زمان بازگشایی زاینده رود تعیین شد

به گزارش وبلاگ وکیل من، از آنجایی که زاینده رود اصفهان در 16 ماه گذشته تنها یک مرتبه به مدت 10 روز در تیرماه امسال برای آبیاری باغات کشاورزی شرق جریان یافت تصمیماتی برای جریان دوباره آن گرفته شد که در ادامه به آن می پردازیم.

زمان بازگشایی زاینده رود تعیین شد

مهران زینلیان درباره جزئیات جریان دوباره زاینده رود گفت: بر اساس تصمیم کارگروه سازگاری با کم آبی مبنی بر انجام توافق کشاورزان منطقه ها شهرستان های شرق و شهرستان های غرب استان و مشخص تکلیف زمان بازگشایی زاینده رود، در این مورد توافق لازم صورت گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به توافق انجام شده بین کشاورزان و بعلاوه ضرورت مشخص تکلیف زمان بازگشایی زاینده رود به منظور زمینه سازی لازم برای کشت، مقرر شد روز سه شنبه مورخ 12 بهمن ماه نسبت به افزایش خروجی سد زاینده رود به منظور توزیع آب در شبکه های آبیاری شرق اصفهان اقدام گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان توضیح داد: اندازه حجم بازگشایی آب برای منطقه ها شرق استان بر اساس حجم موجود سد زاینده رود و با رعایت خط قرمز شرب آب استان انجام می گردد.

به گزارش تسنیم، بنا بر اعلام مسئولان و در شرایطی که قرار بود تصمیم گیری در این خصوص شنبه هفته آینده انجام گردد، این اطلاع رسانی و تصمیم گیری از سوی استانداری اصفهان پیش از موعد جلسه روز شنبه انجام شد تا کشاورزان فرصت آماده سازی زمین به منظور کشت را داشته باشند.

آخرین اخبار انرژی و کالا را را از صفحه انرژی و کالا وبلاگ وکیل من دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "زمان بازگشایی زاینده رود تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان بازگشایی زاینده رود تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید