قیمت خودرو های ایران خودرو و سایپا امروز سه شنبه 23 آذر 1400
به گزارش وبلاگ وکیل من، قیمت محصولات ایران خودرو امروز سه شنبه 23 آذر ماه در بازار آزاد یکبار دیگر افزایش پیدا کرد. به طور کلی می توان گفت محصولات ایران خودرو امروز نسبت به روز گذشته افزایشی بین دو تا 10 میلیون تومان را تجربه کردند. دنا تیپ یک با دو میلیون افزایش قیمت به 357 میلیون تومان رسید.
به گزارش وبلاگ وکیل من، دنا پلاس دنده ای توروبو و دنا پلاس اتوماتیک توروبو هر کدام چهار میلیون تومان گران شدند و در بازار امروز به ترتیب با قیمت 460 میلیون تومان و 490 میلیون تومان معامله شدند. پژو پارس اتوماتیک هم با پنج میلیون تومان افزایش قیمت به 375 میلیون تومان رسید. اما پرچمدار امروز افزایش قیمت محصولات ایران خودرو تندر 90 بود که با افزایش قیمتی بیش از 10 میلیون تومان نسبت به روز گذشته به 415 میلیون تومان رسید.
قیمت محصولات سایپا امروز سه شنبه 23 آذر ماه 1400 هم نوسان یک میلیون تومانی را تجربه می نمایند. پراید 151 نسبت به روز گذشته یک میلیون تومان مقرون به صرفهتر شد و به قیمت 175 میلیون تومان رسید. تیبا دو هم نسبت به روز گذشته، همین مقدار کاهش نرخ را تجربه کرد و به قیمت 184 میلیون تومان معامله شد.
در عوض پراید 111 و 131، افزایش یک میلیون تومانی را تجربه کردند و به ترتیب 178 میلیون تومان و 163 میلیون تومان فروخته شدند. تیبا یک با همین نرخ افزایش به 178 میلیون تومان رسید و ساینا هم 191 میلیون تومان معامله شد.
قیمت خودرو های ایران خودرو در بازار آزاد
وانت آریسان مقرون به صرفه ترین خودرو فراوریی ایران خودرو در بازار آزاد محسوب می گردد و در دسته وانت های تک کابین قرار می گیرد. مقرون به صرفه ترین خودرو سواری فراوری شده ایران خودرو در بازار آزاد رانا Lx است. رانا با موتور TU5 از نظر پیشرانه با خودرو های 206 تیپ پنج، پژو پارس، پژو 207 و پژو 405 رقابت دارد. با وجود توقف فراوری رانا، نسخه به روزرسانی شده رانا پلاس به وسیله ایران خودرو روانه بازار شد. بعد از رانا Lx، پژو 405 و سمند Lx مقرون به صرفه ترین محصولات داخلی ایران خودرو به حساب می آیند. در سوی مقابل گران ترین خودرو داخلی ایران خودور دنا پلاس توربو اتوماتیک است. دنا پلاس توربو اتوماتیک از موتور EF7 توربو بهره می برد و مجهز به جعبه دنده شش سرعته است. بعلاوه جدیدترین خودرو داخلی ایران خودرو تارا دنده دستی است و همین حالا دومین محصول گران قیمت ایران خودرو به شمار می رود. بعلاوه قرار است نسخه اتوماتیک تارا به زودی وارد بازار گردد. پژو پارس اتوماتیک نیز مقرون به صرفه ترین محصول ایران خودرو با جعبه دنده اتوماتیک است. بین مدل های مونتاژی ایران خودور پژو 508 بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک در دسته خودرو های گران تر از یک میلیارد قرار می گیرد.
خودرو | قیمت دوشنبه | قیمت امروز |
وانت آریسان | 205 میلیون تومان | 205 میلیون تومان |
سمند Lx | 258 میلیون تومان | 256 میلیون تومان |
سمند EF7 | 262 میلیون تومان | 260 میلیون تومان |
سمند EF7 دوگانه سوز | 340 میلیون تومان | 342 میلیون تومان |
سمند سورن Elx | 270 میلیون تومان | 270 میلیون تومان |
دنا تیپ یک | 355 میلیون تومان | 357 میلیون تومان |
دنا پلاس دنده ای توربو | 456 میلیون تومان | 460 میلیون تومان |
دناپلاس توربو اتوماتیک | 486 میلیون تومان | 490 میلیون تومان |
پژو 405 | 265 میلیون تومان | 268 میلیون تومان |
پژو پارس | 285 میلیون تومان | 285 میلیون تومان |
پژو پارس اتوماتیک | 370 میلیون تومان | 375 میلیون تومان |
پژو 207 دنده ای | 363 میلیون تومان | 365 میلیون تومان |
پژو 207 اتوماتیک | 528 میلیون تومان | 532 میلیون تومان |
رانا Lx | 247 میلیون تومان | 246 میلیون تومان |
رانا پلاس | 267 میلیون تومان | 267 میلیون تومان |
تارا دنده ای | 445 میلیون تومان | 445 میلیون تومان |
پژو 206 تیپ 2 | 275 میلیون تومان | 274 میلیون تومان |
پژو 206 تیپ 5 | 309 میلیون تومان | 309 میلیون تومان |
پژو 206 صندوقدار | 308 میلیون تومان | 310 میلیون تومان |
تندر 90 | 405 میلیون تومان | 415 میلیون تومان |
پژو 2008 | یک میلیارد و 30 میلیون تومان | یک میلیارد و 70 میلیون تومان |
هایما S5 | 715 میلیون تومان | 715 میلیون تومان |
هایما S7 | 810 میلیون تومان | 820 میلیون تومان |
سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک | یک میلیارد و 370 میلیون تومان | یک میلیارد و 370 میلیون تومان |
پژو 508 | یک میلیارد و 670 میلیون تومان | یک میلیارد و 640 میلیون تومان |
قیمت خودرو های سایپا
پراید 132 مقرون به صرفه ترین انتخاب بین گروه پراید است. پراید وانت قیمت بیشتری نسبت به دیگر مدل های خانواده پراید دارد و پراید وانت پلاس نیز از کوئیک دنده ای و ساینا دنده ای قیمت بیشتری دارد. تیبا به عنوان جایگزین پراید روانه بازار شد و در حال حاضر مدل صندوقدار این خودرو مقرون به صرفه ترین محصول فراوریی سایپا به شمار می رود. بعد از تیبا صندوقدار، ساینا دنده ای مقرون به صرفه ترین خودرو در حال فراوری به وسیله سایپا محسوب می گردد. ساینا دنده ای در واقع نسخه به روزرسانی شده تیبا است. تیبا دو یا تیبا هاچبک بعد از تیبا صندوقدار و ساینا، مقرون به صرفه ترین خودرو فراوری شده سایپا هستند. همه فراوریات داخلی سایپا از جمله تیبا، تیبا 2، ساینا، کوئیک، ساینا s، کوئیک در بخش پیشرانه یکسان هستند. این خودرو ها به یک پیشرانه 1500 سی سی و جعبه دنده پنج سرعته مجهز شده اند. گران ترین خودرو فراوری داخل سایپا در بازار آزاد شاهین است. شاهین جدیدترین خودرو فراوریی سایپا نیز به شمار می رود. شاهین از نظر پیشرانه دارای همان موتور تیبا است که برای جبران توان ناکافی به توربو مجهز شده است. تنها خودرو شرکت سایپا با جعبه دنده اتوماتیک، کوئیک اتومات است. کوئیک اتوماتیک پلاس هم به تنها پیشرانه فراوری شده سایپا یعنی M15 مجهز شده است. بین مدل های مونتاژی سایپا نیز سیتروئن C3 و کیا سراتو قیمت بیشتری دارند.
خودرو | قیمت دوشنبه | قیمت امروز |
پراید 111 | 177 میلیون تومان | 178 میلیون تومان |
پراید 131 | 162 میلیون تومان | 163 میلیون تومان |
پراید 132 | 152 میلیون تومان | 152 میلیون تومان |
پراید 151 | 176 میلیون تومان | 175 میلیون تومان |
پراید 151 پلاس | 186 میلیون تومان | 186 میلیون تومان |
تیبا | 177 میلیون تومان | 178 میلیون تومان |
تیبا 2 | 185 میلیون تومان | 184 میلیون تومان |
تیبا2 پلاس | 197 میلیون تومان | 197 میلیون تومان |
ساینا | 190 میلیون تومان | 191 میلیون تومان |
ساینا S | 205 میلیون تومان | 205 میلیون تومان |
کوئیک دنده ای | 197 میلیون تومان | 197 میلیون تومان |
کوئیک اتوماتیک پلاس | 275 میلیون تومان | 275 میلیون تومان |
سیتروئن | یک میلیارد و 10 میلیون تومان | یک میلیارد تومان |
چانگان | 565 میلیون تومان | 570 میلیون تومان |
وانت زامیاد | 275 میلیون تومان | 274 میلیون تومان |
کیا سراتو | 980 میلیون تومان | 995 میلیون تومان |
آریو | 365 میلیون تومان | 365 میلیون تومان |
شاهین | 350 میلیون تومان | 350 میلیون تومان |