تغییرات مدیریتی در هلدینگ های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان، تکیه بر توان داخلی با رعایت شرط کیفیت و بازدهی اقتصادی

به گزارش وبلاگ وکیل من، تغییر سکاندار در صندوق ذخیره فرهنگیان، تحولاتی را در بدنه مدیریتی این موسسه و هلدینگ های تابعه در پی داشته و مهم ترین این تغییرات در دو هلدینگ پتروفرهنگ و تدبیرگران اطلس رخ داده است.

تغییرات مدیریتی در هلدینگ های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان، تکیه بر توان داخلی با رعایت شرط کیفیت و بازدهی اقتصادی

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ وکیل من تغییر سکاندار در صندوق ذخیره فرهنگیان، تحولاتی را در بدنه مدیریتی این موسسه و هلدینگ های تابعه در پی داشته و مهم ترین این تغییرات در دو هلدینگ پتروفرهنگ و تدبیرگران اطلس رخ داده است.

به این ترتیب، جواد نوری مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در جلسات تکریم و تودیع مدیران عامل این دو هلدینگ، سرپرستان تازه این هلدینگ ها را براساس رای هیات مدیره این دو هلدینگ معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، در این جلسات که علاوه بر نوری، حمید باقرنژاد نایب رییس هیات مدیره، جمعی از معاونان و مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان و هلدینگ های پتروفرهنگ و تدبیرگران اطلس نیز حضور داشتند، مهدی باقری به عنوان سرپرست هلدینگ تدبیرگران اطلس، احمد قلعه بانی به عنوان رییس هیات مدیره و علیرضا بابازاده به عنوان سرپرست هلدینگ پتروفرهنگ معرفی شدند. همچنین از زحمات مرضیه شاهدایی و فرهاد رنجبران، مدیران عامل پیشین این دو هلدینگ قدردانی شد.

در جلسه معارفه بابازاده سرپرست هلدینگ پتروفرهنگ، نوری با اشاره به ظرفیت های داخلی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت های تابعه، بر هم افزایی بین آن ها شرح داد و گفت: این امر علاوه بر ارزش مالی، باعث ریشه دار شدن دانش و توانمندی در مجموعه خواهد شد.

وی افزود: برقراری ارتباط متقابل بین موسسه و هلدینگ های زیرمجموعه و حتی شرکت ها در استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های یکدیگر در تمامی حوزه های حقوقی، اطلا ع رسانی، فنی و فناوری ضرورتی انکارناپذیر است و انتظار می رود در تمامی ارکان موسسه و هلدینگ ها در راستای سیاست ها، خط مشی ها و ماموریت ها، تبادل و تعامل فعالانه برقرار باشد.

نوری همچنین با حمایت از بهره گیری توان بومی و داخلی در پیشبرد پروژه ها، گفت: اولویت با بازدهی مالی و تامین منافع و سود اعضاست، ولی با رعایت این شرط اساسی، شرکت های عضو مجموعه صندوق و از جمله پتروفرهنگ باید طوری برنامه ریزی کنند که از ظرفیت های داخلی و به خصوص متعلق به مجموعه صندوق همچون شرکت ماشین سازی اراک و شرکت ساختمانی معلم، استفاده بهینه شود.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، تاکید کرد: اگر ظرفیتی درون این مجموعه وجود دارد حتما باید از آن ظرفیت استفاده کرد تا گردش پول در صندوق اتفاق بیفتد. البته ناگفته نماند که اصلا از کیفیت کوتاه نخواهیم آمد و این امر باید با حفظ کنترل کیفیت، قیمت و زمان تحویل باشد.

وی با تاکید بر این که تا به امروز از ظرفیت جمعیت بزرگ خانواده صندوق ذخیره فرهنگیان اعم از بازنشستگان و شاغلین عضو غفلت شده است، گفت: بزرگترین دارایی صندوق ذخیره فرهنگیان بازار بزرگ اعضا و خانواده های ایشان است که باید به نحو مناسبی برای استفاده بهینه از آن برنامه ریزی کرد.

نوری شرح داد: موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان حدود یک میلیون و 800 هزار عضو فرهنگی شاغل و بازنشسته در اختیار دارد که به همراه خانواده آنان 8 میلیون نفر و با دانش آموزان 20 میلیون نفر را در بر می گیرد که با این بازار می توان کار های بزرگی در راستای اثرگذاری مالی و سودآوری برای موسسه انجام داد.

مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در انتها صحبت های خود تاکید کرد: می توان با نظارت بر فرایند تولید در مجتمع های تولیدی، بهره برداری از پروژه های در حال احداث، سرمایه گذاری های درست و بجا و تعریف پروژه های تازه در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی به یکی از قطب های پتروشیمی در کشور تبدیل شد.

** اهتمام برای حرکت به سمت سرمایه گذاری مشترک با شرکت های خارجی و داخلی

همچنین حمید باقرنژاد، ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و تجلیل از زحمات مدیران این هلدینگ و اشاره به اینکه حرکت بزرگ و انتخاب درستی در حوزه سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی اجرا شده است، خاطرنشان کرد: طی سال های گذشته با وجود گام های رو به جلو در هلدینگ پتروفرهنگ، نکاتی هم در عملکرد این مجموعه وجود دارد. به عنوان مثال، بیش از 54 درصد دارایی های صندوق ذخیره فرهنگیان در هلدینگ پتروفرهنگ متمرکز است، ولی خروجی متناسب با آن را در صورت های مالی احصا نمی کنیم. البته دلایلش را می دانیم چراکه بسکمک ازدارایی های ما مبتنی بر پروژه هاست که هنوز به بهره برداری نرسیده اند.

وی ادامه داد: ناهمگونی در این پرتفوی چالشی است که باید برنامه خاصی برای آن داشته باشیم و از همکاران حوزه برنامه ریزی خواهش می کنیم تا برای این موضوع به طور جدی فکری کنند.

باقرنژاد خاطرنشان کرد: نمی توانیم دارایی ها را به طور پروژه محور پیش ببریم، اما از برخی جنبه ها دچار مشکل باشیم. یکی بحث تامین مالی است که روی پروژه ها بدهکاری و اقساط معوق را شاهد هستیم و از سمتی دیگر هزینه عدم النفعی بابت دارایی ها داریم.

نایب رئیس هیئت مدیره موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به گزارش مالی تا انتها ماه گذشته هلدینگ پتروفرهنگ گفت: انحراف نامساعد بسیار قابل توجهی در بودجه وجود دارد که این انحراف دغدغه ای برای ماست و از مدیرعامل تازه این هلدینگ، آقای بابازاده خواهش دارم که اقدام عاجلی در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: برای رفع این مشکل باید روشی از روش های نوین تامین مالی مانند فین تک ها داشته باشیم و مدیران گذشته فقط در پی تسهیلات بانکی نباشند، به عقیده بنده، این تسهیلات تزریق خون کثیف به موجود زنده است؛ معمولاحاشیه سود ما کمتر از سود بانکی است و عملا کارمند بانک می شویم؛ بنابراین آنچه درآمد داریم تمام و کمال به سیستم بانکی تقدیم می شود. بر همین اساس و با توجه به گشایش هایی که در حال اجراست، باید به سمت سرمایه گذاری مشترک با شرکت های خارجی و داخلی (Joint Venture) برویم یا سایر روش های تامین مالی را به کار بگیریم.

باقرنژاد شرح داد: باید در آخرین مرحله در پی تسهیلات مالی از طریق شبکه های بانک ها باشیم. راحت ترین کار برای مدیران این است که وامی را بگیریم و با استمهال آن را به سمت مدیران آینده بفرستیم که این موضوع به هیچ وجه با اصول مدیریت جوانمردانه همخوانی ندارد.

نایب رئیس هیئت مدیره موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در ادامه ضمن خوشامدگویی به سرپرست هلدینگ پتروفرهنگ اظهار کرد: ایشان از نخبه های کشور هستند و سابقه همکاری با برخی از استادان بزرگ کشور همچون شهید علی محمدی را دارند. همچنین سوابق درخشان در حوزه مجموعه های مالی و پتروشیمی، صنعتی و دانشگاهی را دارند که امیدواریم با تدابیر ایشان، شاهد رشد بیش از پیش پتروفرهنگ باشیم، زیرا مدیریت در چنین مجموعه هایی مانند دو امدادی است و اگر قرار بود در یک نقطه تمام می شد به ما هم نمی رسید.

بهره مندی از توان بومی در پیشبرد برنامه های هلدینگ

در ادامه، علیرضا بابازاده مدیر عامل تازه شرکت پتروفرهنگ با تشکر از حسن اعتماد نوری و هیات مدیره شرکت پتروفرهنگ در سپردن این مسئولیت، به فعالیت های پتروفرهنگ در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: باید در اولین گام تیم های تامین مالی را تقویت کرده و با تامین منابع مالی مورد نیاز، پروژه های در دست اجرا را به بهره برداری برسانیم.

وی نیز با تاکید بر دیدگاه مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان درباره استفاده از توان و دانش فنی بومی، گفت: این رویکرد باید در صدر و اولویت های کار پتروفرهنگ قرار گیرد. ان شالله با بازنگری و بازمهندسی ساختار شرکت، به پیشبرد اهداف پتروفرهنگ کمک خواهیم کرد.

علیرضا بابازاده در کارنامه حرفه ای خود دارای این سوابق است: مدیر عامل پتروشیمی خراسان، مدیرعامل بنیاد علمی مالی توانا، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره گروه دانش بنیان پیشگامان نوآوران دانا، عضو هیات مدیره شرکت فولاد آلیاژی ایران، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت توسعه انرژی نوین از شرکت های تابعه ایدرو، رئیس هیات مدیره هلدینگ پیشگامان نفت دانا، رئیس هیات مدیره هلدینگ معدنی گنج آفرینان ایرانیان و رئیس هیات مدیره هلدینگ حکمت سرای ایرانیان.

وی همچنین در کارنامه علمی خود عناوینی، چون عضویت هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سال 92 تا 96، عضویت هیات علمی سازمان انرژی اتمی ایران از سال 76 تا 81 و استاد مدعو دانشگاه شهید بهشتی از سال 88 تا 94 را ثبت کرده است.

وی دانش آموخته دکترای تخصصی مهندسی انرژی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر بوده و مدرک کارشناسی ارشد مهندسی انرژی و کارشناسی فیزیک خود را نیز از همان دانشگاه اخذ کرده است. وی نخستین دانش آموخته مهندسی گداخت هسته ای است که در دانشگاه امیرکبیر از رساله دکترای خود دفاع کرده است.

احمد قلعه بانی رییس تازه هیات مدیره پتروفرهنگ نیز از سوابق ارزنده ای در حوزه صنعت و نفت برخوردار است که از جمله آن ها مدیرعاملی گروه خودروسازی سایپا، ریاست سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران، مدیرعاملی شرکت نفت ایران، ریاست هیات مدیره سازمان منطقه ویژه مالی انرژی پارس و ریاست هیات مدیره آذرآب است.

معرفی سرپرست تازه هلدینگ تدبیرگران اطلس

مهدی باقری دارای دکترای مدیریت سیاستگذاری علم و فناوری از دانشگاه علم و صنعت ایران، کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) از دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناسی مهندسی نفت از دانشگاه علوم و تحقیقات است.

او همچنین در کارنامه کاری خود سوابقی، چون عضویت حقیقی کارگروه ساخت داخل و تحول صنعتی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، مدیرعاملی و عضویت هیات مدیره شرکت توسعه کسب و کار وفناوری آرتا (تکفا)، دبیری و قائم مقامی رئیس گروه صنعت، نواوری و مدیریت پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف و قائم مقامی مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت تدبیرآفرینان به اندیش نوین (تابان) وابسته به شرکت تعاونی کارافرینان همکار امین (هلدینگ مالی بازنشستگان ناجا) را داراست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تغییرات مدیریتی در هلدینگ های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان، تکیه بر توان داخلی با رعایت شرط کیفیت و بازدهی اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات مدیریتی در هلدینگ های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان، تکیه بر توان داخلی با رعایت شرط کیفیت و بازدهی اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید