2800 هکتار مزارع کلزای میاندورود مبارزه شیمیایی شد

به گزارش وبلاگ وکیل من، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از مبارزه شیمیایی با آفات و بیماری ها در 2 هزار و 847 هکتار مزارع کلزای این شهرستان اطلاع داد .

2800 هکتار مزارع کلزای میاندورود مبارزه شیمیایی شد

به گزارش خبرنگاروبلاگ وکیل مندفترمازندران درمیاندورود: سید اسماعیل علوی از مبارزه شیمیایی با آفات، حشرات و علف های هرز در دو هزار و 847 هکتار مزارع کلزای شهرستان میاندورود اطلاع داد.

وی با بیان اینکه یک هزار و 268 هکتار از این سطوح مربوط به مبارزه باعلف های هرز بود، اضافه کرد: برای پیشگیری از رویش علف های هرز نازک برگ و پهن برگ، استفاده از علفکش پیش از کاشت بویژه در زمین های خشکه زاری مورد تاکید است که 520 هکتار مبارزه با علف های هرز پیش از کاشت کلزا با مصرف 673 لیتر علف کش و 748 هکتار پس از کاشت کلزا با استفاده از علف کش های بوتیران استار و لونترال صورت گرفت.

علوی با اشاره به اینکه هزار و 579 هکتار مبارزه شیمیایی با حشرات و حلزون انجام شد، ادامه داد: 912 هکتار برای مبارزه با حلزون و مابقی برای مبارزه با برگ خوارها، کک و سایر حشرات صورت گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود اعلام کرد: شروع فعالیت آفت از علف های هرز حاشیه مزارع و باغات مجاور مزارع کلزاست که در صورت ضرورت بر کنترل شیمیایی علاوه بر سطح مزرعه حتماً بر روی علف های هرز حاشیه مزرعه و باغات مجاور نیز سمپاشی انجام گردد.

این مسؤول یادآور شد: کلزاکاران با هدایت و اخذ مشاوره از کارشناسان پهنه در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان از چگونگی مبارزه شیمیایی با آفات و علف های هرز و زمان و اندازه مناسب مطلع شوند تا کمترین مصرف سموم را داشته باشند.

لازم به ذکر است سطح سبز کلزای این شهرستان هزار و 82 هکتار است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "2800 هکتار مزارع کلزای میاندورود مبارزه شیمیایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2800 هکتار مزارع کلزای میاندورود مبارزه شیمیایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید