مصالح ساختمانی

ساختار شگفت انگیزی که از زیر خاک بیرون کشیده شد، عکس

دانشمندانی که این لانه متروکه را برای پژوهش انتخاب نموده بودند در خیالشان نمی گنجید که ساختاری چنین شگفت انگیز زیر خاک نهفته باشد. شهری بزرگ که ساخته مورچگان است.

20 آذر 1402

سِوِند بافی هنر هرمزگانی ها

خبرنگاران : نخل درختی است محبوب و پربرکت. در میان شهرهای جنوبی کشور جایی که نخلستانها پایدار و با ابهت چتر برکت را بر سفره مردمان گسترانیده اند هر جزئی از این موهبت مفید و سودمند است. جنوبی ها با برگ های نخل خرما سوند می بافند.

10 آبان 1401

خانه زیر یک میلیارد تومان در اصفهان نداریم

شیخ سجادیه گفت: اکنون با حداقل حقوق و با 20 درصد اضافه تر آن، بیش از 100 سال طول می کشد که یک خانوار با پس انداز خود بتواند خانه دار گردد که این میانگین در هر جای جهان کمتر از 10 سال است.

23 مرداد 1401

پیوستن تاشکند به توافق نامه چابهار درحال نهایی شدن است

رئیس اتاق مشترک ایران و ازبکستان گفت: پیوستن ازبکستان به توافقنامه چابهار از لحاظ مالی برای هر دو طرف سودمند بوده و یک اقدام برد-برد است.

24 خرداد 1401

7 جشنواره فرهنگی جهان که نباید از دست دهید

جشنواره های فرهنگی عالی نظیر جشن دیوالی هند، جشن هاگمانی اسکاتلند، جشن فانوس چین و کارناوال ونیز در جهان برگزار می گردد که لذت سفر را دوچندان می نمایند.

1 اسفند 1400

ویژگی خطرناک روغن پالم را بشناسید

یکی از اسیدهای چرب موجود در روغن پالم باعث تکثیر سلول های سرطانی در بدن افراد می شود.

15 آذر 1400

68 هزار میلیارد ریال اعتبارات طرح های عمرانی از طریق فاینانس داخلی تامین می شود

تهران (پانا) - معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی می گوید به منظور تأمین کسری بودجه موردنیاز طرح های عمرانی بخش حمل ونقل تأمین 68 هزار میلیارد ریال ازطریق فاینانس داخلی در دستورکار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

18 آبان 1400

تزیین میز صبحانه خوری، ایده ای تازه در طراحی آشپزخانه

مسلما شروع روز در یک کنج گرم و نرم با صبحانه ای لذیذ و شیرین، انرژی زیادی به ما می دهد. طراحی و تزیین اتاقی مخصوص برای میز صبحانه خوری ایده ای نو در طراحی داخلی است که امروزه بیشتر خانه دارها ترجیح می دهند آنرا در آشپزخانه خود داشته باشند. اگر شما هم قصد...

4 شهریور 1400

خفاش ها متهمان ردیف اول نابودی غار نگاره های تاریخی هستند

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، خفاش ها متهمان ردیف اول نابودی غار نگاره های تاریخی هستند.

20 مرداد 1400

برج طغرل را با بتن و سنگ های مرمر گره زدند

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، برج طغرل را با بتن و سنگ های مرمر گره زدند.

5 تیر 1400

مقاله: گچ کاری برای بازسازی ساختمان

ترمیم گچ ریخته دیوار در زمان بازسازی ساختمان کاری است که احتیاج به حوصله و مهارت دارد؛ اگر یک نتیجه نهایی عالی می خواهید کار را به یک متخصص در این زمینه بسپارید. نکته مهم دیگر آن که در هنگام کار به خاطر وجود گرد و خاک زیاد برای حفاظت از سلامتی خود از ماسک...

24 شهریور 1399

اصفهان، شهر گنبدهای بی نظیر ایران

گنبدهای بی بدیل ایران را در اصفهان می توان دید، شهر گنبدهای فیروزه ای و خاگی، شهر گنبدهای مزین به کاشی و آجر که عالمی از تخیلات ظریف و با صلابت هنر ایرانی را در مساجد به تصویر می کشند، گرچه توسعه ساختمان های بلند، منظر شهر گنبدها را تا حدی مخدوش کرده اما...

30 مرداد 1399