نقدهای اولیه انیمیشن سونیک خارپشت 2؛ سرگرم کننده اما مشابه فیلم اول

به گزارش وبلاگ وکیل من، نقدهای اولیه انیمیشن سونیک خارپشت 2 یکی پس از دیگری به نگارش درمی آیند و عموما از این دنباله مهیج و سرگرم نماینده اقتباسی از بازی های ویدیویی سونیک استقبال می نمایند.

نقدهای اولیه انیمیشن سونیک خارپشت 2؛ سرگرم کننده اما مشابه فیلم اول

این فیلم نو باز هم به کارگردانی جف فاولر، مدتی پس از وقایع غافلگیرنماینده فیلم قبلی آغاز می شود و سونیک در کوشش است تا جایگاه خود را به عنوان یک قهرمان در دنیا پیدا کند و دوستان انسان او، تام و مدی برای عروسی ریچل به هاوایی می فرایند. دکتر اگمن با یاری ناکلز اکیدنا از سیاره قارچ برمی شود و در پی قدرت زمرد اصلی می شود و حالا سونیک باید با دوست نوش مایلز پراور متحد شود تا بار دیگر دنیا را نجات دهد.

جف فاولر فیلم سازی است که به عنوان هنرمند جلوه های بصری شناخته می شود. او پیش از این در سال 2004 برای انیمیشن موش صحرایی بیچاره، نامزد دریافت جایزه اسکار برترین انیمیشن کوتاه شده است.

بن شوارتز در فیلم سونیک خارپشت 2 در نقش اصلی در کنار ستارگانی مانند جیمز مارسدن، تیکا سامپتر، ناتاشا راثول، آدام پالی و جیم کری در نقش رباتنیک بازی می کند. هم چنین شمار مور در نقش نامزد ریچل، رندال، کالین اوشاگنسی در نقش تیلز (پس از حضور کوتاه در فیلم اول) و ادریس البا در نقش ناکلز، در این دنباله برای اولین بار در این فرانچایز نقش آفرینی می نمایند. انتظارات به اوج خود رسیده، چرا که سونیک خارپشت 2 در تاریخ 8 آوریل در سینماها اکران می شود و مخاطبان می توانند عملکرد این فیلم را در مقایسه با نسخه قبلی آن بسنجند.

با نزدیک شدن به تاریخ اکران، منتقدانی که از قبل فیلم را دیده اند، نظرات خود را به قلم درآورده اند و عموما نسبت به این دنباله، خوش بین هستند. اگرچه به علت مشابه بودن با فیلم قبلی و پافشاری بر همان حال و هوا، از فیلم انتقاد نموده اند اما آن را به علت نوع طنز، بازیگران و هماهنگی با روایت نوستالژیک این بازی های ویدیویی تحسین می نمایند. پس با هم به آنالیز این نظرات می پردازیم.

گزیده نظرات منتقدان درباره انیمیشن سونیک خارپشت 2

شان کین از سی نت

امتیاز: 80 از 100

سونیک خارپشت 2 دنباله مطمئن و امیدوارنماینده ای است و فیلم نامه ای واضح و شوخی هایی دارد که باعث خنده شما می شود. فیلم لحن خانوادگی و محبت آمیز نسخه اصلی را حفظ می کند و در داستان کلاسیک خود غرق می شود تا دنیایی سینمایی را برای این نماد محبوب سگا رقم بزند.

مت دوناتو از پیست

امتیاز: 75 از 100

سونیک خارپشت 2 ممکن است برای لحظه ای و به خاطر جلب رضایت بچه ها و بچه ها از فرایند خود خارج شود که این قضیه مطمئنا بعضی از خطوط داستانی را خراب می کند اما دلایل مجذوب کنندهیت فیلم (سونیک، تیلز، اگمن، ناکلز) همه کاملا قابل احترام هستند. من به شخصه حالا بعد از دنباله فاولر، هوادار پر و پا قرص سونیک هستم.

امی نیکولسن از نیویورک تایمز

امتیاز: 70 از 100

سونیک خارپشت 2 یک فیلم پرسرعت، پر از کنایه و شاید کمی نامناسب برای بچه ها است که طراوت خاصی دارد و امروزه و در زمانی اکران می شود که بسیاری از فرنچایزهای بچه ها تسلیم کلیشه های پیش پا افتاده هالیوود شده اند.

کارلوس آگیلار از رپ

امتیاز: 61 از 100

فیلم نامه به خوبی کوشش نویسندگان و کارگردان را منعکس می کند و جیم کری در اجرای خود عالی است و مانند همواره رضایت مخاطبان را کسب می کند.

لزلی فلپرین از گاردین

امتیاز: 60 از 100

همه چیز در نهایت به خوبی و خوشی به انتها می رسد اما هیچ علتی وجود ندارد که فیلم دو ساعت طول بکشد. شاید نقطه ضعف اصلی سونیک خارپشت 2، همین مدت زمان طولانی آن باشد.

جاستین لوو از هالیوود ریپورتر

امتیاز: 60 از 100

سونیک خارپشت 2 پر از صحنه های اکشن دیوانه نماینده است و با تفسیر عاقلانه از داستان سونیک ساخته شده و برای مخاطبان و خانواده هایی که در پی تفریح صرف هستند، مجذوب کننده خواهد بود (حتی اگر زمینه نوی را ایجاد نکند) و دنیای گسترده این فرانچایز و شخصیت ها و خطوط داستانی متقاطع آن را بیشتر تشریح می کند.

جید کینگ از گیمر

امتیاز 50 از 100

سونیک خارپشت 2 از هر نظر پیشرفت خوبی نسبت به فیلم اول دارد. فیلم گسترده تر و بهتر است و شخصیت ها را به خوبی تعریف می کند و فرمول های قبلی را پیش می برد و آینده ای را برای این دنیا سینمایی ایجاد می کند که بینندگان مشتاق تماشا آن هستند.

تریس ساوور از آستین کرونیکل

امتیاز: 50 از 100

فیلم از بعضی جهات خود را به تجربه ای الهام بخش تر و شیدایی نسبت به فیلم اولیه تشبیه می کند اما از نظر دیگر هم چنان درگیر و اسیر خصوصیات فیلم های معمولی بچه ها است.

جسی هسنجر از پلیگان

امتیاز: 50 از 100

سونیک خارپشت 2 به میزان کافی خنده دار است و پیغام قدیمی خود درباره ارزش دوستی و کار گروهی را در قالب بخشی از یک فیلم بچه هاه و سرگرم نماینده منتقل می کند و از روش های تکراری و کلیشه ای انتقال پیغام به بچه ها خودداری می کند اما به هر حال شباهت زیادی به فیلم اول دارد.

توماس فلوید از واشنگتن پست

امتیاز: 50 از 100

نمی توان انکار کرد که بچه ها از شوخی های دیوانه وار سونیک 2، لحظات اکشن و درس های ستودنی آن لذت خواهند برد. بینندگان مسن تر نیز از دیالوگ های کنایه آمیز و طنز که به نوعی ادای احترامی به بتمن، شکارچیان روح و ایندیانا جونز هستند استقبال خواهند کرد.

سورن اندرسن از سیاتل تایمز

امتیاز: 50 از 100

در فرایندی تکراری و مثل همواره، سونیک، خارپشتی پرسرعت و خوش سر و زبان، از یک موقعیت وخیم به یک موقعیت وخیم دیگر می رود. داستان خسته نماینده است اما سازندگان دقیقا می دانند که چگونه آن را برای مخاطبانش مجذوب کننده جلوه دهند.

مارشال سیفر از پلی فهرست

امتیاز: 50 از 100

سرعت و تند و تیزی فقط مناسب خود شخصیت سونیک است، نه فرانچایز سونیک خارپشت. به نظر می رسد که صرفا تعدادی دیالوگ خنده دار بدون این که به فرایند داستان توجهی شود کنار هم قرار گرفته اند. سونیک خارپشت 2 آن قدر غرق در ترشح آدرنالین در لحظه است که از ارائه یک انتها بندی خوب عاجز می ماند.

پیتر دبروژ از ورایتی

امتیاز: 50 از 100

یک ساعت و نیم زمان برای روایت این داستان کاملا کافی به نظر می رسد اما سونیک 2 با گذشت دو ساعت و نیم، قبل از این که توجه مخاطب را به خود جلب کند، حوصله او را سر می برد.

تیم گرایرسون از اسکرین دیلی

امتیاز: 50 از 100

سونیک خارپشت 2 از نقطه نظر فنی، در ادغام لایواکشن و انیمیشن نسبتا چشم گیر و به نوعی یادآور پیشرفت های فناوری از گذشته تا کنون است اما داستان فیلم در اختیار و خدمت یک خط داستانی فرعی از یک مرد جوان به نظر می رسد که در جستجوی طلسمی قدرتمند برای شکست دادن شروران وحشتناک است. این فیلم در اصل باید درباره شخصیت سریع السیر سونیک باشد اما این گونه نیست و او در اولویت بعدی قرار گرفته است.

بردلی راسل از توتال فیلم

امتیاز: 48 از 100

کیفیت شوخی ها آن طور که باید بالا نیست اما فیلم باز هم لحظاتی خنده دار و سرگرم نماینده دارد. گنجاندن شوخی های بزرگسالانه موجب شده تا سونیک 2 فقط مختص بچه ها نباشد.

تاد گیلچریست از ای وی کلاب

امتیاز: 42 از 100

پت کیسی، جاش میلر به عنوان فیلم نامه نویسان قبلی، به همراه جان ویتینگتون، عضو تازه وارد فرانچایز، با کار کردن بر روی داستانی با بودجه بالا و تعهدات و وفاداری بیشتر به سری بازی های اصلی، ایده های سرگرم نماینده ای را برای بینندگان در هر رده سنی، به نمایش می گذارند. اگرچه فیلم بیش از حد طولانی است اما جالب به نظر می رسد.

کلاریس لافری از ایندیپندت

امتیاز: 40 از 100

به نظر نمی رسد که کسی در هیچ نقطه ای از فیلم واقعا بفهمد که سونیک چگونه به عنوان شخصیت اصلی این فیلم لایواکشن عمل می کند.

به نظر می رسد که نقد و آنالیز های اولیه سونیک خارپشت 2 تا حد زیادی با نقدها و واکنش های اثر قبلی مطابقت دارد، زیرا بسیاری از منتقدان حس و حال و طنز خانوادگی آن را تحسین می نمایند و در عین حال پیش بینی پذیری داستان آن را به چالش می کشند. فیلم اصلی و اولیه سونیک خارپشت بسیاری از منتقدان را غافلگیر کرد و امتیاز 63 را در مجموع نقدهای سایت راتن تومیتوز به دست آورد. بسیاری از نقدهای فیلم دوم با اثر اول هم خوانی دارند و این موضوع مطمئنا نشانه مثبتی برای هواداران فیلم است. در زمان نگارش این مقاله، سونیک خارپشت 2 به طور مشابه دارای امتیاز 63 در راتن تومیتوز است، هرچند که در حال حاضر تعداد کمی نقد و آنالیز درباره آن در این سایت وجود دارد و در ادامه این امتیاز می تواند بیشتر یا کم تر شود.

یکی از نکات اصلی منتقدان در آنالیز های اولیه سونیک خارپشت 2، مدت زمان طولانی فیلم است و سونیک 2، 122 دقیقه طول می کشد و 23 دقیقه طولانی تر از نسخه قبلی خود است. البته که این مدت زمان طولانی، با وجود توسعه دامنه داستانی دنباله برای معرفی ناکلز و فراهم کردن مقدمات فیلم سوم و اسپین آف تلویزیونی ناکلز، قابل درک است اما باید دید که آیا مخاطبان هم همین احساس را دارند یا خیر. انتظارات برای سونیک خارپشت 2 تقریبا به انتها رسیده و مخاطبان برای تماشای آن فقط باید کمی دیگر صبر نمایند.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "نقدهای اولیه انیمیشن سونیک خارپشت 2؛ سرگرم کننده اما مشابه فیلم اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقدهای اولیه انیمیشن سونیک خارپشت 2؛ سرگرم کننده اما مشابه فیلم اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید