شایعات در مورد آیفون SE4 چه می گویند؟

به گزارش وبلاگ وکیل من، تا به امروز اطلاعات متعددی از بودجه اپل برای آیفون SE 4، به بیرون درز نموده است؛ اطلاعاتی که صحت هیچکدام از آن ها تا لحظه انتشار این خبر تایید نشده بود.

شایعات در مورد آیفون SE4 چه می گویند؟

مینگ چی کو، که طی سال های اخیر با انتشار شایعات و اطلاعاتی در خصوص اپل به معروفیت رسیده است، می گوید که گزارش اخیر در خصوص آیفون SE 4 اشتباه است. به گفته این تحلیلگر، اپل فقط آن را به عنوان نمونه اولیه می سازد که ممکن است به زودی به فراوری انبوه و عرضه نرسد.

بنابراین، تحلیلگر مشهور و مطمئن می گویند که فراوری آیفون SE 4 که همه ما درباره آن شنیده ایم لغو شده است. این گوشی که تمام مشخصات فاش شده را دارد، در آینده به فراوری انبوه نخواهد رسید. در عوض، هدف دیگری را دنبال خواهد نمود. در فوریه امسال، نماینده TF International Securities گفت که این مدل ارزان قیمت اولین تلفنی است که از مودم 5G داخلی اپل بهره می برد.

با این حال، آخرین گزارش مینگ چی کو ادعا می نماید که غول کوپرتینویی تنها میخواهد از این گوشی به عنوان یک نمونه مهندسی استفاده کند. یعنی آیفون SE 4 که اپل در ماه های گذشته روی آن کار نموده است تنها نمونه ای برای آزمایش تراشه خواهد بود.

اپل تنها با مشاهده عملکرد مودم 5G در حالی که iPhone SE 4 آن را اجرا می نماید، به فراوری انبوه چیپست ادامه می دهد. اگر نتایج آزمایش برای غول کوپرتینویی رضایت بخش باشد، مودم می تواند در اوایل سال 2025 وارد فراوری انبوه گردد. با این حال، این احتمال وجود دارد که اپل مجبور گردد عرضه را تا سال 2026 عقب بیاندازد.

علاوه بر این، فرآیند فراوری تراشه 5G که آیفون SE 4 در حال حاضر در حال آزمایش آن است، بستگی به این دارد که اپل چقدر زود می خواهد آن را عرضه کند. یعنی اگر اپل بخواهد آن را به صورت پیشرفته بسازد، تراشه دیرتر از زمان مورد انتظار راه اندازی خواهد شد.

آیفون مالی از سبد اپل حذف خواهد شد؟

کو شرح بیشتری نداد که چرا این گوشی ممکن است وارد بازار نگردد. در واقع، این احتمال وجود دارد که آیفون SE 4 حتی در آینده وجود نداشته باشد. این می تواند به علت عدم سودآوری از انتشار یک مدل ارزان باشد. همانطور که می دانید آیفون SE 3 با طراحی بسیار قدیمی عرضه شد که همچنان از دکمه هوم منسوخ شده پشتیبانی می کرد.

آیفون SE 3 بعلاوه با صفحه نمایش IPS LCD عرضه شد، چیزی که در حال حاضر در دستگاه های میان رده پایین و سطح پایه شاهد آن هستیم. اما بله، شایعات حاکی از آن بود که اپل در آستانه ارائه بعضی ارتقاءهای بزرگ با SE 4 است. این گوشی قرار بود با صفحه نمایش OLED، طراحی نسبتاً به روز شده و Face ID عرضه گردد.

علاوه بر این، اطلاعات فاش شده حاکی از آن است که این گوشی با چیپست A16 Bionic عرضه خواهد شد. از طرف دیگر، مدل های iPhone 15 Pro از A17 Bionic برخوردار خواهند بود. با این حال، همه این ارتقاء به این معنی است که اپل باید هزینه فراوری بالاتری را متحمل گردد.

حال، اگر هزینه فراوری بالا باشد، اگر اپل می خواست حاشیه سود سالمی داشته باشد، آیفون SE 4 نمی توانست مدل ارزان قیمتی باشد و اگر این گوشی با قیمت بالایی عرضه می شد، نمی توانست توجه مشتریان بالقوه ای را که در پی آیفونی به روز اما ارزان هستند را جلب کند.

منیع: خبرآنلاین

منبع: فرادید

به "شایعات در مورد آیفون SE4 چه می گویند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شایعات در مورد آیفون SE4 چه می گویند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید