چرا مردم از گربه من متنفرند؟

به گزارش وبلاگ وکیل من، ممکن است باورتان نشود اما در واقع همه از گربه ها خوششان نمی آید. درست است که برخی از ما آنها را جز دوستداشتنی ترین مخلوقات می بینیم، اما عده ای هم هستند که این حس را ندارند! اما چرا؟

چرا مردم از گربه من متنفرند؟

شاید تنفر واژه زیبایی نباشد، اما این افراد به راستی از گربه متنفر هستند! گربه ها موجودات دوستداشتنی هستند، آنها از طریق صحبت کردن، (البته به روش خودشان!) و لمس کردن، با ما ارتباط برقرار می نمایند.

ممکن است شما احساس افرادی که از گربه می ترسند یا تنفر دارند را درک نکنید، اما نباید آنها را سرزنش هم کرد. این افراد، برای داشتن این حس، دلایل خودشان را دارند. دلایلی که در خیلی موارد تقصیر گربه ها هم نیست!

1- یگ گربه ولگرد خانه آنها را با دستشویی اشتباه گرفته است

اگر باغچه و حیاط دارید ممکن است گاهی گربه ای به خانه تان بیاید و در باغچه تان دستشویی کند. و بله، ممکن است این کار گربه بوی خوشایندی نداشته باشد! گربه ها قدرت بویایی فوق العاده ای دارند و این بوی بد مدفوع احتمالا خودشان را هم کلافه می نماید! در واقع این یک علت دارد. گربه هایی که به صورت ولگرد در کوچه و خیابان زندگی می نمایند، ممکن است مدفوع خود را نپوشانند تا با آن حد و مرز قلمرو خود را به دیگر گربه ها نشان دهند. آنها حتی ممکن است روی در خانه هم ادرار نمایند، حتی اگر گربه ای در خانه دارید (گاهی وقتی می فهمند گربه ای در خانه هست، مخصوصا این کار را انجام می دهند).

2- گربه ها بی وفا، خودخواه و مکار هستند

ممکن است افرادی بگویند به این خاطر که گربه ها برای به دست آوردن چیزی که می خواهند دست به انجام هر کاری می زنند، از آنها دل خوشی ندارند. بله برای خود من هم پیش آمده! ممکن است حدود 10 دقیقه به هر روشی به گربه ام بگویم که از روی جایگاه من بلند گردد تا کارم را انجام دهم. او هنوز یاد نگرفته کسی که به او محبت می نماید و غذا می دهد را ناراحت نکند. البته من هم هنوز به اخلاق او عادت ننموده ام و هر بار گول او را می خورم! اگر افرادی که از گربه خوششان نمی آید این علت را بیاورند، خب، اندکی قابل درک است.

3- برخی افراد به گربه آلرژی دارند

اگر فرد به گربه آلرژی دارد، کاملا قابل درک است که نخواهد به هیچ وجه در کنار این حیوان قرار بگیرد. ممکن است فرد در این حالت از گربه متنفر نباشد و تنها از حالت آلرژیکی که با نزدیک شدن گربه و تماس با او در فرد ایجاد می گردد بدش آید. در برخی موارد ممکن است این واکنش آلرژیک حتی آسم باشد! پس اگر گربه دارید بهتر است قبل از آمدن دوستان و آشنایانی که فکر می کنید ممکن است به آن آلرژی داشته باشند، به آنها بگویید. می توانید از وسایلی که آلرژی را رفع می نمایند هم بهره ببرید.

4- گربه ها پرندگان را می کشند

خب این یک واقعیت است که گربه ها جانورانی شکارگر هستند و بعد از موش طعمه مورد علاقه آنها پرنده است. حتی یکی از بازی های مورد علاقه گربه ها هم همین بازی شکار است، اگر گربه دارید حتما این را می دانید. اما خب این غریضه گربه است و باید به او حق دهید.

5- قبلا گربه ای آنها را گاز گرفته یا چنگ زده

ممکن است این افراد قبلا از طریق گربه ای گاز گرفته شده اند یا گربه آنها را چنگ شده و الان آنها به خاطر خاطره بدی که دارند، از گربه بدشان می آید. این رفتارها از سال های ابتدایی کودکی گربه به او آموزش داده شده اند و درون وجودش هستند. ممکن است گربه در آن حالت احساس خطر می نموده و یا خواسته است به این روش با آنها بازی کند. الان برای پاک کردن این خاطره از فکر این فرد اندکی دیر شده. شاید تنها کاری که بتوانیم انجام دهیم آن باشد که به گربه مان یاد دهیم گاز گرفتن یا چنگ انداختن رفتار درستی نیست.

6- گربه ها خیلی مستقل هستند

گربه هایی وجود دارند که دوست دارند تمام مدت بغل و نوازش شوند و در عین حال بیشتر گربه ها خیلی کم اجازه این کار را می دهند و انگار از اینکه لمس شوند خیلی خوششان نمی آید. البته برخی گربه ها هم چیزی بین این دو هستند. ممکن است فرد به این خاطر که گربه ها تا این حد مستقل هستند از آنها خوشش نیاید!

7- فوبیای گربه

این حالت باعث ایجاد یک ترس غیرمنطقی و شدید از گربه در فرد می گردد. ممکن است درک این حالت برای دوستداران گربه سخت باشد اما این یک بیماری است و این احساس قوی وجود دارد و واقعی ست. جالب است بدانید یکی از افراد مشهوری که فوبیای گربه داشت، ناپلئون بناپارت بود! به هر حال چه ما این حالت را درک کنیم و چه نکنیم، این افراد نمی توانند نزدیک بودن به هیچ گربه ای را تحمل نمایند.

منبع: فوت و فن / thespruce.com

به "چرا مردم از گربه من متنفرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مردم از گربه من متنفرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید