نمایشگاهی از کتاب های برنده جایزه تیودور سیوس گیزل

به گزارش وبلاگ وکیل من (ایبنا)؛ جایزه تیودور سیوس گیزل به نویسندگان و تصویرگرانی اهدا می گردد که برجسته ترین کتاب را برای نوآموزان به زبان انگلیسی در آمریکا منتشر نموده اند. آثار برنده این جایزه باید دارای ارزش ادبی و هنری و از تخیل و خلاقیت بالایی برخوردار باشند؛ ضمن این که نوآموزان را به خواندن تشویق نمایند.

نمایشگاهی از کتاب های برنده جایزه تیودور سیوس گیزل

برندگان جایزه تیودور سیوس گیزل یک مدال برنز دریافت می نمایند و کتاب برنده در کنفرانس سالانه انجمن کتابخانه های آمریکا (ALA) معرفی می گردد. این جایزه در سال 2004 بنیان گذاری شد و از سال 2006 هر ساله اهدا می گردد.

این جایزه به نام تیودور سیوس گیزل معروف به دکتر زئوس، یکی از نویسندگان برجسته ادبیات کودک آمریکا نام گذاری شده است. در سخنان معروف او که بیانگر احترام به بچه ها است آمده: یک انسان، یک انسان است. مهم نیست که چقدر کوچک است. او بعلاوه معتقد است: بچه ها همان چیزی را می خواهند که ما می خواهیم: خندیدن، به چالش کشیده شدن، سرگرم و شاد شدن.

دکتر سیوس با خلق آثاری مجذوب کننده و بازیگوشانه به چهار نسل از جوانان و والدین آمریکایی یاری کرد خواندن بیاموزند.

دردسر کلوچه ای به نویسندگی و تصویرگری مو ویلمز و دن سنتت با ترجمه آناهیتا حضرتی، کلوچه یا گنده نوشته آنا کانگ با ترجمه آناهیتا حضرتی، هندوانه و تمساح نوشته گرگ پیزولی با ترجمه شیدا رنجبر، به کبوتر اجازه نده اتوبوس براند به نویسندگی و تصویرگری مو ویلمز با ترجمه زهرا احمدی و چارلی و موشی و بازیگوشی نوشته لورل اسنایدر و امیلی هیوز با ترجمه میترا امیری از جمله کتاب های موجود در این نمایشگاه است.

علاقه مندان به بازدید از این نمایشگاه می توانند تا انتها اردیبهشت 1402 روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 17 به کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، پلاک 24، مجتمع فرهنگی هنری شهید ملک شامران کانون مراجعه نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نمایشگاهی از کتاب های برنده جایزه تیودور سیوس گیزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاهی از کتاب های برنده جایزه تیودور سیوس گیزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید