نرخ سیب سمیرم اعلام شد

به گزارش وبلاگ وکیل من، مدیر جهاد کشاورزی سمیرم نرخ خرید انواع سیب درختی این شهرستان را گفت.

نرخ سیب سمیرم اعلام شد

به گزارش از ، اشکبوس رضایی مدیر جهاد کشاورزی سمیرم گفت: نرخ گذاری سیب سال جاری بعد از برگزاری جلسات متعدد با مسئولان و کارشناسان کشاورزی و با توجه به افزایش هزینه فراوری و نرخ فروش سیب سردرختی معین شده است.

به گفته وی، طبق ارزیابی ها سیب ممتاز رد و گلدن هر کیلوگرم 7 هزار تومان و همین سیب ها از نوع درجه یک هر کیلوگرم 6 هزار تومان قیمت گذاری شد.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم، نرخ خرید سیب درجه سه را هر کیلوگرم 3 هزار تومان اسم کرد و گفت: این قیمت تابع نظر و قیمت خرید کارخانه های فرآوری و صنایع تبدیلی بوده و قابل تغییر است.

رضایی توضیح داد: در صورت فروش محصول باغی بصورت سبدی، وزن کارتن یا سبد بر اساس وزن خالص ظرف، کسر خواهد شد.

وی پیش بینی کرد سال جاری افزون بر200 هزار تن سیب از سطح 18 هزار و 500 هکار باغ در مجموع هر چهار بخش سمیرم و از باغ های روستا ها و عشایر برداشت گردد.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم در باره حضور کارگران غیربومی در فصل برداشت سیب هم گفت: نزدیک به 14 هزار نفر از خارج شهرستان برای برچیدن سیب وارد منطقه می شوند.

رضایی با اشاره به شرایط سخت کرونایی تاکید نمود: نظارت بر کارگران، کار سختی است چرا که در همه جای شهرستان و روستا ها پراکنده اند بنابراین کارفرمایان و واسطه ها مسئول رعایت شیوه نامه ها به وسیله آن ها هستند و باید روزانه موارد بهداشتی را تذکر دهند.

حدود هشت هزار تُن سیب مرغوب از نوع گلاب بهاره هم اواسط تابستان سال جاری از باغ های سمیرم برداشت شد.

سردخانه های عظیم چند هزار تُنی به وسیله 2 بازرگان عظیم میوه در سمیرم احداث شده که هر سال بخش عمده ای از سیب های درختی باغداران این منطقه را نرخ گذاری نموده و می خرند.

ص

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نرخ سیب سمیرم اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ سیب سمیرم اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید