ورق زدن زیبایی های طبیعت ایران در کتاب همراه باد در دل تنهایی کویر

به گزارش وبلاگ وکیل من، کتاب همراه باد در دل تنهایی کویر یکی از مجموعه کتاب های سفر در ایران است که با دست نوشته های منوچهر طیاب مستندساز برجسته ایرانی و با پشتوانه پنج دهه سفر و پژوهش و عکس های اسعد نقشبندی، عکاس صاحب سبک به اثری مجذوب کننده تبدیل شده است. این کتاب از ورای روایت های شیرین و مستند، با عکس های زیبا و گویا و نقشه راه، منظره تازه ای به تاریخ، طبیعت و رسوم و فرهنگ مردم ایران به خصوص منطقه ها کویری این سرزمین کهن می گشاید.

ورق زدن زیبایی های طبیعت ایران در کتاب همراه باد در دل تنهایی کویر

منوچهر طیاب در مقدمه ای که بر این کتاب نوشته، پیدایش این اثر را وام دار آشنایی خود با اشخاصی همانند سون هدین سوئدی، خانیکف روس و دکتر آلفونس گابریل اتریشی می داند که وجب به وجب خاک کویر ایران را درنوردیده و کتاب هایی از آن ها به جا مانده که اطلاعات وسیعی در خصوص کویرهای ایران به خواننده می دهد. وی این کتاب ها را در کتاب خانه ملی وین مطالعه نموده و آتش اشتیاق سفر به کویر در او روشن شده است.

با خواندن کتاب همراه باد در دل تنهایی کویر و تماشا عکس آن، نه تنها سفری به جغرافیای این منطقه ها می کنیم، بلکه با زندگی روزمره مردم این منطقه ها نیز آشنا می شویم.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: ... قبل از ترک نائین به قصد زواره، من سری به هم به کارگاه استاد رضا انارکی زدم که عباهای خوب نازکی می بافد. برترین بالاپوش برای شب های سرد کویر عباست، به خصوص عباهای نائینی که از پشم شتر می بافند. بیشتر عبابافی های نائین دخمه هایی هستند در زیرزمین که تایستان های داغ به طور طبیعی خنک بوده و در زمستان های سرد، گرمای مطبوعی دارند.

کتاب همراه باد در دل تنهایی کویر به وسیله انتشارات کتاب خورشید در 180 صفحه و همراه با فیلم مستند بلند به بازار نشر عرضه شده است.

این کتاب را نشر کتاب خورشید با همکاری انتشارات فرهنگسرای میردشتی منتشر نموده و شما می توانید آن را در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از غرفه نشر کتاب خورشید به آدرس مصلی تهران، شبستان، راهروی 15، غرفه 9 و یا غرفه انتشارات فرهنگسرای میردشتی به آدرس شبستان، راهروی 17، غرفه 14 تهیه نمایید.

منبع: همگردی

به "ورق زدن زیبایی های طبیعت ایران در کتاب همراه باد در دل تنهایی کویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورق زدن زیبایی های طبیعت ایران در کتاب همراه باد در دل تنهایی کویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید