شروع نام نویسی ششمین دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی

به گزارش وبلاگ وکیل من، چند سالی است که در ایران کوشش شده تا آزمون های استخدامی با شکل و شمایلی متمرکز و دقیق برگزار گردد تا به این ترتیب گام مهمی در راستا عدالت استخدامی برداشته گردد. از این رو، علاوه بر تمرکز بر آزمون های استخدامی بخش دولتی، کوشش هایی هم برای سامان دهی به آزمون های بخش خصوصی اجرا شده که برگزاری آزمون های متمرکز استخدامی بخش خصوصی یکی از آنهاست. از ابتدای این هفته هم دفترچه نام نویسی در ششمین دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی منتشر شده است و آن چنان که در این دفترچه بیان شده 25000 نفر می توانند با عبور از مراحل آزمون به استخدام 4900 شرکت و سازمان خصوصی متقاضی نیرو درآیند. در گزارش سال گذشته این آزمون آمده که 1300 هزار نفر به وسیله این آزمون به استخدام بخش خصوصی در آمده بودند.

شروع نام نویسی ششمین دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی

زمان بندی آزمون و جزئیات نام نویسی

آنچنان که در اطلاعیه این آزمون استخدامی آمده است، داوطلبان و جویندگان کار می توانند از شنبه 18 تیرماه 1401 تا آدینه 31 تیرماه 1401 برای نام نویسی در این آزمون استخدامی اقدام نمایند. تاریخ هشتم مردادماه 1401 برای مرحله تکمیل ثبت نام و آزمون های شخصیت شناسی در نظر گرفته شده و آزمون های تخصصی در 19 شهریورماه 1401 برگزار می گردد. هفتم آبان ماه 1401 نتایج آزمون اعلام می گردد و شرکت ها از 28 آبان ماه سال جاری برگزیدگان را برای طی کردن مراحل استخدامی دعوت می نمایند. در مرحله برگزاری آزمون های تخصصی هم باید توجه داشته باشید که آزمون ها در 9 دسته شغلی و هر دسته شغلی در یک روز برگزار خواهد شد. ثبت نام در آزمون صرفاً به وسیله مراجعه به سایت آزمون به نشانی inre.ir و یا دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور امکان پذیر است.

توجه به این نکته لازم است که مراحل ثبت نام، تکمیل ثبت نام و آزمون های شخصیت شناسی با رایانه و تلفن همراه قابل انجام خواهد بود ولی آزمون های تخصصی صرفاً به وسیله رایانه قابل انجام هستند.

آزمون استخدامی در چه دسته هایی انجام می گردد؟

مشاغل مورد احتیاج شرکت ها و سازمان های متقاضی جذب به وسیله ششمین آزمون استخدام بخش خصوصی بر اساس حوزه شغلی به 9 بخش مستقل تقسیم شده اند که به آن دسته های شغلی گفته می گردد. عناوین این دسته های شغلی به توضیح ذیل است:

  • بازاریابی و فروش شامل مشاغل فروشنده، کارشناس فروش، کارشناس دیجیتال مارکتینگ و 18 شغل دیگر
  • سلامت شامل مشاغل تکنسین آزمایشگاه، کارشناس صنایع غذایی، کارشناس HSE و 6 شغل دیگر
  • فناوری اطلاعات شامل مشاغل اپراتور رایانه، کارشناس فناوری اطلاعات، مدیر ارشد فنی (CTO) و 36 شغل دیگر
  • فنی و اجرایی شامل مشاغل حفاظت فیزیکی و نگهبان، راننده خودرو و کامیونت، تکنسین فنی و تاسیسات و 15 شغل دیگر
  • کارشناسی و ارائه خدمات شامل مشاغل کارشناس کنترل کیفیت، دستیار وکیل، پژوهشگر و 16 شغل دیگر
  • اقتصادی، اداری و حقوقی شامل مشاغل کارمند اداری، متصدی امور بانکی، حسابدار و 25 شغل دیگر
  • مدیریتی شامل مشاغل مدیر اداری، مدیر اجرایی، مدیر منابع انسانی و 28 شغل دیگر
  • مهندسی شامل مشاغل مهندس عمران، مهندس برق، مهندس کامپیوتر - نرم افزار و 55 شغل دیگر
  • هنر، رسانه و آموزش شامل مشاغل گرافیست، مشاور تحصیلی، مترجم/مدرس زبان انگلیسی و 24 شغل دیگر

شرکت در آزمون استخدامی بخش خصوصی چه امتیاز دارد؟

محمدحسین قمری، دبیر ششمین دوره آزمون استخدام بخش خصوصی در مورد برگزاری این آزمون گفت که پیرو ابلاغیه اخیر سازمان امور اداری و استخدامی کشور به دستگاه های اجرایی، آزمون استخدام بخش خصوصی یکی از مبادی امتیازی استخدام در دولت بدون شرکت در آزمون استخدامی دولتی است. قمری بعلاوه گفت که در این دوره از آزمون بیش از 25 هزار موقعیت شغلی وجود دارد و گستردگی و تنوع شغل های موجود به کارجویان قدرت انتخاب بیشتری می دهد. داوطلبان می توانند برای مشاهده جزییات بیشتر، دفترچه راهنمای ششمین آزمون استخدام بخش خصوصی را از درگاه آزمون دریافت نمایند.

منبع: دیوار

به "شروع نام نویسی ششمین دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع نام نویسی ششمین دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید