سرمایه گذاری 1000 میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام در گیلان

به گزارش وبلاگ وکیل من، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) یک هزار میلیارد تومان برای محرومیت زدایی و توانمندسازی مالی و اجتماعی استان گیلان سرمایه گذاری می نماید.

سرمایه گذاری 1000 میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام در گیلان

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ وکیل من، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) یک هزار میلیارد تومان برای محرومیت زدایی و توانمندسازی مالی و اجتماعی استان گیلان سرمایه گذاری می نماید.

در جلسه ای با حضور استاندار گیلان، معاونان ستاد اجرایی فرمان امام، مدیرعامل بنیاد برکت، نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی، مفاد تفاهم نامه همکاری میان ستاد اجرایی فرمان امام و استانداری استان گیلان نهایی شد. این تفاهم نامه به زودی به امضای محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان امام و ارسلان زارع، استاندار گیلان خواهد رسید.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اعتبار یک هزار میلیارد تومانی این تفاهم نامه گفت: بر اساس این تفاهم نامه، 3500 طرح اشتغال زایی اجتماع محور در مناطق محروم استان گیلان ایجاد می گردد که راه اندازی فرصت های کسب و کار برای 10 هزار نفر را به دنبال خواهد داشت.

امیرحسین مدنی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام همچنین به وسیله بنیاد برکت در 15 طرح مالی استان مشارکت و سرمایه گذاری می نماید که پیش بینی می گردد باعث ایجاد 1500 شغل برای متقاضیان گردد.

وی با اشاره به اجرای 115 پروژه عمرانی و زیربنایی در قالب این تفاهم نامه گفت: علاوه بر این تعداد پروژه عمرانی، 504 واحد مسکن ارزان قیمت نیز برای محرومین استان گیلان ساخته می گردد.

مدیرعامل بنیاد برکت مدت این تفاهم نامه را سه سال ذکر کرد و اضافه نمود: تمام شهرستان های استان گیلان تحت پوشش اقدامات و خدمات این تفاهم نامه قرار می گیرند، اما بعضی از مناطق محروم از جمله شهر شفت در اولویت خواهند بود.

مدنی اعلام نمود: در این جلسه مقرر شد که استانداری گیلان فهرستی از شرکت های کوچک و متوسط استان را برای احیا و راه اندازی مجدد در اختیار بنیاد برکت قرار دهد.

وی در تشریح بعضی از اقدامات بنیاد برکت در استان گیلان بیان نمود: تا به امروز با 11 بنگاه و کارخانه تولیدی مشارکت مالی به مبلغ 118 میلیارد تومان داشته ایم که اشتغال زایی برای 4 هزار نفر را در پی داشته است. همچنین در قالب مدل اشتغال زایی تسهیلات محور، 8 میلیارد و 500 میلیون تومان به سه شرکت تولیدی تسهیلات پرداخت نموده ایم که باعث ایجاد شغل برای 40 نفر شده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، تا به امروز 360 طرح اشتغال زایی اجتماع محور با قابلیت ایجاد 1100 شغل در مناطق محروم استان گیلان راه اندازی شده است.

مدنی درباره فعالیت های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت در استان گیلان نیز شرح داد: بنیاد نسبت به ساخت 47 مدرسه در استان متعهد است که از این تعداد، 31 مدرسه به بهره برداری رسیده و 16 مدرسه دیگر در دست احداث است. همچنین 39 مسجد افتتاح شده و 20 پروژه دیگر در حوزه هایی همچون ساخت و تکمیل کتاب خانه، حسینیه و ... در دست اقدام است.

وی اعلام نمود: بنیاد برکت ساخت 743 واحد مسکونی را با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) برای محرومین استان گیلان در دست اجرا دارد. ضمناً، 7 هزار و 135 نفر از ایتام استان تحت پوشش بیمه برکت و 2600 نفر از روستاییان تحت پوشش بیمه خدماتی برکت قرار دارند.

مدنی در خاتمه تاکید نمود: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در مجموع تا به امروز یک هزار و 278 طرح توانمندسازی مالی و اجتماعی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را به ارزش 190 میلیارد تومان در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان گیلان به بهره برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سرمایه گذاری 1000 میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری 1000 میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید