قیمت مرغ منجمد 50 هزار تومان شد

به گزارش وبلاگ وکیل من، معاون امور دام و طیور وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اینکه قیمت مرغ منجمد را افزایش داده ایم تا تقاضا به مرغ گرم راهنمایی گردد، گفت: ظرف یکی دو روز آینده تصمیماتی در رابطه با خرید مرغ مازاد گرفته خواهد شد.

قیمت مرغ منجمد 50 هزار تومان شد

به گزارش ایسنا، حسین دماوندی نژاد با حضور در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: مجوز واردات هیچ مرغی از سال گذشته صادر نشده و به دلیل اینکه در سال گذشته شرایط عرضه مرغ بسیار نابسامان بود و به هر حال در جهت تنظیم بازار دولت موظف بود که مقادیر کمبود مرغ را با واردات تامین کند این مجوز سال گذشته صادر شد و البته عدد آن هم اصلاح شد.

وی ادامه داد: رویکرد ما فراوریات داخلی بود و برهمین مبنا هم مجوز صادرات به وسیله وزارت جهادکشاورزی داده نشد یا مجوز هایی که داده شد کنسل شد.

معاون امور فراوریات دامی وزارت جهادکشاورزی در مورد مرغ های منجمد در بازار نیز گفت: فروشگاه های زنجیره ای ماه های پیش مقادیری مرغ دریافت کردند و در سردخانه ها موجود است و به صورت محدود عرضه می گردد. بعلاوه قیمت مرغ منجمد را اصلاح کردیم و افزایش دادیم که تقاضا به مرغ گرم راهنمایی گردد؛ بنابراین هم عرضه این مرغ را محدود کردیم و هم قیمت آن را به 50 هزارتومان افزایش دادیم.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به شرایط فراوری جوجه یکروزه نیز اشاره نمود و گفت: برای آبان ماه 109 میلیون جوجه ریزی اجرا شده و از حدود 190 روزی که از اجرای طرح اصلاح ساختار مالی در زیر بخش دام و طیور می گذرد با رویکرد جدیدی روبرو شده ایم. عبور از فضای ارز ترجیحی به نیمایی، مبنای فراوری، تقاضا برای محصولات صنعت طیور مدل های جدیدی را می طلبد که به سرعت این اصلاحات لازم را انجام دادیم. بعلاوه در ارتباط با فراوری جوجه مکانیزم های کنترلی نیز اعمال شده است.

دماوندی نژاد با اشاره به اینکه دولت از سویه مرغ آرین حمایت می نماید، گفت: بر همین اساس خرید مرغ آرین را در دستور کار داریم. برای سایر سویه ها نیز وزارت جهاد پیگیری های لازم را انجام داده است. در ستاد تنظیم بازار این موضوع مطرح شده و امیدواریم مصوبه لازم را اخذ کنیم و برای سایر سویه ها نیز این خرید اتفاق بیفتد.

وی مطرح کرد: به فراورینمایندگان و زنجیره های بزرگ گوشت اجازه دادیم که گوشت مرغ فراوریی را ذخیره نمایند، زیرا از ما درخواست نموده بودند که اجازه ذخیره سازی را به آن ها بدهیم تا سرانجام سال بتوانند آن را عرضه نمایند.

معاون وزیر جهادکشاورزی در ادامه گفت:ظرف یکی دو روز آینده تصمیمات جدیدی در ارتباط با جمع آوری سایر سویه ها مرغ فراوریی گرفته خواهد شد و پیگیر آن هستیم که محقق گردد.

دماوندی نژاد اضافه کرد:برای جوجه یکروزه و تخم مرغ نطفه دار، سویه آرین بدون هیچ منعی صادرات آزاد است. در ارتباط با سایر سویه ها هم منعی نداریم، اما به دلیل قیمت تمام شده که در کشور ما بالاتر است امکان صادرات برای همه فراهم نیست.

وی در سرانجام گفت:سیاست های حمایتی ما دوجانبه و در جهت حمایت از فراورینمایندگان و مصرف نمایندگان است. قطعا با جمع آوری مرغ مازاد قیمت مرغ افزایش پیدا نمی نماید.

منبع: فرارو

به "قیمت مرغ منجمد 50 هزار تومان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مرغ منجمد 50 هزار تومان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید