برترین روش های طبیعی برای رشد مجدد موها

به گزارش وبلاگ وکیل من، آیا از ریزش مو رنج می برید و می خواهید بدانید چگونه می توانید مانع آن شوید و رویش مجدد موها را بازگردانید؟ روش های طبیعی زیادی برای رشد موهایی بلند و درخشان وجود دارد.

برترین روش های طبیعی برای رشد مجدد موها

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

آیا از ریزش مو رنج می برید و می خواهید بدانید چگونه می توانید مانع آن شوید و رویش مجدد موها را بازگردانید؟ روش های طبیعی زیادی برای رشد موهایی بلند و درخشان وجود دارد.

علل مختلفی می توانند باعث ریزش مو شوند. ضعیف بودن بدن ، استرس ، رژیم غذایی نامناسب ، کمبود بعضی ویتامین ها و مواد معدنی همگی ممکن است منجر به ریزش مو شوند. با شناسایی دلیل ریزش مو می توان برای پیشگیری از آن اقدام کرد. ولی، چگونه موهای خود را مجدد رشد دهید؟ روش های طبیعی زیادی برای تحریک رشد مو وجود دارد که می توانید از آن ها بهره ببرید. در اینجا، به بعضی از این روش ها برای رشد مجدد موها اشاره نموده ایم.

رژیم غذایی غنی از آهن

یکی از علل اصلی ریزش مو کمبود آهن در رژیم غذایی است. برای داشتن موهایی قوی و سالم، لازم است که به رژیم غذایی خود آهن اضافه کنید. سبزیجات دارای برگ سبز ، حبوبات و گوشت قرمز همگی غنی از آهن هستند. آن ها بعلاوه حاوی بیوتین و روی می باشند که جزء مواد معدنی ضروری برای افزایش رشد مو به تعداد می فرایند.

ماساژ دادن موها

ماساژ دادن موها نه تنها باعث جوانسازی آن ها می گردد بلکه بعلاوه به تحریک رشد موها هم یاری می نماید. ماساژ دادن منظم موها با روغن گردش خون را افزایش می دهد و به تغذیه و تقویت فولیکول های مو و ساقه مو یاری می نماید. شما می توانید از روغن زیتون ، روغن جوجوبا یا روغن نارگیل برای ماساژ ددن موهای خود بهره ببرید. برای دستیابی به نتایج بهتر روغن را قبل از استفاده گرم کنید و موهای خود را قبل از خواب ماساژ دهید. صبح روز بعد موها را با شامپوی ملایم بشویید.

استفاده از مواد گیاهی

مواد گیاهی زیادی وجود دارند که برای تحریک رشد موها مفید هستند مانند گیاه بابونه. این مواد گیاهی رشد مو را افزایش می دهند و معمولاً جزء ترکیبات اصلی شامپوها و نرم کننده های که برای درمان ریزش مو فراوری شده اند به حساب می آیند. اگر ریزش مو شما به خاطر استرس باشد، می توانید از گیاه بابونه بهره ببرید. بابونه استرس را کاهش می دهد که این به نوبه خود رشد موها را بهبود می بخشد.

رژیم غذایی غنی از ویتامین

ویتامین های A ، E و B کمپلکس برای سلامت موها ضروری هستند. ویتامین A برای فراوری سبوم لازم است. کمبود سبوم ممکن است منجر به ریزش موها و شکننده و خشک شدن آن ها گردد. ویتامین E نقش حیاتی در ترمیم فولیکول های آسیب دیده ایفا می نماید. ویتامین B کمپلکس مسئول سلامت و استحکام موهاست. همه این ویتامین ها را می توان در میوه ها و سبزیجات دارای برگ سبز یافت. پس، میوه ها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا به تقویت موها یاری کنید.

علل ریزش مو چیست

رژیم غذایی فاقد پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی ضروری ممکن است منجر به ریزش مو شد.

عوارض جانبی بعضی داروها که برای درمان بیماری هایی مانند آرتروز ، نقرس ، افسردگی و فشار خون بالا تجویز می شوند هم ممکن است منجر به ریزش مو شوند.

افرادی که کم خونی دارند یا از مسائل تیروئید رنج می برند ممکن است از نازک شدن موها رنج ببرند.

استفاده از روش هایی مانند رنگ کردن موها باعث آسیب تماشا موها می گردد که این به نوبه خود منجر به نازک شدن موها و ریزش مو می گردد.

عفونت قارچی پوست سر ممکن است منجر به ریزش مو گردد.

ریزش مو با بعضی بیماری ها مانند دیابت و لوپوس ارتباط دارد.

معمولاً بیمارانی که تحت شیمی درمانی یا پرتو درمانی قرار می گیرند دچار ریزش مو می شوند.

تغییرات هورمونی یکی از علل شایع ریزش مو در زنان به تعداد می رود. این هنگام بارداری ، یائسگی و بعد از زایمان اتفاق می افتد.

استفاده بیش از حد از محصولات حالت دهنده مو هم در ریزش مو نقش دارد.

اگر می خواهید با ریزش مو مبارزه کنید، از شستن بیش از حد موها خودداری کنید. با انجام اقدامات مراقبت از مو و استفاده از رژیم غذایی مناسب می توان از ریزش مو پیشگیری کرد.

منبع: راسخون

به "برترین روش های طبیعی برای رشد مجدد موها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین روش های طبیعی برای رشد مجدد موها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید