بروید و از صدای جوش و خروش آب لذت ببرید. این پارک جنگلی، امکانات رفاهی و سرگرمیی فراوانی نیز دارد که برای رفاه حال میهمانان پارک و لذت بردن از فضای آن است . از جمله این امکانات می توان به پست دوچرخه و موتورسواری، زمین چمن، سینمای تابستانه، آب نماهای متنوع و زیبا، شهربازی دالفک و از همه مهمتر کمپینگ مقرون به صرفه و مناسب برای مسافران اشاره نمود.

یکی از مجذوب کنندهیت های منحصر به فردی که این پارک را در میان مراکز سرگرمیی قزوین شاخص و پرطرفدار نموده، پروژه دهکده طبیعت است که در ادامه به طور مفصل درباره آن شرح خواهیم داد.پارک جنگلی باراجین ، از جمله مراکز سرگرمیی قزوین است که گردشگران برای گذراندن یک روز خاطره انگیز همراه با خانواده یا دوستانشان آن را انتخاب می نمایند.

حالا که در نزدیکی فصل تابستان هستیم و برنامه سفرهای تابستانی تان را هماهنگ می کنید، حتما شهر قزوین را در فهرست سفرهایتان قرار دهید و از هوای خنک آن در فصل گرم تابستان لذت ببرید.

دهکده حیات طبیعت؛ آفریقای جنوبی در دل قزوین

دهکده حیات طبیعت، جزو شاخص ترین مراکز سرگرمیی قزوین و یکی از کمیاب ترین مکان های گردشگری در کشور است. این دهکده، که پیس از این اشاره کوچکی به آن کردیم، در باراجین قزوین واقع شده است. دهکده حیات طبیعت، محیطی طبیعی برای زیست انواع جانواران اهلی و حیوانات وحشی مانند یوزپلنگ، خرس، گرگ شیر و … است و به یک اکوسیستم شاخص در کشور تبدیل شده است.

دهکده حیات طبیعتپروژه دهکده حیات طبیعت با کاربری آموزشی، تحقیقاتی و گردشگری، یکی از مجذوب کننده ترین قسمت های پارک است که شامل سوله گوزن ها، کبوترخانه، مزرعه گاومیش ها و حیوانات اهلی، سالن تاکسیدرمی، باغ خزندگان، برکه، آبشار و آکواریوم و مرکز دامپزشکی می گردد. دهکده طبیعت در پارک جنگلی باراجین، دارای سالن آمفی تئاتر با طرح عصر حجر، خانه روستایی، پارکینگ، سالن پذیرایی و فروشگاه است و مکانی مناسب برای گردشگران محسوب می گردد.

یکی از مهم ترین نکاتی که درباره دهکده حیات طبیعت وجود دارد و آن را تبدیل به یکی از اصولی ترین مراکز سرگرمیی قزوین نموده است، این است که در آن از آخرین پیشرفت های پارک های مسابه در دنیا از جمله آفریفای جنوبی الگوبرداری شده است. اگر به این پارک بروید، هرگز تابلوی به حیوانات غذا ندهید را نخواهید دید؛ بلکه اعلام می گردد: غذای مناسب هر حیوان را در پارک تهیه کنید و به صورت اصولی به حیوانات بدهید.

اگر از هواداران حیوانات هستید و یا علاقه مند هستید تا یک اکوسیستم واقعی و پر از مجذوب کنندهیت، با انواع حیوانات کم نظیر را ببینید، حتما به دهکده حیات طبیعت در پارک جنگلی باراجین سری بزنید و یک مکان تازه با شگفتی های فراوان را تجربه کنید.

چشمه آبگرم خرقان؛ داروی سلامتی

چشمه های آبگرم همواره جز پرطرفدارترین مکان ها برای مسافران و گردشگران هستند. چشمه آبگرم خرقان در 95 کیلومتری قزوین و در کنار جاده مواصلاتی قزوین-همدان واقع شده است. این چشمه آبگرم، یکی از مراکز سرگرمیی قزوین است که مسافران این شهر و گاه مردم محلی از آن استفاده می نمایند. چشم آبگرم خرقان که به چشمه ارشیا معروف است، از میان رسوب های کربناته که بر روی سازندهای آهکی دوره ائوسن واقع شده است، جاری می گردد.

چشمه آبگرمآب این چشمه با خاصیت درمانی فوق العاده برای درمان بسیاری از بیماری ها همانند رماتیسم، سیاتیک و دردهای عصبی موثر است. بعلاوه آب چشمه آبگرم خرقان مشابه آب های معدنی سالن موتیه فرانسه است. آبگرم خرقان برای درمان مسائلی از جمله عفونت های مجاری تنفسی، تورم گلو، حلق و برونشیت مزمن به صورت استنشاق بخار استفاده می گردد.

اگر شما از علاقه مندان به چشمه های آبگرم هستید و یا مسائل و بیماری های گفته شده را دارید، حتما به این چشمه آبگرم سر بزنید و از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید.

تله اسکی کامان؛ خاطره یک روز برفی

ورزش های برفی در فصل زمستان، از جمله پرمخاطب ترین سرگرمیات زمستانی در روزهای سرد سال هستند. بسیاری از هواداران ورزش های زمستانی و یا برف بازی، هر ساله به تله اسکی کامان در شهر قزوین سفر می نمایند تا روزهای زمستانیشان را با یک سرگرمی پرهیجان پیوند بزنند. تله اسکی کامان به عنوان یکی از مراکز سرگرمیی قزوین، امکان انواع سرگرمیات زمستانی از جمله برف بازی و ورزش هایی مانند اسکی را فراهم نموده است. بعلاوه گردشگران می توانند با سوار شدن تله کابین و تله سی یژهای این منطقه، زیبایی های این ناحیه را از بالا تماشا نمایند.

تله اسکی کامان، به علت طبیعت بکر و زیبای خود، علاوه بر فصل زمستان، در فصول بهار و تابستان نیز گردشگران را به سمت خودش می خواند. این مرکز سرگرمیی، افزون بر زیبایی طبیعی، به علت دسترسی راحت و آسان پرطرفدار است. برای رفتن به تله اسکی کامان ، باید از قزوین به سمت باراجین حرکت کنید و سپس وارد جهت الموت غربی شوید و جاده بهرام آباد را انتخاب کنید. با طی این جهت، پس از حدود 20 دقیقه به تله اسکی کامان می رسید.

اگر وسیله نقلیه ندارید، می توانید با تاکسی های موجود در انتهای خیابان دانشگاه قزوین، پس از طی 30 دقیقه، به آنجا برسید. تله اسکی قزوین با طبیعت زیبا و امکانات گردشگری فراوان، برترین گزینه از میان مراکز سرگرمیی قزوین برای یک روز خاطره انگیز است.

موزه مردم شناسی حمام قجر؛ نگین بی مثال قزوین

شهر قزوین از نظر تعداد مراکز گردشگری، یکی از غنی ترین شهرهای ایران است. درمیان مراکز سرگرمیی قزوین ، حمام قجر یکی از معروف ترین زیباترین بناهای این شهر است که از حیث زیبایی و معماری بنا مثال زدنی است. این حمام در سال 1057 و به دستور شاه عباس دوم ساخته شده است و هم اکنون به عنوان موزه مردم شناسی قجر مورد بهره برداری قرار گرفته است.

موزه مردم شناسیموزه مردم شناسی حمام قجر ، در شهر قزوین، نمایانگر آداب و رسوم، مشاغل، آیین ها و دیگر ابعاد زندگی مردم قزوین است. موزه مردم شناسی حمام قجر از سه بخش تالار اقوام، مشاغل و آیین ها تشکیل شده است. در قسمت اقوام این موزه، زندگی اقوام غالب در قزوین، همانند: تات، مراغی، کرد، لر و ترک با ظرافت و زیبایی به نمایش درآمده است.

در قسمت میانی، سه مراسم مهم سیزده بدر، پنجاه بدر و مراسم سوگواری امام حسین (ع) با تمام جزییات و اطلاعات کاملی از این آیین ها در معرض دید است. پایان در قسمت آخر، تعداد 6 شغل مهم و مرسوم در این شهر نشان داده می گردد. مشاغلی از جمله: حجامت، مکتبخانه داری، بارفروشی، آهنگری، تعزیه خوانی، دعانویسی و حلاجی. تمامی بخش های این موزه از طریق مجسمه های زیبا و بسیار طبیعی در معرض دید عموم قرار دارند.

معماری این بنا بسیار زیبا است و در آن از طاق بندی ها، سنگ های مرمر و کاشیکاری های ظریف آبی رنگ استفاده شده است. موزه مردم شناسی حمام قجر را می توان نگین مراکز سرگرمیی قزوین دانست. با تماشا این موزه می توانید اطلاعات نسبتا کامل و بسیار مفیدی از مردم این شهر و اقوام و آیین هایشان به دست آورید و در تونلی از تاریخ زیبای قزوین حرکت کنید.

پارک الغدیر؛ لحظات شاد کنار خانواده در مراکز سرگرمیی قزوین

پارک الغدیرپارک الغدیر قزوین، یکی از پارک های بزرگ گردشگری در این شهر است. این پارک با محیطی خانوادگی و فضای سبز عالی، برترین مکان برای گردش و پیک نیک است.

نکته مثبت این پارک برای خانواده هایی که دارای فرزند هستند، وجود پارک شادی بچه ها است که محیطی مناسب برای بازی و خلیه انرژی آن هاست. اگر مسافر این شهر هستید، برای گذراندن یک شب شاد، از میان مراکز سرگرمیی قزوین، پارک الغدیر را انتخاب کنید.

کلبه وحشت؛ تجربه ای هیجان انگیز و به یاد ماندنی

کلبه وحشتمجموعه کلبه وحشت یکی از مجذوب کننده ترین مراکز سرگرمیی قزوین است که به تازگی در این شهر افتتاح شده است. این مجموعه، از دسته بازی های تازه و به روزی است که برای بسیاری از افراد و به خصوص جوان ترها مجذوب کننده است. کلبه وحشت در مجموعه فرهنگی ورزشی زمین شقایق ساخته شده اند. کلبه وحشت تجربه بی نظیری از هیجان، ترس، وحشت و شادی و نشاط را در راهروهای این مجموعه برای شرکت نمایندگان فراهم می نماید.

اگر در پی مکانی متفاوت برای یک بازی دسته جمعی با نشاط و هیجانی بالا می شد، کلبه وحشت در قزوین برترین انتخاب برای شماست.

مجموعه ورزشی تالار شهر؛ مجموعه ای کامل برای سفری به یادماندنی

مجموعه ورزشی تالار شهر در قزوین را می توان از آن دسته مجتمع های کامل، پرطرفدار و کاربردی دانست. این مجموعه بزرگ و مجلل، در بوستان باراجین واقع شده است و یکی از برترین و کامل ترین مکان های گردشگری در این منطقه به شمار می رود. مجموعه ورزشی تالار شهر با ارائه خدماتی چون اقامت، سرگرمیی و… جایگاه ممتازی را در میان مراکز سرگرمیی قزوین به خودش اختصاص داده است.

تله کابین زرشک قزویناین مجموعه شامل بخش های مختلف اقامتی، رفاهی، سرگرمیی و ورزشی است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت: مجموعه ورزشی تالار شهر دارای یک هتل بین المللی 21 طبقه است که مکانی لوکس و مجلل را برای اسکان مسافران داخلی و خارجی فراهم نموده . این هتل رستوران گردانی نیز دارد که اوقات خوشی را برای مسافران مقیم آنجا رقم می زند.

این مجموعه بعلاوه دارای رستوران های سنتی و مدرن، فست فود و کافی شاپ است که مجموعه ای از سلیقه ها را در خودش جای می دهد. علاوه بر این ها، بخش ورزشی مجموعه ورزشی تالار شهر با دارا بودن استخر بین المللی، باشگاه بدنسازی، سالن اسکواش، بیلیارد و سالن بولینگ با خطوط استاندارد، هواداران زیادی دارد.

فضای سبز موجود در تالار شهر نیز چشم انداز ای زیبا و چشم نواز را از طبیعت پیش روی گردشگران گذاشته است. برای سفر به قزوین و تجربه یک اقامت راحت، آرام و کامل پیشنهاد ما به شما، انتخاب این مجموعه زیبا است.

تله کابین زرشک قزوین؛ پرواز بر فراز شهر

تله کابین زرشک قزوین ، در 15 کیلومتری جاده قزوین به رازمیان واقع شده است. این مجموعه سرگرمیی که در محدوده ضلع شمال غربی راهدارخانه زرشک واقع شده است در سال 1393 به بهره برداری رسید و از آن موقع تا کنون، مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران این منطقه است.

تله کابین زرشک قزوین در ارتفاعات 2750 متری شهر قزوین در رشته کوه های الموت واقع شده است که پس از سوار شدن بر آن می توانید شهر را زیر پایتان ببینید. این مجموعه اولین دستگاه مجهز به کابین و سی یژ در کسور محسوب می گردد که به طور همزمان می تواند گردشگران و ورزشکاران اسکی را جا به جا کند.

تله کابین زرشک | مراکز سرگرمیی قزویناز امکانات این مرکز سرگرمیی-گردشی می توان به رستوران در ایستگاه مبدا و کافی شاپ در ایستکاه مقصد اشاره نمود. پیست اسکی بین المللی این مجموعه برای برگزاری مسابقات اسکی مارپیچ کوچک و بزرگ طراحی شده است. بعلاوه پیست تیوپ سواری ایمن برای داشتن لحظاتی شاد در این مجموعه وجود دارد. تله کابین زرشک قزوین، مجموعه ای کامل و متفاوت از انواع سرگرمیات هیجان انگیز و جزو انتخاب های قطعی گردشگران زمستانی به این منطقه است.

شما چقدر با مراکز سرگرمیی قزوین آشنا هستید؟ آیا تا به حال تجربه استفاده از مجموعه های معرفی شده را داشته اید؟ برای تبادل اطلاعات با گردشگران وبلاگ وکیل من ی، تجربیات، نکات و دیگر اطلاعات خود را در اینجا به اشتراک بگذارید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "مراکز تفریحی قزوین ؛ مجموعه ای از رفاه، زیبایی، شادی و هیجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز تفریحی قزوین ؛ مجموعه ای از رفاه، زیبایی، شادی و هیجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید