اخبار مجلس

چرا باید هوش مصنوعی را کنترل کرد؟

استوارت راسل، دانشمند علوم رایانه در بریتانیا که به دلیل تلاش هایش در زمینه هوش مصنوعی شناخته شده است. کتاب او تحت عنوان رویکردی نوین به هوش مصنوعی از طریق عباس باقری یزدی به فارسی ترجمه و از طریق انتشارات دیباگران تهران چاپ شده است. این کتاب در بسیاری...

17 فروردین 1402

تکمیل راه آهن رشت به آستارا پروژه اولویت دار دولت است

اجرای راه آهن رشت به آستارا یکی از طرح های مهم و اولویت دار دولت است.

7 شهریور 1401

رئیس مجلس پاکستان استعفا کرد

رسانه ها از کناره گیری رئیس و معاون رئیس مجلس پاکستان خبر می دهند.

19 خرداد 1401

افتتاح مدرسه استثنایی شهرستان خاتم یزد

تهران (پانا) - با حضور ویدئو کنفرانسی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی مدرسه استثنایی شهرستان خاتم یزد افتتاح شد.

15 خرداد 1401

بسته حمایت از صادرات غیرنفتی در اولویت بودجه

تهران (پانا) - سرپرست امور صنعت، معدن، بازرگانی و ارتباطات سازمان برنامه و بودجه از اختصاص بیش از 38 هزار میلیارد ریال برای توسعه بخش فضایی کشور در بودجه 1401 اطلاع داد.

30 اردیبهشت 1401

کم توجهی به بهداشت و پیشگیری در بودجه 1401 سلامت

مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی، به بررسی اعتبارات بخش سلامت در لایحه بودجه سال آینده پرداخته است؛ بر اساس این گزارش، کمبود بودجه بخش بهداشت در مقایسه با بخش درمان، در تعارض با راهبرد تقدم پیشگیری بر درمان است.

9 اردیبهشت 1401

فاضلاب لندن؛ بحران قدیمی مردم شهر

لندن در سال 1858 دست به گریبان مسئله ای بود که رفته رفته به بحرانی جدی تبدیل شد. تا جایی که نزدیک بود شهروندانش به علت خطر جانی، شهر را خالی نمایند. با خبرنگاران همراه ما باشید تا در خصوص این بحران بدانید.

6 اردیبهشت 1401

طرح نظارتی شب یلدا به وسیله تعزیرات حکومتی شروع شد

مدیرکل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی از اجرای طرح نظارتی یلدا از 20 آذرلغایت یکم دی امسال با همکاری دستگاه های نظارتی اطلاع داد.

1 اردیبهشت 1401

کلیدواژه انحصار، همیشه پوششی بر عدم موفقیت در حوزه ارتباطات است

به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، بهانه نگارش این یادداشت برپایی کمپینی با عنوان برطرف انحصار از مخابرات در شبکه های اجتماعی است که پرداختن به آن، حقیقتا اشتباهی بزرگ و موجب انحراف افکار عمومی از مشکل...

20 فروردین 1401

از فیش های نجومی تا ماشین شاسی بلند

شرق نوشت: یک سال و نیم از عمر مجلس یازدهم می گذرد؛ مجلسی که حواشی زیادی را پشت سر گذاشته است؛ از سیلی زدن به سرباز راهور از طریق نماینده تا درخواست خودروی شاسی بلند. حالا حسن کامران، نماینده سابق اصفهان در مجلس، با انتشار یک ویدئو دوباره یاد خودروی دناپلاس...

25 دی 1400

پاسخ سازمان لیگ فوتبال به بیانیه باشگاه استقلال

تهران (پانا) - سازمان لیگ فوتبال ایران به بیانیه باشگاه استقلال و مدیرعامل این باشگاه پاسخ داد.

24 آبان 1400

تغییرات لایحه رتبه بندی معلمان، گلایه فرهنگیان از سازوکار افزایش حقوقها

کلیات لایحه نظام رتبه بندی معلمان که در جلسه علنی 18 خرداد مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود، برای آنالیز شور دوم به کمیسیون آموزش ارجاع شد که اخیرا پس از اصلاحاتی در متن، به تصویب کمیسیون آموزش مجلس رسیده و برای نظرخواهی نمایندگان در سامانه مجلس...

17 مهر 1400

آخرین مهلت تعهدات ارزی صادرات سال های 98 و 99

به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به تسهیل اجرا شده در حوزه ایفای تعهدات ارزی به وسیله بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات و مصوبات کمیته اقدام ارزی گفت: آخرین مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرات سال 1398سی و یکم...

31 تیر 1400

قالیباف: امیدوارم مذاکره نمایندگان بتوانند با حفظ منافع ملی، تحریم ها را برطرف نمایند

تهران (پانا) - رئیس مجلس تاکید نمود در صورتی که تحریم ها علیه ایران به طور کامل برطرف گردد و آثارِ مالیِ ملموسِ آن راستی آزمایی گردد، ایران نیز تعهدات خود را عملی خواهد نمود.

10 تیر 1400

پاسخ برادران معاون اول رئیس جمهوری به نماینده گرمسار

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه مجلس جوابیه برادران معاون اول رئیس جمهوری را نسبت به نطق اردشیر مطهری در مجلس را قرائت کرد.

27 اردیبهشت 1400

حداقل حقوق 2.6 میلیون تومان اعلام شد

بخشنامه دستمزد 1400 از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شد که بر این اساس، حداقل دستمزد کارگران 39 درصد و سایر سطوح مزدی نیز شامل افزایش 26 درصدی می گردد.

22 فروردین 1400

خبرنگاران سلطانی فر: وزارت ورزش در استفاده از ظرفیت بخش خصوصی پیروز بوده است

شهرری - خبرنگاران - وزیر ورزش و جوانان گفت: براساس آمارهای سازمان برنامه و بودجه کشور وزارتخانه ورزش و جوانانان جزو دستگاه های پیروز در استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بوده است.

29 اسفند 1399

نشست مهم کنگره آمریکا و آخرین تقلای ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات، تجمع هواداران ترامپ مقابل کنگره

خبرگزاری خبرنگاران- کنگره آمریکا قرار است امروز (چهارشنبه، هفدهم دی، ششم ژانویه) اعتبار رای کالج الکترال درباره پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بررسی کند.

24 بهمن 1399

تلاش برای کاهش حداکثری وابستگی بودجه به نفت

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وابستگی اقتصاد کشور به نفت عمر طولانی دارد و بدون شک جدا شدن از آن سخت است، اما باید جایی این کار کلید بخورد.

13 بهمن 1399

قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا شدنی است

به گزارش خبرنگاران، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره شانس ایران برای میزبانی جام ملت های آسیا سال 2027، گفت: فدراسیون فوتبال مدارک لازم را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده و با توجه به ورزشگاه های...

3 بهمن 1399
تعداد: (29)