مقاصد گردشگری برای عکاسی پاییزی در تهران (قسمت اول)

به گزارش وبلاگ وکیل من، پاییز و به خصوص از اواسط آبان ماه تا اواسط آذر ماه فرصتی مناسب برای گشت و گذار در طبیعت و تماشا رنگ ها و زیبایی در آن است. در تهران هم اگرچه مردم در زندگی شلوغ و پرازدحامی که آن را تجربه می نمایند، کمتر فرصت گشت و گذار در طبیعت را دارند، اما ممکن است با طی کردن مسیری کوتاه بتوانند به نزدیک ترین بوستان و طبیعت رفته و از زیبایی های طبیعت استفاده نموده و به عکاسی هم بپردازند. در این گزارش قصد داریم برترین مقاصد برای گردشگری در پاییز و عکاسی از رنگ های این فصل را به شما معرفی کنیم. برای برای تماشا راه های دسترسی به هرکدام از این مکان ها می توانید روی لینک مقاله مرتبط رو به روی آن کلیک کنید. با گزارش و تصاویر اختصاصی خبرنگاران همراه باشید.

مقاصد گردشگری برای عکاسی پاییزی در تهران (قسمت اول)

پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه یکی از قدیمی ترین و زیباترین پارک های شمال تهران است که در فصل پاییز زیبایی خاصی دارد. بوستان جمشیدیه یا پارک سنگی جمشیدیه در انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران) واقع شده است.

موقعیت پارک جمشیدیه روی نقشه

به دلیل اینکه این پارک در نزدیکی کوه های شمال تهران واقع شده است و در این منطقه باران زیادی می بارد، برگ های درختان بسیار باطراوت و شسته رفته هستند.

بنابراین این پارک یکی از مقاصد گردشگری مناسب در فصل پاییز و بعلاوه عکاسی پاییزی است.

پارک ساعی

پارک ساعی هم یکی دیگر از پارک های قدیمی تهران است ک همه روزه تعداد زیادی از گردشگران به آن مراجعه می نمایند. پارک ساعی از سمت غرب به خیابان ولیعصر و از سمت شرق به خیابان وزرا ختم می گردد.

موقعیت پارک ساعی روی نقشه

پارک ساعی به لطف مرحوم مهندس ساعی دارای گونه های گیاهی متنوعی است و همین تنوع گونه باعث تنوع رنگ و زیباتر شدن این پارک شده است.

طبقه طبقه بودن پارک هم باعث شده که اگر برای عکاسی به این پارک بروید، بتوانید کادرهایی بسیار زیبا ببندید و تصاویر زیبایی ثبت کنید.

البته در جوار این پارک هم می توانید از چنارهای زیبای خیابان ولیعصر عکاسی کنید.

پل طبیعت، پارک طالقانی و بوستان آب و آتش

پل طبیعت که از نوترین نمادهای شهر تهران است، محل مناسبی برای گردشگری پاییزی است. پل طبیعت روی بزرگراه مدرس احداث شده است و پارک طالقانی را به بوستان آب و آتش متصل می نماید.

موقعیت پل طبیعت روی نقشه

با توجه به این که پل طبیعت نسبت به بوستان های طالقانی و آب و آتش ارتفاع بالایی دارد، می توانید با اشراف روی تپه های این دو بوستان عکس های زیبایی بگیرید.

بزرگراه های اطراف این دو پارک و پوشش گیاهی اطراف آن ها هم سوژه خوبی برای عکاسی پاییزی هستند.

قطعا از گشت و گذار در این پارک ها و پل طبیعت در پاییز لذت خواهید برد.

باغ نگارستان

باغ زیبای نگارستان در تمام طول سال زیبایی خاصی دارد. زیبایی که هم در معماری خاص آن دیده می گردد و هم در طبیعت زیبای آن، تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به سوی خود جلب می نماید. در ورودی این باغ در میدان بهارستان -انتهای خیابان دانشسرا- خیابان شریعتمداری واقع شده است.

موقعیت باغ نگارستان روی نقشه

اگر در یک روز پاییزی به باغ موزه نگارستان می روید، از قلم نیاندازید از نیلوفرهای آبی که قطره های آب روی آنهل تصاویری زیبا را می سازد عکاسی کنید و از تماشا آن ها هم لذت ببرید.

در باغ نگارستان هم مثل بقیه مراکز گردشگری در تهران، پوشش گیاهی متنوعی را خواهید دید.

ما بازدید و عکاسی از باغ نگارستان در فصل پاییز را به شدت به شما توصیه می کنیم.

کاخ سعدآباد

کاخ سعد آباد یکی از وسیع ترین مراکز گردشگری مرکز است و طبیعتی بسیار زیبا دارد که محلی مناسب برای عکاسی پاییزی است. کاخ سعدآباد در خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، انتهای خیابان شهید کمال طاهری واقع شده است.

موقعیت کاخ سعدآباد روی نقشه

به غیر از طبیعت زیبا می توانید از نمادها و تندیس ها و کاخ های زیبایی که در مجموعه کاخ سعدآباد وجود دارد عکاسی کنید.

در کاخ سعدآباد با توجه به وسعت زیادی که دارد، همواره می توانید نقاطی کشف نشده و نو برای عکاسی پیدا کنید.

بعلاوه از آرامش و زیبایی طبیعت این منطقه هم لذت ببرید.

برگ زردرنگ درختان گردو و نارنجی رنگ چنار، رنگ های بسیار زیبایی را در این مکان ساخته است.

این خیابان که به موزه برادران امیدوار و کاخ سبز منتهی می گردد هم محل مناسبی برای عکاسی پاییزی و یافتن کادرهای مناسب است.

شما تا به امروز در فصل پاییز به کدام یک از مقاصد گردشگری بالا سر زده اید؟ کدام یک را برای عکاسی مناسب تر می دانید؟ نظرات خود را با وبلاگ وکیل من و خوانندگان ما در میان بگذارید.

منبع: کجارو

به "مقاصد گردشگری برای عکاسی پاییزی در تهران (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاصد گردشگری برای عکاسی پاییزی در تهران (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید