تکمیل راه آهن رشت به آستارا پروژه اولویت دار دولت است

به گزارش وبلاگ وکیل من، اجرای راه آهن رشت به آستارا یکی از طرح های مهم و اولویت دار دولت است.

تکمیل راه آهن رشت به آستارا پروژه اولویت دار دولت است

معاون اول رییس جمهور امروز در ملاقات استاندار و اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان، گفت: با تمهیدات دولت این قطعه از کریدور شمال به جنوب نیز به سرعت راه اندازی می گردد تا کشور بتواند از مزایای بزرگ کُریدور های بین المللی و عایدی های ترانزیتی بهره مند گردد.

محمد مخبر با اشاره به ظرفیت های متعدد و گسترده گیلان برای توسعه، بر ضرورت کوشش جدی مسئولان این استان برای شناسایی و معرفی این ظرفیت ها و برطرف موانع دست و پاگیر برای مشارکت مردم و حضور بخش خصوصی تأکید کرد.

وی مسائل مرتبط با آب و فاضلاب، دفع پسماند و مسائل تالاب ها را از معضلات جدی استان گیلان برشمرد و اضافه کرد: برای برطرف این مسائل ضروری است که برنامه ریزی و پیگیری جدی صورت گیرد.

معاون اول رییس جمهور بعلاوه با اشاره به مسائل مطرح شده در جلسه در مورد بعضی محصولات کشاورزی از جمله چای و برنج، گفت: واردات برنج در ایام اخیر اقدامی برای تعادل بخشی به بازار و تنظیم عرضه و تقاضا بود، اما رویکرد اصلی دولت این است که از واردات برنج در صورت آسیب به فراوری داخل جلوگیری گردد.

محمد مخبر اضافه کرد: ظرفیت های سه استان شمالی کشور در بخش کشاورزی بسیار گسترده است؛ به گونه ای که اگر به نحو مطلوب از این ظرفیت ها استفاده گردد، از محل عایدی های حاصله می توان بخش زیادی از هزینه های مورد احتیاج کشور را تأمین کرد.

استاندار گیلان نیز در این جلسه گزارشی از فرایند اجرای مصوبات سفر استانی رئیس جمهور و تخصیص اعتبارات مربوط به این مصوبات ارائه کرد و به تشریح اقدامات انجام شده در راستای دفع پسماند، توسعه شبکه فاضلاب و آبخیزداری و تکمیل پروژه های نیمه تمام در استان پرداخت.

نمایندگان مردم استان گیلان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه مسائل مرتبط با فاضلاب و پسماند، حاشیه نشینی، خشکی تالاب های استان، مسایل مرتبط با چای و برنج، اندازه غرق شدگی در سواحل، لایروبی آبراهه ها، تنش آبی و فرسودگی و ناپایداری شبکه برق استان را از چالش های این استان برشمردند و به تشریح مهم ترین دغدغه های خود در مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی، مغفول ماندن ظرفیت های صنعتی استان، تأمین سرمایه در گردش کارخانه فراوری کاغذ و بسترسازی برای فعالیت بخش خصوصی جهت توسعه گردشگری استان پرداختند.

وبلاگ وکیل من گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تکمیل راه آهن رشت به آستارا پروژه اولویت دار دولت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل راه آهن رشت به آستارا پروژه اولویت دار دولت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید