سرکه های آرایشی

به گزارش وبلاگ وکیل من، اگر هنگام آب کشی قدری سرکه به آب اضافه کنیدف موهای تان ابریشمین و زییا خواهد شد، سرکه ی سیب در از بین بردن شوره ی سر هم بسیار مؤثراست. کسانی که با این مشکل رو به رو هستند، می توانند هنگام آبکشی موها مقداری سرکه به آب اضافه کنید.

سرکه های آرایشی

سرکه های آرایشی

زیر نظر : روژان کریمیان

سرکه یکی از مؤثرترین مواد زیبایی بخش پوست و مو است. برای این منظور، از سرکه ی سیب استفاده می شود.

افزون بر استفاده ی خارجی، اگر صبح ها پیش از صبحانه، میزان کمی سرکه را با کمی عسل در یک لیوان کوچک آب گرم بریزید و بنوشید، اثر خوبی بر روی پوست تان خواهد داشت.

سرکه، نرم کننده پوست

اگر یک فنجان سرکه ی سیب به آب وان بیفزایید و در آن حمام کنید، پس از مدتی خواهید دید که پوست تان بسیار نرم و لطیف شده است.

سرکه برای موها

اگر هنگام آب کشی قدری سرکه به آب اضافه کنیدف موهای تان ابریشمین و زییا خواهد شد، سرکه ی سیب در از بین بردن شوره ی سر هم بسیار مؤثراست. کسانی که با این مشکل رو به رو هستند، می توانند هنگام آبکشی موها میزانی سرکه به آب اضافه کنید.

سرکه و رفع خستگی

یکی دیگر از خواص سرکه ی سیب این است که خستگی را رفع می کند، اگر با میزان کمی سرکه و گلاب پشت، گردن، شانه و بازوها را به آرامی ماساژ دهید، سرحال خواهید آمد. این کار پس از یک روز کار و فعالیت می تواند آرام بخش باشد و رفع خستگی کند، بی آنکه زیانی به بار آورد.

سرکه های خوشبو

برای خوشبو کردن سرکه، می توانید از گیاهان خشک خوشبو مانند گل بنفشه، گل سرخ، اکلیل کوهی یا عرق نعنا استفاده کنید.

سرکه با گل های تازه

برای خوشبو کردن سرکه می توانید از گل های تازه ی معطر هم استفاده کنید و قبل از هر آرایشی آن را به صورت بمالید تا صورت تان شاد و روشن و مرطوب شود.

سرکه با گل سنبل یا یاس

این دو گل، عطر بهتری به سرکه می دهند. از یک پیمانه سرکه ی سفید سیب و شش قاشق غذاخوری گلبرگ گل سنبل یا گل یاس و دو پیمانه آب استفاده کنید، سرکه و گل را مخلوط کنید و به مدت دو هفته در ظرف در بسته یی نگهداری کنید و سپس آب را به آن بیفزایید. می توانید از سرکه های معطر برای پوست و مو استفاده کنید.

نکاتی درباره استحمام کردن

هرگز در آب داغ به مدت طولانی حمام نکنید، اگر پوست حساسی دارید یا مویرگ های پوست تان به چشم می آید، هرگز با آب داغ حمام نکنید. حرارت آب باید کمی بیشتر از حرارت بدن تان باشد تا به پوست لطمه یی نخورد. اگر می خواهید استراحت و آرامش بیابید، به مدت پانزده دقیقه در وان آب نیم گرم دراز بکشید، چشم های تان را ببندید و دو حلقه ی خیار روی آنها بگذارید.

اگر از گیاهان برای لطافت و پاکیزگی پوست استفاده می کنید، هرگز گیاه مورد نظر را در وان نریزید، زیرا پس از حمام گرفتن، ناگزیر خواهید بود مدتی وقت صرف کنید تا میزان گیاهی را که به بدن تان چسبیده است، جدا کنید و بشویید. برای استفاده از گیاهان، بهتر است گیاه مورد نظر را در کیسه یی نخی بریزید و در آب وان قرار دهید. به جای خود گیاه، می توانید از عصاره یا آب آن استفاده کنید. در این صورت، عصاره ی گیاه یا آب آن را به آب وان بیفزایید.

بسیاری از گیاهان می توانند برای پوست مفید باشند. می توانید از این نوع گیاهان در حمام استفاده کنید. بهترین گیاه از این دسته گل بابونه است. می توانید گل بابونه را خشک یا تازه مورد استفاده قرار دهید. این گیاه پاک کننده ی پوست است و به آن لطافت می بخشد. از گل بابونه برای رنگ کردن موها هم استفاده می شود.

پی نوشت: مدیر وموسس آموزشگاه زیبایی بانو روژان

منبع: 7 روز زندگی شماره 93

منبع: راسخون

به "سرکه های آرایشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرکه های آرایشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید