استایل ماکسیمال چیست و چگونه ظاهری جسورانه و منحصربه فرد داشته باشید؟

به گزارش وبلاگ وکیل من، آشنایی با انواع استایل و شناخت سبک های گوناگون و متنوع در دنیای مد و فشن به شما یاری می نماید تا بهتر بتوانید سبک ویژه خودتان را پیدا کنید و استایل ماکسیمال (maximal-style ) یکی از این سبک های متنوع و خاص در دنیا مد و فشن است.

استایل ماکسیمال چیست و چگونه ظاهری جسورانه و منحصربه فرد داشته باشید؟

در دنیای هنر مکتبی به نام ماکسیمالیسم وجود دارد که دقیقا نقطه مقابل مینیمالیسم است و بر اشباع فضا از طرح و رنگ و جزییات زیاد تأکید می نماید؛ این مکتب هنری که طی سالیان متمادی در شاخه های گوناگون هنری همانند نقاشی، دکوراسیون ، معماری و حتی ادبیات تاثیر گذار بوده است در صنعت مدل و فشن هم تاثیرات بسیاری گذاشته است و امروزه استایل ماکسیمال به یکی از سبک های پرطرفدار در دنیا مد تبدیل شده است.

استایل ماکسیمال سبکی جسورانه، منحصر به فرد و پر از جزییات است که برای هواداران مد و فشن می تواند مملو از هیجان باشد. در این مطلب ضمن پرداختن به تعریف و پیشینه سبک ماکسیمال راهنمای لباس پوشیدن به این سبک را هم برایتان ارائه نموده ایم؛ با ما همراه باشید.

استایل ماکسیمال چیست؟

استایل ماکسیمال سبکی از لباس پوشیدن است که دارای ویژگی هایی همانند افراط، ابداع، پیچیدگی، بی پروایی و فرم های اغراق شده است. سبک ماکسیمال زیبایی را در افراط و تفریط می بیند. مد ماکسیمال دنیایی از رنگ ها، جزییات و تزیینات زیاد و اغراق شده در پوشاک است؛ بی شک ورود به چنین دنیایی جسارت زیادی می طلبد چرا که اگر می خواهید به سبک ماکسیمال لباس بپوشید استایلی خاص و منحصر به فرد خواهید داشت که کاملا جلب توجه می نماید؛ با این حال این ویژگی ها استایل ماکسیمال را برای علاقمندان صنعت مد و فشن به سبکی هیجان انگیز و خاص تبدیل نموده است.

پیشینه سبک ماکسیمال

پیشینه ماکسیمالیسم در هنرهای تجسمی به عصر باروک و روکوکو در سده هیجدهم میلادی می رسد، زمانی که بعضی از هنرمندان به اشباع فضای آثارشان از طرح ها، رنگ ها و جزییات متعدد روی آوردند و معتقد بودند برای غنی بودن در هر هنری باید از بیشترین ترکیبات و جزییات در آثار استفاده کرد.

شاید بتوان تاریخچه پیدایش سبک ماکسیمال در دنیای مد را مربوط به دوران ویکتوریایی دانست؛ زمانی که استفاده از پارچه های شلوغ و تزیینات زیاد و پرزرق و برق رواج یافت و در واقع نشانه ای بود از ثروت افراد. اما پیشینه سبک مد ماکسیمال در عصر مدرن به اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود میلادی می رسد؛ زمانی که بعضی طراحان مد سبک مینیمال را در صنعت مد دنیا وارد کردند و متقابلا بعضی طراحان دیگر سبک ماکسیمال را در تقابل با سبک مینیمال وارد دنیای مد و فشن کردند.

سبک پرزرق و برق و خاص ماکسیمال مورد توجه بسیار از سلبریتی ها نهاده شد؛ سلبریتی هایی که دوست داشتند در برابر وبلاگ وکیل من و رسانه ها جلب توجه نمایند این سبک جسورانه را انتخاب کردند و در ایونت های مختلف و حتی در استایل خیابانی به سبک ماکسیمال لباس پوشیدند. به تدریج سبک ماکسیمال در بین عموم مردم هواداران خاص خود را پیدا کرد و افرادی که دوست داشتند استایلشان جسورانه باشد به این سبک پوشش پرزرق و برق روی آوردند.

جرد لتو یکی از سلبریتی هایی است که بسیار به سبک ماکسیمال علاقه دارد؛ او در بسیاری از ایونت های مختلف و مصاحبه های تلویزیونی آیتم های ماکسیمال را انتخاب می نماید؛ کت های پر از تزیینات ، ترکیب های رنگی متنوع و بولد و ترکیب لباس های طرح دار و شلوغ از ویژگی های استایل جرد لتو است که این ویژگی ها دقیقا همان ویژگی های اصلی سبک ماکسیمال هستند.

تفاوت استایل ماکسیمال و مینیمال

استایل ماکسیمال و مینیمال دقیقا در تقابل با یکدیگرند؛ در سبک مینیمال همه چیز از برش و الگوی لباس تا طرح و چاپ پارچه ها باید به دور از پیچیدگی و اغراق و در بهینه ترین حالت ممکن باشد در حالی که در سبک ماکسیمال شما دقیقا برعکس عمل می کنید؛ در سبک ماکسیمال اغراق، پیچیدگی و زرق وبرق حرف اول را می زند.

اگر در سبک مینیمال طرح و الگوی دوخت لباس ها طوری انتخاب می شوند که به هیچ عنوان جلب توجه ننمایند در سبک ماکسیمال پوشش شما کاملا جسورانه و شلوغ است و استایل تان در هر موقعیتی که باشید کاملا جلب توجه خواهد نمود. در سبک مینیمال از رنگ های اصلی، خنثی و سرد استفاده می کنیم در حالی که در استایل ماکسیمال به سراغ رنگ های بولد و تند و گرم می رویم.

قوانین لباس پوشیدن به سبک ماکسیمال

با توجه به ویژگی های ماکسیمالیسم که بر اشباع فضا از رنگ و تزیینات تاکید دارد استایل ماکسیمال هم دارای ویژگی ها و قوانین به خصوصی است که با رعایت آن ها می توانید استایل تان را به سبک ماکسیمال نزدیک کنید؛ در این بخش از مطلب این قوانین را با یکدیگر مرور می کنیم.

پالت رنگی بولد و متنوع

به طور کلی در بسیاری از استایل ها ترکیب رنگ های متنوع با یکدیگر رایج نیست؛ اما در سبک ماکسیمال از آنجایی که همه چیز باید در اغراق شده ترین حالت ممکن باشد ممکن است پالت رنگی در استایل شما شامل رنگ های بسیار متنوعی باشد. البته این به این معنی نیست که ترکیب رنگ هایی ایجاد کنید که چشم را آزار دهند. رنگ های تند،گرم و بولد رایج ترین رنگ ها در سبک ماکسیمال هستند و رنگ هایی مانند صورتی بولد و پررنگ، فسفری، طلایی، قرمز پررنگ و بنفش رنگ هایی هستند که در سبک ماکسیمال بیشتر مورد کاربرد قرار می گیرند.

این ویژگی می تواند برای دوست داران مد و فشن هیجان انگیز باشد چرا که فارغ از الگوهای رایج پوششی می توانند انواع و اقسام رنگ ها را با یکدیگر ترکیب نمایند و ست هایی بسیار خاص و منحصربه فرد بسازند. برای آغاز می توانید به سراغ رنگ های متضاد و مکمل بروید؛ مثلا زرد را با بنفش و سبز را با قرمز ترکیب کنید.

طرح های زمینه شلوغ و خاص

به طور کلی در استایل کژوال و بسیاری از استایل های دیگر آیتم های ساده و تک رنگ با آیتم های طرح دار ترکیب می شوند در حالی که در سبک ماکسیمال این قانون نقض می گردد؛ در این سبک می توانید انواع آیتم های طرح دار را با یکدیگر بپوشید. به عنوان مثال می توانید یک شلوار راه راه را با یک پیراهن پلنگی بپوشید و آن را با جوراب های خال دار ست کنید؛ البته باید توجه داشته باشید که این سبک پوشش جسارت زیادی می طلبد هر چند که می تواند بسیار هیجان انگیز و خاص باشد.

از لحاظ شلوغی و لایه لایه بودن شاید بتوان استایل بوهو را به استایل ماکسیمال نزدیک دانست اما این دو استایل در سبک پوشش و المان هایشان با یکدیگر تفاوت دارند چرا که در استایل ماکسیمال بر تجمل، فرم گرایی و زرق و برق تأکید زیادی می گردد در حالی که در استایل بوهو به جای تجملات بیشتر به سمت طرح های سنتی و بومی حرکت می کنیم.

برای این که به قوانین سبک ماکسیمال نزدیک تر باشید به سراغ طرح های خاص و پیچیده بروید. به عنوان مثال پیراهنی با طرح های انتزاعی و درشت را انتخاب کنید یا یک ژاکت با بافت های برجسته خاص بپوشید. انواع و اقسام گل دوزی ها و دیگر تزیینات لباس هم استایل تان را بیشتر به استایل ماکسیمال نزدیک می نمایند؛ بنابراین شما می توانید در سبک ماکسیمال به سراغ لباس های چهل تکه یا سوزن دوزی های بزرگ و پر زرق وبرق بروید.

آیتم های براق و یا درخشان هم بسیار با استایل ماکسیمال هماهنگی دارند، به عنوان مثال پارچه های ساتن و مخمل براق یا پارچه های پولک دار با رنگ های بولد جزو مناسب ترین آیتم ها برای سبک ماکسیمال هستند.

الگو و برش خاص و اغراق شده لباس ها

اغراق و پیچیدگی جزو مهم ترین اصول سبک ماکسیمال هستند؛ بنابراین ممکن است در این سبک پوشش لباس ها در بی قاعده ترین حالت ممکن طراحی شوند و سیلووئتی بسیار خاص داشته باشند. از این نظر استایل ماکسیمال می تواند شباهت هایی به استایل آوانگارد داشته باشد؛ سبکی که در آن در طراحی لباس الگوهای رایج خیاطی و طراحی لباس نقض شده و لباس های فرم هایی عجیب و منحصربه فرد دارند. به عنوان مثال در سبک ماکسیمال ممکن است لباستان آستین های پف دار اغراق شده داشته باشد و یا یک پاپیون خیلی بزرگ جلوی لباس تان داشته باشید.

اکسسوری های متعدد پر زرق وبرق و متفاوت

اکسسوری ها در سبک استایل ماکسیمال نقش بسیار پررنگی دارند؛ هر چه اکسسوری هایتان متعددتر، پر زرق وبرق و خاص تر باشند استایل شما بیشتر به قوانین رایج سبک ماکسیمال نزدیک می گردد. انواع و اقسام اکسسوری هایی که طرح دار هستند یا فرم های خاص و اغراق شده و رنگ های بولد دارند، برای سبک ماکسیمال مناسب اند. سعی کنید برای انتخاب اکسسوری هایتان در استایل ماکسیمال به سراغ رنگ های متنوع بروید.

استایل ماکسیمال زنانه

پیدا کردن آیتم های زنانه ای که برای سبک ماکسیمال مناسب هستند معمولا راحت تر از آیتم های مردانه است چرا که به طور کلی لباس های زنانه معمولا تزیینات و جزییات بیشتری نسبت به لباس های مردانه دارند.

برای داشتن یک استایل ماکسیمال زنانه مجذوب نماینده به سراغ پارچه های طرح دار و یا براق و رنگ های بولد بروید. انواع تیشرت های چاپی با طرح های بزرگ و خاص، شومیزها، بلوزها و بادی های زنانه با طرح های شلوغ یا الگوهای خاص مانند آستین های پفی یا پاپیون دار می توانند برای شما در سبک ماکسیمال زنانه مناسب باشند. کت ها و مانتوهای طرح دار و گل دوزی شده با رنگ های خاص و براق هم آیتم های مناسبی برای سبک ماکسیمال هستند.

در سبک ماکسیمال زنانه می توانید شلوارها و یا دامن های با طرح های شلوغ یا رنگ های بولد و خاص انتخاب نموده و آن ها را با تیشرت ها، بلوزها و یا شومیزهای طرح دار ست کنید و بپوشید. در این استایل پارچه های براق و شاینی مانند مخمل، لمه و ساتن های براق برای انتخاب دامن و شلوار مناسبند.

پارچه های لمه براق و یا شاینی و پولک دار، پارچه های توری و گیپوری طرح دار برترین گزینه ها برای ست های مجلسی ماکسیمال زنانه هستند؛ علاوه بر این پیراهن های مجلسی با فرم های متفاوت و خاص هم می توانند گزینه مناسبی برای استایل ماکسیمال زنانه باشند؛ در سبک ماکسیمال این آیتم ها را با اکسسوری های بولد و پرزرق وبرق ترکیب کنید.

برای انتخاب کیف و کفش در استایل ماکسیمال به سراغ کیف ها و کفش های زنانه طرح دار، دارای تزیینات زیاد، چند رنگ یا دارای فرم های اغراق شده بروید. به عنوان مثال کفش ها و کیف های نگین دار، کتانی های چند رنگ با رنگ های بولد، کفش هایی که پاشنه های خاص دارند گزینه های مناسبی برای استایل ماکسیمال هستند.

زیورآلات خاص فرم دار و یا زیورآلات شلوغ با نگین ها و مهره های درشت، عینک های آفتابی با رنگ ها و فریم های خاص، ساعت های فشن یا دارای تزیینات زیاد، کمربندهای سگک دار تزیین شده و… از جمله اکسسوری های ماکسیمال هستند که می توانند بر زرق وبرق، پیچیدگی و شلوغی استایل شما بیفزایند.

سبک ماکسیمال سبکی نسبتا پیچیده است و برای این که بتوانید آیتم ها و رنگ ها را به خوبی با بکدیگر ترکیب کنید باید از مدل های مختلف استایل ماکسیمال زنانه ایده بگیرید؛ در این بخش از مطلب مجذوب نماینده ترین ست های ماکسیمال زنانه را برایتان ارائه نموده ایم.

استایل ماکسیمال مردانه

پیدا کردن آیتم های ماکسیمال برای آقایان کمی مشکل تر از خانم هاست؛ تزیینات و جزییات زیاد در طراحی لباس و اکسسوری معمولا در آیتم های زنانه و بچگانه پیدا می گردد با این وجود با رعایت قوانین سبک ماکسیمال شما هم می توانید یک استایل ماکسیمال مردانه مجذوب نماینده داشته باشید.

تیشرت های چاپی با طرح های خاص و پیراهن های مردانه با زمینه های طرح دار و شلوغ جزو برترین آیتم ها برای استایل ماکسیمال مردانه هستند. سعی کنید پالت های رنگی متنوع داشته باشید و از رنگ های بولد بهره ببرید.

استایل لایه لایه با تنوع رنگی بالا می تواند برای خلق یک ست ماکسیمال مردانه عالی باشد؛ به سراغ کت هایی باتزیینات خاص، هودی ها و سوییشرت هایی با طرح های چاپی و پلیورهای رنگارنگ و طرح دار بروید.

برای انتخاب شلوار، شلوارهای جین تکه دوزی شده، شلوارهای مردانه براق مانند شلوارهای مخملی و شلوارهایی با رنگ های خاص در این استایل مناسبند. به سراغ رنگ هایی غیر از رنگ های خنثی بروید؛ رنگ هایی که معمولا در استایل مردانه استفاده نمی شوند. کفش های چند رنگ یا کفش های براق با رنگ های خاص هم می توانند در سبک ماکسیمال مردانه مناسب باشند.

همان طور که پیش تر به آن اشاره کردیم اکسسوری ها در سبک ماکسیمال اهمیت زیادی دارند بنابراین سعی کنید اکسسوری های متنوع و خاص را انتخاب کنید. انگشتر، دستبند و گردنبندهای مردانه پر زرق و برق، کلاه های خاص مردانه، کراوات یا دستمال گردن طرح دار و شلوغ، شال گردن های رنگارنگ مردانه، عینک های آفتابی با فرم های منحصر به فرد و ساعت های فشن با تزیینات زیاد گزینه های خوبی برای انتخاب اکسسوری در سبک ماکسیمال مردانه هستند.

اگر می خواهید به سبک ماکسیمال لباس بپوشید آنالیز انواع ست های ماکسیمال به شما یاری می نماید تا برای انتخاب آیتم های ماکسیمال و ترکیب آن ها ایده های خوبی بگیرید. در این بخش از مطلب مدل های متنوعی از سبک ماکسیمال مردانه را برایتان ارائه نموده ایم.

سبک ماکسیمال برای بچه ها؛ استایل ماکسیمال دخترانه و پسرانه

سبک ماکسیمال رنگارنگ و پر از جزییات است بنابراین برای بچه ها هم سبکی مجذوب نماینده و هیجان انگیز محسوب می گردد. اصول ست کردن لباس ها به سبک ماکسیمال برای بچه ها هم کاربردی است. به سراغ آیتم های طرح دار و رنگارنگ دخترانه و پسرانه بروید و آن ها را به زیبایی با یکدیگر ترکیب کنید. اکسسوری های مجذوب نماینده بچگانه مانند کلاه های مجذوب نماینده بچگانه، گیره سر ها و ربان های خوش رنگ و زیبا، جوراب شلوارهای طرح دار و رنگارنگ و… را در استایل ماکسیمال بچه گانه از قلم نیاندازید.

و در پایان؛ چند نکته

  • هر چند سبک ماکسیمال بر شلوغی زیاد در استایل تاکید دارد اما این شلوغی به معنای شلخته بودن نیست؛ باید با توجه به سلیقه شخصی تان به نحوی هوشمندانه آیتم های ماکسیمال را با یکدیگر ترکیب کنید که استایل تان شلخته به نظر نرسد؛ بعلاوه سعی کنید برای این استایل از آیتم های مرغوب و خوش دوخت بهره ببرید.
  • هر چند در سبک ماکسیمال بعضی از قوانین رایج در دنیای مد شکسته می گردد با این وجود احتیاجی نیست بیش از حد سنت شکنی کنید؛ به عنوان مثال آیتم های رسمی را با آیتم های اسپرت ترکیب نکنید.
  • هر چند در مد ماکسیمال می توانید پالت های رنگی بسیار متنوع را انتخاب کنید با این وجود رنگ هایی را در کنار هم قرار دهید که ترکیبشان چشم نواز و زیبا باشد.
  • اگر به این استایل هیجان انگیز علاقه مند هستید سعی کنید از استالیست های ماکسیمال ایده بگیرید. با جستجوی استایل ماکسیمال در شبکه های اجتماعی بلاگرها و سلبریتی های مختلفی را می بینید که به این سبک لباس می پوشند و می توانند برای شما الهام بخش باشند.

منابع: superbalist، masterclass

منبع: دیجیکالا مگ

به "استایل ماکسیمال چیست و چگونه ظاهری جسورانه و منحصربه فرد داشته باشید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استایل ماکسیمال چیست و چگونه ظاهری جسورانه و منحصربه فرد داشته باشید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید