برترین زمان برای سفر به یونان

به گزارش وبلاگ وکیل من، بیشتر بخش های یونان آب و هوای نسبتاً معتدلی دارد و گردشگرانی که به یونان سفر می نمایند می توانند در تمام طول سال از ویرانه های باستانی، فرهنگ مدرن جهانی و جزایر مدیترانه ای شگفت انگیز و زیبایش لذت ببرند.

برترین زمان برای سفر به یونان

برترین زمان برای رزرو پرواز به یونان به برنامه سفر شما بستگی دارد اما بدون شک شما هم مثل خیلی از گردشگران دیگر تمایلی به دمای بالا و جمعیت زیاد گردشگران در ماه های تابستان را ندارید. سفر در فصل بهار و پاییز می تواند خیلی بهتر باشد زیرا قیمت خدمات و اقامت در هتل ها پایین تر است اما در همین فصول نیز یونان جذابیت های گردشگری رویایی و بسیار چشم نوازی را به روی شما می گشاید.

آب و هوا

با این که مقدونیه شمالی و اپیروس زمستان های خیلی سرد و سختی دارند اما آب و هوای بقیه قسمت های یونان مدیترانه ای رضایت بخش و معتدل است. حتی در فصل زمستان نیز دمای هوا در اطراف آتن به 12 تا 15 درجه سانتی گراد می رسد. در فصل تابستان، دمای هوا در منطقه شمال که کوهستانی است بالاتر می رود و دمای هوا در سرتاسر کشور یونان به 37 درجه هم می رسد. از نظر بارش نزولات آسمانی نیز باید گفت که زمستان ها بیشتر یونان بارانی است و بارش باران از اکتبر (اواسط مهرماه) تا فوریه (اواسط بهمن ماه) ادامه پیدا می نماید. اگر دلتان می خواهد وقتی به یونان سفر می کنید آسمان صاف باشد و خورشید بدرخشد و البته گرمای هوا نیز شما را آزار ندهد برترین زمان سفر فصل بهار و پاییز و ماه های می، ژوئن، سپتامبر و اکتبر است.

جمعیت

ماه های جولای و آگوست فصل تابستان (مرداد و شهریور) اوج فصل جهانگرد و گردشگری در یونان است و درست در همین زمان است که برترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری یونان مخصوصاً جزایر گریک مملو از جمعت است و جای سوزن انداختن نیست. این ماه ها می توانند بسیار هیجان انگیز باشند و دقیقاً زمان مناسب برای سفر و شرکت در جشن ها و میهمانی های مشهوری مانند میکونوس است که به دنبالش می گشتید. اگر ترجیح می دهید که پارتنون را ببینید یا طلوع خورشید در سانتورینی را بدون ازدحام جمعیت گردشگران و مسافران کوله پشتی به دوش تجربه کنید، به شما توصیه می کنیم که در ماه های اوج سفر از سفر به یونان پرهیز کنید و آن را به ماه های قبل یا بعد از تابستان موکول نمایید که خلوت تر است.

قیمت ها

همان طور که انتظارش را دارید، قیمت هتل های یونانی و رستوران های مخصوص گردشگران با بالا رفتن جیوه دماسنج، یعنی درست در فصل تابستان، افزایش پیدا می نماید. سفر در خارج از فصل های تعطیلات مقداری در هزینه های شما از نظر اقامت و خرید صرفه جویی خواهد نمود. زیرساخت گردشگری یونان در فصل تابستان و اوج سفرها خیلی متلاطم و آشفته است. بنابراین، اگر می خواهید در جولای یا آگوست به یونان سفر کنید، سعی کنید همه چیز را از قبل رزرو نموده باشید. بسیاری از خدمات گردشگری، مخصوصاً در جزایر گریک، در فصل زمستان دیگر سرویسی ارائه نمی دهند. اما خب این را هم بهتر است بدانید که شما از نظر اقامت، حمل و نقل و جذابیت های گردشگری دیگر در فصل بهار و پاییز با مشکل روبرو نخواهید شد.

تعطیلات و مراسم خاص

ایام تعطیلات و جشن ها برترین زمان برای بازدید از یونان و بهره مندی از فرهنگ بومی این کشور است. بعضی از برترین مراسم پایکوبی، رژه، جشن های کارناوال، جشن های مذهبی رسمی و عید پاک ارتودوکس های یونانی است که هر ساله فوریه و آوریل برگزار می گردد. این مراسم هر سال با سال دیگر فرق دارد و الزاماً متقارن با زمان برگزاری این جشن ها در کشورهای غربی نیستند. شهر مدرن تسالونیکی هر سال در اوایل ماه نوامبر جشنواره بین المللی فیلم برگزار می نماید. یکی از دلایل خوب و انگشت شمار برای سفر به یونان در فصل تابستان جشنواره آتن و اپیداروس است که هنرهای نمایشی، موسیقی، تئاتر و دیگر جذابیت های فرهنگی را از ماه ژوئن تا آگوست با شکوه تمام برگزار می نماید.

منبع: فوت و فن

به "برترین زمان برای سفر به یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان برای سفر به یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید