خالق سونیک با یک بازی مستقل به صنعت بازی بازمی شود
به گزارش وبلاگ وکیل من، در حالی که چند ماه پیش بیان شد که خالق سونیک پس از شکست بازی جدیدش با صنعت بازی خداحافظی می نماید اما او اکنون از تصمیم خود منصرف شده و دوباره به دنیای خلق بازی های ویدیویی بازگشته است. هرچند این بار قرار است پروژه ای سبک تر و کوچک تر را توسعه دهد.
یوجی ناکا (Yuji Naka)، یکی از خالقان بازی سونیک خارپشت (Sonic the Hedgehog)، به تازگی اعلام نموده است که تصمیم گرفته تا به دنیای بازی های مستقل قدم بگذارد. او حدود یک هفته پیش و در روز تولدش در نوشته ای توییتری ضمن اینکه تولد 56 سالگی اش را جشن گرفت، اظهار داشت که میخواهد به طراحی بازی بازگردد و می خواهد دوباره کد نویسی برای بازی را یاد بگیرد.
او در نوشته خود اعلام کرد: از پیغام های شما برای تبریک تولد متشکرم. من اکنون 56 ساله هستم. به تازگی دوباره آغاز نموده ام تا یاد بگیرم چگونه برنامه نویسی کنم و در حال حاضر با استفاده از یونیتی روی یک بازی ساده برای تلفن های هوشمند کار می کنم. من خودم آن را می سازم، بنابراین انتظار پروژه بسیار بزرگی را نداشته باشید. اما از برنامه نویسی آن لذت می برم. امیدوارم وقتی در دسترس نهاده شد، بتوانید آن را بازی کنید.
پس از عملکرد ضعیف بازی Balan Wonderworld، ناکا در ماه ژوئن تأیید نموده بود که از شرکت اسکوئر انیکس جدا شده است و میخواهد خود را بازنشسته کند. در آن موقع او در توییتر نوشته بود: به علت پرس وجوهای رسانه ها و کاربران، می توانم تأیید کنم که در انتها آوریل 2021 از اسکوئر انیکس استعفا داده ام. نمی توانم علت آن را در حال حاضر به شما بگویم اما امیدوارم وقتی که زمان آن فرا برسد، بتوانم درباره آن صحبت کنم. درباره فعالیت های آینده من، من 55 سال دارم، بنابراین ممکن است بازنشسته شوم.
بازی Balan Wonderworld در ماه مارس امسال منتشر شد و با نقدهای بسیار منفی روبه رو شد. میانگین امتیازات بازی در متاکریتیک در پلتفرم های گوناگون بین 36 تا 51 بوده است که نشان از عملکرد بسیار ضعیف این بازی دارد. حتی از نظر تجاری هم به نظر می رسد عملکرد آن ناامیدکننده بوده است.
یوجی ناکا برای توسعه بازی Balan Wonderworld استودیوی تازهی را با نام Balan Company در اسکوئر انیکس تأسیس نموده بود که از توسعه دهندگان باتجربه صنعت از جمله نائوتو اوشیما (Naoto Ohshima) تشکیل شده بود. اوشیما هنرمندی است که طراحی اصلی و اولیه سونیک را خلق نموده است.
یوجی ناکا در گذشته اعلام نموده بود که پس از ترک سگا در سال 2006، بازی Balan Wonderworld تک فرصت او برای خلق یک بازی پلتفرمر تازه بوده است.
منبع: VGC
منبع: دیجیکالا مگ