افتتاح مدرسه استثنایی شهرستان خاتم یزد

به گزارش وبلاگ وکیل من، تهران (پانا) - با حضور ویدئو کنفرانسی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی مدرسه استثنایی شهرستان خاتم یزد افتتاح شد.

افتتاح مدرسه استثنایی شهرستان خاتم یزد

حمید طریفی حسینی در بیستمین نشست شورای راهبری که با حضور ویدئو کنفرانسی روسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان ها برگزار گردید، ضمن تشکر و قدردانی از خیرین مدرسه ساز گفت: خیرین مدرسه ساز مدلی پیروز از مشارکت مردمی در آموزش و پرورش هستند.

وی اضافه نمود: مردمی سازی در حوزه خیرین مدرسه ساز باید به سایر شئونات حکمرانی آموزش و پروش به ویژه در سطح حکمرانی مدیریت آموزشگاهی تسری یابد.

معاون وزیر تاکید نمود: خیرین نباید فقط در حوزه مدرسه سازی مشارکت داشته باشند بلکه باید در اداره امور مدرسه و فرآیند تعلیم و تربیت نیز سهیم باشند.

وی با بیان اینکه ساخت مدارس به وسیله خیرین برای دانش آموزان یک اثر وضعی تربیتی دارد، گفت: مدرسه سازی یک سنت است و وظیفه ما در این زمینه تببین است تا عمل خیرین را برای دانش آموزان الگو قرار دهیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه گفت: در سال نو باید برنامه ها با رویکرد نوی پیاده سازی شوند و لازمه این کار این است که ارزشیابی دقیقی از برنامه ها و فعالیت های سال گذشته صورت بگیرد.

وی اضافه نمود: در شاخص های ارزیابی سالانه برنامه ها علاوه بر ارزشیابی کمی باید ارزشیابی کیفی نیز در نظر گرفته گردد.

معاون وزیر با بیان اینکه در اوایل سال آینده شورای آموزش و پرورش استثنایی تشکیل خواهد شد، گفت: به همین دلیل احتیاج است کارگروه های تخصصی شورای آموزش و پرورش استثنایی از الان شکل بگیرد تا مصوبات خوبی در این شورا تصویب گردد.

وی در سرانجام گفت مسائل صندوق بازنشتستگان تامین اجتماعی، سنوات ارفاقی، رتبه بندی و فوق العاده خاص معلمان آموزش و پرورش استثنایی از جمله مسائلی هستند که با جدیت به وسیله سازمان آموزش و پرورش استثنایی پیگیری می شوند.

شایان ذکر است مدرسه استثنایی شهرستان خاتم یزد با مساحت زمین 2300 متر مربع و زیر بنای 750 متر مربع در تمامی دوره های تحصیلی و تمام گروه های دانش آموزان استثنایی با مشارکت 30 درصدی بنیاد آموزشی فرهنگی قلم چی در شهرستان خاتم یزد افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "افتتاح مدرسه استثنایی شهرستان خاتم یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح مدرسه استثنایی شهرستان خاتم یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید