شرط نداشتن خانه در طرح مسکن ملی به 5 سال کاهش یافت

به گزارش وبلاگ وکیل من، اگر از پنج سال پیش صاحب هیچ خانه ای نبوده اید می توانید در طرح ثبت نام نهضت ملی مسکن شرکت کنید. معاون وزیر راه و شهرسازی از اصلاح 2 شرط ثبت نام در نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: سابقه سکونت در کلانشهرها 5 سال است و تغییر نمی کند.

شرط نداشتن خانه در طرح مسکن ملی به 5 سال کاهش یافت

به نقل از تسنیم، بر این اساس متقاضیان باید از ابتدای سال 1384 خانه نمی داشتند ولی این طور که محمود محمودزاده می گوید در تصمیم نو سابقه مالکیت خصوصی از 16 سال (سال 84 تا کنون) به پنج سال کاهش یافته است.

به این ترتیب کسانی که پیش از این صاحب خانه بودند و به هر دلیلی آن را فروخته اند می توانند با شرط عدم مالکیت خصوصی حداکثر 5 سال، در نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند.

البته سابقه سکونت در کلان شهرها همان 5 سال است و تغییر نمی کند. به گفته محمودزاده برای سایر منطقه ها کشور سابقه سکونت جهت ثبت نام در نهضت ملی مسکن کاهش می یابد که به زودی جزئیات آن اعلام می شود.

سابقه سکونت برای مهاجران از کلان شهرها به سایر شهرهای کشور به یک سال کاهش می یابد و برای کارمندان دولت که به استناد حکم دستگاه ذی ربط منتقل می شوند (به استثناء استان تهران) این سابقه ملاک عمل نیست.

در شهرهای نو سابقه سکونت حداقل 5 سال در شهر نو مورد تقاضا یا در شهر مادر ملاک است و یا سایر شهرهایی که به دلیل نبود اراضی دولتی، امکان اجرای طرح وجود ندارد و متقاضیان به سایر شهرهای مجاور ازجمله شهرهای نو معرفی می شوند.

منبع: بلاگ دیوار

به "شرط نداشتن خانه در طرح مسکن ملی به 5 سال کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط نداشتن خانه در طرح مسکن ملی به 5 سال کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید