چرا دلفارد را با جاده چالوس اشتباه می گیرند؟

به گزارش وبلاگ وکیل من، خبرنگاران : اگر در جاده شمال باشید و چشم بگشایید دنیایی سرسبزی و شادابی پیش رویتان است و این مورد عجیبی نیست اما اگر به کرمان سفر کنید و چشم بسته شما را به جاده ای ببرند و ناگهان چشم بگشایید و هجوم سرسبزی و زیبایی را ببینید شاید خیال کنید در جاده چالوس هستید اما جالب اینجاست که این جاده غرق در زیبایی در شرق ایران ، جایی نیست جز مسیر دلفارد!

چرا دلفارد را با جاده چالوس اشتباه می گیرند؟

دلفارد منطقه ای خوش آب وهوا و سرسبز در بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت استان کرمان است. دهستان دلفارد از جنوب به جیرفت و از شمال غربی به شهر درب بهشت که یکی دیگر از تماشای های استان کرمان است محدود می گردد. دره معروف دلفارد که دهستان دلفارد در آن قرار گرفته از 32 کیلومتری شمال شهر جیرفت شروع می گردد و تا حوالی سر بیژن یعنی 55 کیلومتر آن طرف تر ادامه دارد.

ارتفاع دلفارد از سطح دریا به طور میانگین 2000 متر است. مقدار بارش در این منطقه حدود 350 میلی متر مکعب در سال است و این عدد بیشترین مقدار در کل استان کرمان محسوب می گردد. دلفارد در دامنه کوه های برف گیر بحر آسمان قرار گرفته و همین موضوع باعث آب وهوای معتدل مدیترانه ای و بارش های فراوان در این ناحیه شده است.

دره دلفارد جیرفت کرمان به خاطر بارش های فراوان و ارتفاع زیاد از سطح دریا به جاده چالوس شرق کشور هم معروف است.

در این منطقه هرچه به ارتفاعات بالاتر تا نزدیک 2400 متر بروید دمای هوا کاهش پیدا می نماید و خنکی هوا را به وضوح حس خواهید کرد. اصلا جای تعجب ندارد اگر وسط فصل تابستان آن هم در شرایطی که دمای هوای بخش هایی از استان کرمان به 60 درجه سانتی گراد می رسد در دلفارد و روستاهای اطراف آن بارش برف را از نزدیک ببینید!

مسیرهای دسترسی به دلفارد

برای دسترسی به دلفارد جیرفت کرمان چند راه مختلف برای انتخاب خواهید داشت. خوشبختانه برای حرکت به سمت کرمان و درنهایت یک سفر فراموش نشدنی به آنجا می توانید از هواپیما، اتوبوس، قطار و یا خودروی شخصی بهره ببرید.

اگر ترجیح می دهید از هواپیما بهره ببرید و زمان سفرتان را تا حد ممکن کم کنید باید فرودگاه بین المللی کرمان را به عنوان مقصد انتخاب کنید. برای استفاده از اتوبوس و قطار هم باید برنامه حرکت آن ها را از قبل چک کنید؛ چون ممکن است ظرفیت همگی ظرف چند ساعت تکمیل گردد .

نهایتا اگر شما هم مثل خیلی از مسافران ترجیح می دهید از خودروی شخصی بهره ببرید بهتر است اول از همه مسیرها را به خوبی یاد بگیرید. اگر مبدا سفر را تهران در نظر بگیریم باید حدود 1000 کیلومتر تا خود شهر کرمان رانندگی کنید.

در بین راه از قم، کاشان، نائین، یزد و رفسنجان عبور می کنید تا به کرمان برسید. فاصله کرمان تا جیرفت یعنی جایی که دلفارد در 40 کیلومتری شمال آن قرار گرفته حدود 220 کیلومتر است.

این مسافت بسته به مسیری که انتخاب می کنید می تواند متفاوت باشد. کوتاه ترین و برترین مسیر از راین در جنوب کرمان عبور می نماید. با حرکت از سمت کرمان و گذر از شهر ماهان به پاسگاه و ایست بازرسی مرصاد خواهید رسید که حدود 72 کیلومتر از کرمان فاصله دارد. بعد از ایست بازرسی با تماشا تابلوی راین باید به سمت راست بپیچید. وقتی به راین رسیدید مسیر جاده راین - درب بهشت را در پیش بگیرید تا درنهایت بعد از 184 کیلومتر به دلفارد جیرفت برسید.

مسیر دوم از ابارق در نزدیکی دوراهی بم - جیرفت عبور می نماید و 253 کیلومتر طول دارد؛ یعنی حدود 70 کیلومتر طولانی تر از مسیر اول! بعد از پاسگاه مرصاد مستقیم به مسیرتان ادامه می دهید تا با رسیدن به دوراهی بعد از ابارق مسیر سمت راست را انتخاب کنید. بعد از رسیدن به جیرفت باید راه شهر درب بهشت را در پیش بگیرید. در میانه مسیر و 34 کیلومتری شمال جیرفت به دره و دهستان زیبای دلفارد خواهید رسید.

منبع: توریسم آنلاین

به "چرا دلفارد را با جاده چالوس اشتباه می گیرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا دلفارد را با جاده چالوس اشتباه می گیرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید