نقش خودران ها در کاهش ترافیک ، چراغ سفید ابداع جدیدی برای کم کردن از حجم ترافیک

به گزارش وبلاگ وکیل من، اضافه کردن یک چراغ هدایت سفید ممکن است به خودروهای بدون راننده یاری کند تا جریان ترافیک را روان تر نمایند. در تحقیقات بعلاوه اثبات شده که خودروهای بدون راننده حتی بدون چراغ راهنمای سفید در تقاطع ها می توانند در کاهش حجم ترافیک موثر باشند.

نقش خودران ها در کاهش ترافیک ، چراغ سفید ابداع جدیدی برای کم کردن از حجم ترافیک

به گزارش وبلاگ وکیل من و به نقل از نیو اطلس، تا زمانی که وسایل نقلیه خودران پدیده های رایجی نشده اند وبه صورت محدود در شهرها تردد می نمایند، سیستم چراغ هدایت سبز، زرد، قرمز احتمالا برترین عملکرد را در کنترل ترافیک و جریان عبور و مرور خودروها دارد و نیازی به افزودن رنگ اضافی به چراغ هدایت نخواهد بود. با این حال، پروفسور علی حاج بابایی و همکارانش در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، بر این باورند که با رایج شدن وسایل نقلیه خودران ممکن است این شرایط تغییر کند.

ایده طرح این دانشمندان این است که وقتی گروهی از وسایل نقلیه خودران به یک تقاطع نزدیک می شوند، با یکدیگر و با رایانه ای که چراغ های آن تقاطع را روشن می نماید، ارتباط برقرار نمایند. برای عبور از تقاطع با بیشترین سرعت و کارآمدی ممکن، همه آن وسایل نقلیه خودران حرکات خود را هماهنگ می نمایند، تعداد معینی از اتومبیل هایی که در یک جهت حرکت می نمایند منتظر می مانند، در حالی که تعداد معینی از اتومبیل هایی که در جهت دیگر حرکت می نمایند از چهارراه آن عبور می نمایند.

در زمان نزدیکی خودروهای خودران به تقاطع، چراغ های هدایت به رنگ سفید تغییر خواهند کرد. این تغییر شرایط جراغ رانندگان وسایل نقلیه غیر خودران را از این واقعیت مطلع می نماید که اکنون حق تقدم عبور از تقاطع به وسیله چراغ ترافیک مخصوص خودروهای خودران مشخص می گردد و تنها کاری که باید انجام دهند این است که به سادگی خودروی جلوی خود را دنبال نمایند. اگر متوقف شد، می ایستند و اگر از تقاطع عبور می نماید، آنها نیز همین طور.

در همان تقاطع، اگر اکثریت قریب به اتفاق خودروهایی که در حال نزدیک شدن هستند، خودران نباشند، چراغ ها به روال معمول سبز، زرد ،قرمز خود برمی گردند، چراغ سفید به سادگی روشن نمی گردد و فقط در زمان نزدیک شدن وسایل نقلیه خودران به تقاطع روشن می گردد. به گفته دانشمندان، شبیه سازی های رایانه ای مبتنی بر جریان ترافیک در دنیای واقعی نشان می دهد که این ایده قطعا ارزش آزمایش کردن دارد. به عنوان مثال، در بعضی موارد، چراغ سفید می تواند تاخیرهای ترافیکی را تا بیش از 90 درصد کاهش دهد.

حاج بابایی می گوید: شبیه سازی ها چند چیز را به ما می گوید. اول، خودران ها جریان ترافیک را بدون توجه به وجود فاز سفید (رنگ سفید در چراغ هدایت) بهبود می بخشند. دوم، اگر خودروهای خودران در تقاطعی که دارای چراغ هدایت به رنگ سفید است ، حضور داشته باشند. جریان ترافیک را بیشتر بهبود می بخشند. این بعلاوه باعث کاهش مصرف سوخت می گردد، زیرا خودروها کمتر به صورت پشت سر هم توقف و حرکت می نمایند. سوم، هر چه درصد ترافیک در یک تقاطع فاز سفید که وسایل نقلیه خودران در آن حضور دارند، بیشتر باشد، ترافیک سریعتر در تقاطع حرکت می نماید و مصرف سوخت کاهش می یابد.

این اتفاق به این علت رخ می دهد که حرکت خودران ها تابع نظم خاصی است وخودروهای غیر خودران نیز ناگزیرند از آن نظم خاص تبعیت نمایند. به این صورت که برای عبور از تقاطع با بیشترین سرعت و کارآمدی ممکن، همه آن وسایل نقلیه خودران حرکات خود را هماهنگ می نمایند، تعداد معینی از اتومبیل هایی که در یک جهت حرکت می نمایند منتظر می مانند، در حالی که تعداد معینی از اتومبیل هایی که در جهت دیگر حرکت می نمایند از چهارراه آن عبور می نمایند.

حاج بابایی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه می نماید که حتی در سناریوهایی که فقط 10 درصد از خودروهای یک تقاطع خودران بودند، فاز سفید باز هم تاخیرهای ترافیکی را تا 3 درصد کاهش می داد.

بیشتر بخوانید:

  • اینفوگرافیک | اتومبیل های خودران چگونه جاده را می بینند؟
منبع: همشهری آنلاین

به "نقش خودران ها در کاهش ترافیک ، چراغ سفید ابداع جدیدی برای کم کردن از حجم ترافیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش خودران ها در کاهش ترافیک ، چراغ سفید ابداع جدیدی برای کم کردن از حجم ترافیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید