سلامتی و پزشکی

جبران کاهش جمعیت دنیا در آینده با ربات های انسان نما!

به تازگی خبری منتشر شده است مبنی بر اینکه کاهش نرخ زاد و ولد در دنیا احتمالاً ظرف ربع قرن آینده اغلب کشورها را تحت تأثیر قرار خواهد داد. حالا برخی دانشمندان معتقدند این خلأ در جمعیت آینده انسان ها با ربات های انسان نما پُر خواهد شد.

8 فروردین 1403

جلوه گری زمستان در سرمای پیرزن کُش

هرچند که چیزی تا بهار نمانده است، اما در نیمه زمستان بالاخره هوا به همان اندازه که طبیعتِ این فصل است، سرد شد. شاید روزهایی که در باور پیشینیان به سرمای پیرزن کُش شناخته می شد در روزگار فعلی تا این حد هم سرد نباشد، اما پایان توانست کاری کند که لباس های...

14 بهمن 1402

خوردن این ابرسوپ دیابت را متوقف می نماید

یک کاسه سوپ که یک بار در هفته خوردن آن بتواند سطح قند خون را پایین نگه دارد و شاید خیال واهی به نظر برسد، اما این رژیم غذایی برای مشتریانش واقعیت است نه خواب خیال!

10 خرداد 1402

در پخت این کیک مقوی از انواع مغزها استفاده شده است

در این هوای سرد زمستانی، هیچ چیزی بیشتر از یک برش کیک و یک فنجان بزرگ چای داغ به عنوان عصرانه نمی چسبد؛ به خصوص آنکه کیک خانگی هم باشد.

19 اردیبهشت 1402

چرا باید هوش مصنوعی را کنترل کرد؟

استوارت راسل، دانشمند علوم رایانه در بریتانیا که به دلیل تلاش هایش در زمینه هوش مصنوعی شناخته شده است. کتاب او تحت عنوان رویکردی نوین به هوش مصنوعی از طریق عباس باقری یزدی به فارسی ترجمه و از طریق انتشارات دیباگران تهران چاپ شده است. این کتاب در بسیاری...

17 فروردین 1402

ترکیبی که می تواند باعت کند شدن روند پیری گردد

پیری چالش مهمی برای همه جوامع است. با توجه به اینکه جمعیت دنیا به سرعت در حال پیر شدن است، بعضی احتمال می دهند تا سال 2050 برای اولین بار بر روی کره زمین، تعداد افراد مسن به میزان تعداد بچه ها زیر 15 سال باشد.

9 فروردین 1402

خطر کم شنوایی در کمین جوانان؛ ابتلای یک نفر از هر 2 نفر ، وزوز گوش نتیجه چیست؟

رئیس اداره سلامت گوش وزارت بهداشت گفت: بار منتسب به بیماری های کم شنوایی در جهان هر سال رو به افزایش است و در سال های اخیر بار این بیماری در جهان به رتبه سوم ارتقا پیدا کرده و نرخ شیوع کم شنوایی در کشورهای مختلف به سرعت در حال افزایش است.

10 اسفند 1401

چگونه برای نوآموزان پیش دبستانی نوبت سنجش سلامت بگیریم؟ ، مراحل کار معین نوبت در سامانه را اینجا ببینید

سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی شروع شده است و خانواده ها می توانند با مراجعه به سایت مشخص شده، شخصا برای دریافت نوبت اقدام نمایند.

2 اسفند 1401

معرفی فرودگاه های استانبول

استانبول دارای دو فرودگاه است. اولین و مهم ترین فرودگاه نو استانبول است، که بعد از بسته شدن فرودگاه اتاتورک در سال 2018 افتتاح شد و تمامی پروازهای تور استانبول در این فرودگاه وارد می گردد.

21 بهمن 1401

محبوب ترین شهرهای توریستی دنیا ، قسمت اول

محبوب ترین شهرهای توریستی جهان در میان ایرانیانبسیاری از مردم ایران عاشق سفر هستند و به هر گوشه ای از جهان سفر می نمایند، به همین علت سهم عمده ای در شکوفایی صنعت توریسم جهانی دارند. اما در این میان و در طی سالیان متمادی شهرهایی از جهان نیز هستند که به...

18 آذر 1401

شروع به کار 3 شعبه تازه خودرو45 در آذرماه

مجموعه خودرو45 در راستای خدمات رسانی بهتر به متقاضیانی که قصد فروش خودرو کارکرده خود را دارند، سه شعبه نو خود را معرفی کرد.

16 آذر 1401

ایلام میزبان بیش از 2800 مسافر خارجی در شش ماه گذشته بود

خبرگزاری صدا و سیما/ براساس خبرهای بدست رسیده، ایلام میزبان بیش از 2800 مسافر خارجی در شش ماه گذشته بود.

11 آذر 1401

اهدای عضو زندگی دوباره

رئیس اداره فراهم اوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: اعضای بدن زن 59 ساله یزدی به بیماران نیازمند جانی دوباره بخشید.

27 مهر 1401

انسیه خزعلی: میزان ازدواج زنان روستایی از شهری کمتر است

معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت: تسهیلات مالی برای ازدواج زنان روستایی و عشایر از سال گذشته در حال پرداخت است و از مهر ماه امسال نیز این تسهیلات به ازدواج زنان منطقه ها شهری نیز اعطا می شود.

24 مهر 1401

دویدن روی تردمیل با محیط بیرون چه فرقی دارد؟

مطالعات متعددی دویدن در فضای باز و دویدن روی تردمیل را از جنبه های مختلف با هم مقایسه نموده اند.

8 مهر 1401

این روغن شما را مجذوب کننده می کند

به دلیل سبک زندگی مدرن و قرار گرفتن در معرض آلودگی های بی شمار، به طور روزانه، پوست افراد در معرض خطرهای زیادی از جمله پیری زودرس قرار گرفته است که باید با محصولات طبیعی از این موارد پیشگیری کرد.

6 مهر 1401

تاثیر گرمای هوا بر خلق وخوی انسان ها

جالب است بدانید دمای بالای هوا اثرات منفی و مثبتی بر روح و روان انسان ها می گذارد. بر اساس تحقیقات بین المللی، دمای بالای هوا موجب می گردد افراد تمرکز خود را از دست داده و زودتر از دیگر مواقع، خسته و پرخاشگر شوند. البته چند درجه دمای بالاتر به شرط نوشیدن...

1 مهر 1401

مشخص 120 نقطه برای ایجاد جایگاه بالگرد اورژانس در استان قزوین

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین گفت: در 120 روستا مکان ایجاد جایگاه یا پد بالگرد شناسایی نموده ایم، اما در این سال ها تنها سه جایگاه استاندارد ایجاد شده است.

29 شهریور 1401

مراجعه 573 نفر با خودزنی برای دریافت دیه به پزشکی قانونی اصفهان

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: 573 نفر از ابتدای سال جاری تا به امروز با خودزنی و با هدف دریافت دیه به پزشکی قانونی اصفهان مراجعه نموده اند.

24 شهریور 1401

قهوه فوری جای قهوه ترک و اسپرسو را می گیرد؟

قهوه فوری قطعا می تواند عنوان نجات دهنده را کسب کند. تصور کنید جایی هستید که هیچ کافه ای باز نیست یا حتی صبح زود است و به زور از خواب پا شدید و عجله دارید، قطعا در هر دو حالت قهوه فوری به کارتان می آید چون این نوع قهوه راهی آسان برای آمادنه کردن سریع یک فنجان...

15 شهریور 1401
تعداد: (254)