مناسب سازی 60 درصد پیاده روهای شهر برای تردد معلولان

به گزارش وبلاگ وکیل من، مشاور مناسب سازی معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: در شهر اصفهان 800 کیلومتر پیاده رو وجود دارد که بیش از 60 درصد از آنها مناسب سازی شده است.

مناسب سازی 60 درصد پیاده روهای شهر برای تردد معلولان

به گزارش گروه استان های وبلاگ وکیل من از اصفهان، علیرضا ابراهیمیان مشاور مناسب سازی معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: در شهرداری اصفهان از سال 90 ستاد مناسب سازی فضاهای شهر در راستای برنامه ریزی، سیاست گذاری و نظارت بر اجرای پروژه ها و کنترل ضوابط مناسب سازی در پروژه ها به ریاست معاون شهرسازی و معماری شهردار تأسیس شد.

وی اضافه کرد: در این سال ها سعی شده است تمام حوزه ها در ستاد دخیل باشند و از نظرات و مشورت افراد دارای معلولیت در برنامه ریزی ها استفاده گردد.

مشاور مناسب سازی معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در این سال ها بودجه اختصاصی ستاد مناسب سازی از فرایند رشد خوبی برخوردار بوده است، ادامه داد: سال جاری بیش از 11 میلیارد تومان بودجه برای مناسب سازی شهری اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه حوزه مناسب سازی شهر برای افراد دارای معلولیت بینایی پیشرو بوده است، اعلام نمود: آخرین برآوردها نشان داده در شهر اصفهان 800 کیلومتر پیاده رو وجود دارد که بیش از 60 درصد از پیاده روهای آن با کف فرش های زردرنگ 40 سانتی متری مناسب سازی شده است که کوشش می کنیم تا افق 1405 شهری با پیاده روهای مناسب داشته باشیم.

ابراهیمیان با بیان اینکه دو مدل کف فرش پیاده روها از جمله کف فرش راهنمایی و هشدار نابینایان در پیاده روها و کف فرش سکه ای برای نقاطی که خطری فرد معلول را تهدید می نماید، استفاده می گردد، گفت: در پیاده روها باید راستاهای عاری از مانع و با فاصله از مغازه ها برای تردد نابینایان مناسب سازی گردد تا موانع کمتری بر سر راه آنها قرار گیرد.

وی تاکید نمود: شهفرایندان باید از قراردادن موانع یا توقف خودرو و موتورسیکلت در این راستاها خودداری نمایند، زیرا این اقدام باعث بی اعتمادی فرد نابینا به راستاهای مناسب سازی شده می گردد و به لحاظ روحی نیز برای این قشر مشکل ساز خواهد بود.

مشاور مناسب سازی معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان توضیح داد: گاهی به علت قراردادن موانع در راستاهای مناسب سازی شده، فرد نابینا به خاطر دور زدن مانع، راستا را گم نموده و به راستا دیگری راهنمایی می گردد و حتی منجر به بروز حادثه ناگوار خواهد شد؛ بنابراین ضرورت دارد شهفرایندان به راستاهای مناسب سازی شده احترام بگذارند و بدانند که رعایت این مسائل به معنای احترام به حقوق همه شهفرایندان و رعایت حق الناس است.

ص

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مناسب سازی 60 درصد پیاده روهای شهر برای تردد معلولان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناسب سازی 60 درصد پیاده روهای شهر برای تردد معلولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید