مشخص 120 نقطه برای ایجاد جایگاه بالگرد اورژانس در استان قزوین

به گزارش وبلاگ وکیل من، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین گفت: در 120 روستا مکان ایجاد جایگاه یا پد بالگرد شناسایی نموده ایم، اما در این سال ها تنها سه جایگاه استاندارد ایجاد شده است.

مشخص 120 نقطه برای ایجاد جایگاه بالگرد اورژانس در استان قزوین

سلطانی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گفت: بعضی منطقه ها روستایی کوهستانی بیشتر از آن که نیازمند پایگاه اورژانس باشند نیازمند جایگاه و پد بالگرد هستند چرا که زمان رسیدن آمبولانس به این مکان ها و انتقال بیمار یا مصدوم به شهر حدود سه ساعت طول می کشد به همین علت زمان طلایی و استاندارد از بین می رود، اما بالگرد می تواند در عرض 45 دقیقه بیمار یا مصدوم را در این مکان ها به بیمارستان منتقل کند.

سلطانی گفت: در 120 روستا مکان ایجاد جایگاه یا پد بالگرد شناسایی نموده ایم، اما در این سال ها تنها سه جایگاه استاندارد ایجاد شده در حالی که احداث این پد ها برای شورا ها و دهکمک ها هزینه خاصی دربرندارد و تنها نیازمند تسطیح و آسفالت یک مکان معین به شکل دایره و نصب یک پرچم برای مشخص شرایط باد است.

وی بعلاوه گفت: در شهر قزوین نیز به علت جمعیت بالا باید پایگاه های اورژانس بیشتری داشته باشیم، اما مشکل ما در این خصوص تراکم شهری و کمبود زمین است و در این رابطه از خیران تقاضای کمک داریم تا با اختصاص زمین ما را در توسعه پایگاه های اورژانس مرکز استان کمک دهند.

سلطانی در ادامه با اشاره به فعالیت 456 نفر در اورژانس استان قزوین، گفت: استاندارد نیرو در هر پایگاه 9 نفر است، اما هم اکنون نیمی از این نفرات را در اختیار داریم، البته کمبود نیروی متخصص یک مشکل کشوری است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین در ادامه زمان رسیدن نیرو های اورژانس استان بر بالین حادثه دیدگان را در شهر ها بین 8 تا 9 دقیقه و 14 دقیقه در جاده های برون شهری بیان کرد و گفت: میانگین کشوری نیز تقریبا همین اعداد است، البته زمان رسیدن همکاران ما به بعضی نقاط کوهستانی و صعب العبور به 45 دقیقه نیز می رسد که کوشش داریم تا با توسعه پایگاه ها این زمان را کاهش دهیم.

پایگاه های کانکسی اورژانس در قزوین جمع آوری می شوند

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین گفت: با هدف ارایه بهتر خدمات به حادثه دیدگان، پایگاه های کانکسی اورژانس در قزوین جمع آوری و ساختمان های مجهز و استاندارد جایگزین آن ها می گردد.

سلطانی اضافه کرد: در همین رابطه سال جاری همزمان میلاد با یعادت رسول اکرم (ص) ساختمان پایگاه های اورژانس صفا در جاده قزوین-رشت، عوارضی در آزادراه قزوین-کرج و زوارک الموت افتتاح و به بهره برداری می رسد.

این مسوول با بیان اینکه پایگاه عوارضی آزادراه قزوین- کرج با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای راه اندازی می گردد، گفت: ساختمان راهداری در این مکان به اورژانس تحویل داده شده و پس از بهسازی آن در حال تجهیز این مکان هستیم.

سلطانی اضافه کرد: ساختمان پایگاه اورژانس صفا در جاده قزوین-رشت نیز با همکاری مجمع خیران راه اندازی می گردد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین یادآور شد: سال جاری بعلاوه ساختمان پایگاه اورژانس کلنجین راه انداری شده بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 49 پایگاه اورژانس در استان قزوین به حادثه دیدگان خدمات ارایه می نمایند که یک مورد از آن ها پایگاه هوایی، یک مورد پایگاه اتوبوس آمبولانس و دو پایگاه موتورلانس بوده و سایر پایگاه های خودرویی هستند، گفت: برای رسیدن به شرایط استاندارد در ابن رابطه باید تعداد پایگاه ها 2برابر شده و به 100 پایگاه افزایش یابد.

سلطانی در ادامه گفت: عمده مشکل ما منطقه های مانند الموت های غربی و شرقی و طارم سفلی هستند که وسعت بالا و پراکندگی روستایی زیادی دارند مثلا در الموت حداقل به سه پایگاه دیگر نیازمندیم و در حال حاضر در هر دوبخش الموت غربی و شرقی تنها سه پایگاه اورژانس داریم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین ادامه داد: در منطقه طارم سفلی نیز در دهستان چوقور نیازمند ایجاد اورژانس هستیم و زمین دریافت نموده ایم، اما در این منطقه نیازمند خودروی شاسی بلند بوده که فاقد آن هستیم و در این رابطه با جمعیت هلال احمر هماهنگ نموده ایم تا خودرو از این نهاد و تجهیزات از ما باشد تا شاهد راه اندازی نخستین پایگاه مشترک هلال احمر و اورژانس در استان قزوین در یک نقطه صعب العبور و کوهستانی باشیم.

وبلاگ وکیل من قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مشخص 120 نقطه برای ایجاد جایگاه بالگرد اورژانس در استان قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص 120 نقطه برای ایجاد جایگاه بالگرد اورژانس در استان قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید