در پخت این کیک مقوی از انواع مغزها استفاده شده است

به گزارش وبلاگ وکیل من، در این هوای سرد زمستانی، هیچ چیزی بیشتر از یک برش کیک و یک فنجان بزرگ چای داغ به عنوان عصرانه نمی چسبد؛ به خصوص آنکه کیک خانگی هم باشد.

در پخت این کیک مقوی از انواع مغزها استفاده شده است

در کیک بادام از زعفران هم استفاده شده است که هم مقوی است و هم شادی بخش.

1. قالب کیک مستطیل شکلی با ابعاد 15 در 20 سانتی متر تهیه کرده و کف و دیواره های آن را با کره آب شده خوب چرب کنید. کاسه ای آماده کنید و پودر بادام، شیرخشک، پودر قند و زعفران را در آن بریزید و با هم مخلوط کنید.

2. کره را در تابه ای بریزید و روی شعله اجاق گاز ذوب کنید سپس کره آب شده را به مخلوط پودری خشک اضافه کنید و خوب با قاشق هم بزنید. تخم مرغ های زده شده را افزوده و با همزن برقی هم بزنید. در این فاصله فر را با دمای 160 درجه سانتی گراد یا 325 درجه فارنهایت یا شماره 3 روشن کنید تا گرم شود.

3. مایه کیک را در قالب ریخته و سطح آن را با پشت قاشق صاف کنید. قالب را مدت 45 دقیقه در فر قرار دهید. البته بعد از این مدت با فرو کردن نوک چاقو یا خلال دندان از پخت کامل آن مطمئن شوید وگرنه مدت زمان را اضافه کنید.

4 بعد از این مدت قالب را از فر بیرون آورده و کناری بگذارید تا سرد شود. سپس آن را برگردانده و ببرید. تزئین این کیک بادامی با مغز بادام پوست گرفته است. اگر مغز بادام بدون پوست در دسترس ندارید بادام با پوست نازک را از همان ابتدای کار در آب جوش بخیسانید. با این کار پوست نازک آن به راحتی ور می آید. حالا با دست جدا کرده و با چاقوی تیز آنها را خرد کنید.

مواد لازم برای 8 تکه

100 گرم کره به علاوه مقداری برای چرب کردن

3 عدد تخم مرغ (زده شود)

75 گرم پودر مغز بادام

200 گرم شیرخشک

200 گرم پودر قند

2 /1 ق چ زعفران ساییده نشده

25 گرم مغز بادام پوست گرفته و خرد شده

یه جور دیگه

برای آماده سازی قالب کیک، شما می توانید از کاغذ شیرینی پزی هم استفاده کنید؛ یعنی کاغذ را به طور کامل در قالب پهن کنید؛ به صورتی که کف و دیواره های قالب را دربرگیرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "در پخت این کیک مقوی از انواع مغزها استفاده شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در پخت این کیک مقوی از انواع مغزها استفاده شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید