هوشمند سازی سیستم مصارف سوخت هیترهای ایستگاه های گازرسانی

به گزارش وبلاگ وکیل من، خبرگزاری خبرنگاران-کارکنان توانمند شرکت گاز استان آذربایجان شرقی به طرح نوین هوشمندسازی سیستم مصارف سوخت هیترهای ایستگاه های گازرسانی دست یافتند.

هوشمند سازی سیستم مصارف سوخت هیترهای ایستگاه های گازرسانی

به گزارش خبرنگار ما در تبریز، رئیس امور اندازه گیری و توزیع گاز این شرکت درخصوص طرح یادشده گفت: هیتر یا گرمکن های گاز از الزامات تجهیزاتی مهم در ایستگاه های گازرسانی می باشند که در زمان کاهش شدید فشار و به تبع آن کاهش دمای گاز، به منظور جلوگیری از یخ زدگی تأسیسات، نصب می گردد.

کاظم طلوعی گفت: هوشمند سازی سیستم کنترلی هیتر ایستگاه های گاز، امکان کنترل دقیق و بهینه سازی مصارف سوخت هیترها را میسر نموده و بر اساس نتایج شبیه سازی های انجام یافته، اجرای این طرح می تواند تاثیر بسزایی در کاهش سوخت مصرفی هیترها داشته باشد.

وی درخصوص نتایج پیروز اجرای این طرح پایلوت در ایستگاه های C.G.S استان، شرح داد: نتیجه بررسی های اجرا شده حاکی از کاهش 25 درصدی مصرف سوخت گرمکن ایستگاه های پایلوت می باشد. طلوعی در تشریح جزئیات سیستم مکانیزه بهینه سازی مصارف سوخت هیترها گفت: این سیستم از لحاظ سخت افزاری از زیر ساخت سیستم مانیتورینگ بهره گرفته و توأم با سیستم کنترل اصلی گرمکن که وظیفه آن حفظ ایمنی فرآیند می باشد، عمل کنترلی را بر مبنای اطلاعات سیستم مانیتورینگ انجام داده و تداوم عملکرد آن خللی در وظایف سیستم کنترلی اصلی هیتر ندارد.

رئیس امور اندازه گیری و توزیع گاز این شرکت اظهار داشت: طرح مذکور برای اولین بار در کشور اجرا شده و با توسعه و بکارگیری روش های نوین علمی در این خصوص، زمینه ارتقای ایستگاه های تقلیل فشار گاز که مهم ترین وظیفه تنظیم اندازه فشار و مصرف گاز را به عهده دارند، فراهم خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "هوشمند سازی سیستم مصارف سوخت هیترهای ایستگاه های گازرسانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوشمند سازی سیستم مصارف سوخت هیترهای ایستگاه های گازرسانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید