علت اختلال موقت در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

به گزارش وبلاگ وکیل من، مدیرکل دفتر صنایع وزارت صمت با اشاره به اینکه ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در حال اجرا است و سامانه قطع نشده است، گفت: اگر مشکل مقطعی در سامانه وجود دارد ناشی از کمبود پهنای باند است.

علت اختلال موقت در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

به گزارش گروه مالی وبلاگ وکیل من، براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از روز گذشته به مدت یک هفته شروع شده است و امروز این سامانه دومین روز کاری خود را سپری می نماید.

هدف وزارت صمت از راه اندازی این سامانه، یکپارچه سازی عرضه خودرو در کشور و توزیع عادلانه عنوان شده است.

به گفته منطقی با توجه به تجمیع ظرفیت عرضه خودروسازان در هر دوره سه ماه امکان عرضه 200 تا 300 هزار دستگاه خودرو به متقاضیان وجود دارد که در صورتی که تقاضا بیش از عرضه باشد در سرانجام مرحله ثبت نام قرعه کشی انجام می گردد.

لازم به ذکر است سامانه تخصیص یکپارچه خودرو که از روز گذشته کار خود را شروع نموده است، امروز دچار اختلالاتی است و تعدادی از متقاضیان خرید خودرو و ثبت نام در این سامانه، اعلام نموده اند که طی دو روز اخیر با وجود چندین بار کوشش برای ثبت نام، پیروز به ثبت نام در این سامانه نشده اند.

در موضوع ثبت نام برای خرید خودرو به وسیله این سامانه، هر فرد باید تا تایید نهایی 7 مرحله را طی کند که عده ای از کاربران به فارس می گویند در مراحل مختلف با خطا روبرو شده اند و نتوانسته اند ثبت نهایی را انجام دهند، حتی بعضی اعلام نموده اند که از 7 مرحله عبور نموده اند، اما در ثبت نهایی سیستم خطا اعلام شده است و در نتیجه پیروز به ثبت نام نشده اند.

در این باره، عبدالله توکلی لاهیجانی، مدیرکل دفتر صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، در تبادل نظر با خبرنگار مالی خبرگزاری فارس در رابطه با آخرین شرایط سامانه تخصیص یکپارچه خودرو می گوید: به صورت مرتبط شرایط سامانه را رصد می کنم و در هر بار مراجعه به این سامانه با هیچ مسئله ای روبرو نشده ام.

به گفته مدیرکل دفتر صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت البته در حدود دو ساعت پیش گزارشاتی مبنی بر اینکه بعضی از افراد به دلیل بروز مشکل پیروز به ثبت نام نشده اند به ما رسید که این موضوع ناشی از ورود تعداد زیادی کاربر به سامانه برای ثبت نام است.

وی اضافه کرد: این مشکل قطعا مقطعی است و به سامانه نیز ارتباطی ندارد، اما ناشی از ظرفیت زیرساخت های اینترنتی و کمبود پهنای باند است و سامانه مسئله ای ندارد.

توکلی لاهیجانی با اشاره به اینکه تعداد ثبت نام نمایندگان در حال افزایش است، گفت: این موضوع حاکی از آن است که سامانه در حال کار و متوقف نشده است و ثبت نام در حال اجرا است، بنابراین اگر فردی با مراجعه به سامانه تا به امروز نتوانسته ثبت نام کند قطعا در مراجعات بعدی به این سامانه پیروز به ثبت نام خواهد شد.

وی اضافه کرد: این سامانه تازه نیست و قبلا نیز خودروسازان به وسیله همین سامانه ثبت نام متقاضیان خرید را انجام می دادند.

توکلی لاهیجانی در پاسخ به این سوال که در گذشته نیز چنین مسائلی برای ثبت نام وجود داشت، آن مسائل را ناشی از چه می دانید؟ گفت: آن مسائل بستگی به مکانیزم ثبت نام داشت، زیرا در گذشته زمان ثبت نام در نتیجه قرعه کشی تاثیرگذار بود بنابراین همه متقاضیان در اولین ساعات شروع به کار سامانه برای ثبت نام به سامانه مراجعه می کردند لذا با توجه به فراهم نبودن زیرساخت های لازم، سامانه با مشکل روبرو می شد.

وی اضافه کرد: با توجه به فرصت به جای مانده مردم با آسایش خاطر ثبت نام خود را انجام دهند، زیرا اغلب مراجعات به سامانه برای ثبت نام در سه روز اول خواهد بود و در روز های آخر مراجعه برای ثبت نام کاهش می یابد.

مدیرکل دفتر صنایع وزارت صمت در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است زمان ثبت نام تمدید گردد؟ گفت: نیازی به تمدید مهلت ثبت نام نیست، زیرا همانطور که بیان کردم بیشتر متقاضیان خرید خودرو در روز های اول به سامانه مراجعه می نمایند و در روز های آخر ثبت نام در سامانه به شدت کاهش می یابد.

لازم به ذکر است روز گذشته منوچهر منطقی، معاون وزیر صمت نیز درباره دلیل بروز اختلال در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو گفته بود: هر سامانه تازهی که شروع به کار می نماید ممکن دچار اختلال گردد که این مسائل معمولا در 48 تا 72 ساعت برطرف می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "علت اختلال موقت در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت اختلال موقت در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید