افزایش فراوری تا 750 هزار خودرو در دستور کار ایران خودرو نهاده شد

به گزارش وبلاگ وکیل من، هرچند سال 1400 برای صنعت خودرو چندان خوب نبود و خوب هم تمام نشد، اما گویا برای امسال خودروسازان برنامه های مفصل تری برای افزایش فراوری در نظر دارند. البته این موضوع بی تأثیر از صدور فرمان هشت بندی رئیس جمهور در اسفند پارسال برای بهبود کیفی و کمی صنعت خودرو در سال 1401 نبوده است.

افزایش فراوری تا 750 هزار خودرو در دستور کار ایران خودرو نهاده شد

گروه صنعتی ایران خودرو با هدف گذاری فراوری 750 هزار دستگاه خودرو، فراتر از فرمان رئیس جمهوری، افزایش بیش از 59 درصدی را نسبت به سال گذشته محقق خواهد نمود.

این خودروساز که راهبرد فراوری مالی را در پیش گرفته، در نظر دارد در امسال با عبور از فراوری محصولات زیان ده، به سمت فراوری محصولاتی به روزتر، باکیفیت تر و ارزان تر پیش رود و طبق برنامه ریزی های اجرا شده، تا انتهای سال 1401، 750 هزار دستگاه انواع خودروی سواری، وانت و خودروهای تجاری سنگین و نیمه سنگین فراوری کند.

رئیس جمهور به افزایش 1.5 برابری فراوری خودرو در سال آینده و افزایش کیفیت خودرو تأکید داشته اند. بعلاوه موضوع افزایش اندازه گارانتی خودرو از 2 به 3 سال یا 60 هزار کیلومتر را تأکید نموده اند.

از تعداد کل هدف گذاری شده، 725 هزار دستگاه سهم محصولات سواری و وانت و 25 هزار دستگاه سهم خودروهای تجاری خواهد بود. فراوری سال گذشته این خودروساز بیش از 471 هزار دستگاه بوده و با افزایش فراوری امسال، افزایش بیش از 59 درصدی را رقم خواهد زد.

فراوری سال گذشته ایران خودرو در حوزه خودروهای سواری 464 هزار و 393 دستگاه و در حوزه تجاری سنگین و نیمه سنگین نیز 7007 دستگاه بوده است.

با تحقق هدف امسال ایران خودرو، افزایش 256 درصدی در خودروهای تجاری سنگین و نیمه سنگین و افزایش 56 درصدی در حوزه خودروهای سواری و وانت محقق خواهد شد.

اگر افزایش تنوع محصولات در ایران خودرو و سایپا همراه با افزایش کیفیت باشد، قطعاً تأثیرگذار است. اما اگر با کیفیت فعلی فراوری افزایش یابد، به نظر نمی رسد که در بازار کششی داشته باشد.

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ وکیل من مطالعه کنید

جدیدترین آگهی های خودرو
منبع: بلاگ دیوار

به "افزایش فراوری تا 750 هزار خودرو در دستور کار ایران خودرو نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فراوری تا 750 هزار خودرو در دستور کار ایران خودرو نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید