درودی:امیدوارم مشکل بانوان بدنساز در میادین بین المللی برطرف گردد، چیزی به نام دوپینگ بانوان در فدراسیون نداریم

به گزارش وبلاگ وکیل من، عضو هیئت رئیسه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره مسائل مختلف توضیحاتی را اعلام کرد.

درودی:امیدوارم مشکل بانوان بدنساز در میادین بین المللی برطرف گردد، چیزی به نام دوپینگ بانوان در فدراسیون نداریم

وبلاگ وکیل من -کاوه درودی عضو هیئت رئیسه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در مورد مجوز بدنسازی برای بانوان گفت: در سال 1393 بر اساس وزارت ورزش بحث حضور بانوان در فدراسیون بدنسازی شکل گرفت و از همان سال نایب رئیس بانوان در این فدراسیون تشکیل شد و مسئولیت گرفت. تا قبل از حضور نصیرزاده عموما فعالیت فدراسیون در حوزه های آموزشی بود و بانوان در بحث مربیگری و کار با دستگاه مجوز می گرفتند

با رویکردی که نصیرزاده داشت در زیر مجموعه های این فدراسیون اعم از پاورلیفتینگ، مچ اندازی و فیتنس فعالیت های رقابتی در کنار آموزش در بخش بانوان شکل گرفت و حتی 2 اعزام ما به خارج از کشور از شورای برون مرزی مجوز گرفت و زمانی که شورای برون مرزی مجوز صادر می نماید یعنی فعالیت بانوان مجوز دار بوده است. امیدوارم با حضور سجادی که خودش در بدنه ورزش حضور داشته این مشکل سریعتر برطرف گردد و بانوان کشورمان بتوانند هرچه سریعتر در بخش رقابتی نیز فعالیت داشته باشند.

گزارشاتی که برای وزارت ورزش ارسال شده است در 2 بخش است. یک بخش مربوط به استفاده از مواد نیروزا در بخش بانوان است که باید اشاره بکنم که تا به امروز یک مورد مثبت از استفاده داروی های نیروزا در حوزه های زیر مجموعه فدراسیون بدنسازی به صورت رسمی نداشته ایم.

بعضی از بانوان از فضای مجازی برای نشان دادن توانایی های خود از مواد نیروزا در رشته بدنسازی استفاده می کردند که در شان کشورمان نبود و با رسانه های غیر مجاز مجازی برخورد شد. در حال حاضر ما چیزی به نام دوپینگ بانوان در فدراسیون نداریم. کشور ما در حوزه ورزش بانوان سنتی است و خواهش می کنم با این فرافکنی ها افکار خانواده ها برای حضور بانوان در رشته های ورزشی را مکدر ننمایند و اجازه بدهند خانم ها با فراغ بال به سمت ورزش روی بیاورند.

مجوز هیچ باشگاهی باطل نشده است و حتی در حوزه آموزش فدراسیون در بخش بانوان نیز ممنوعیتی صورت نگرفته است و سجادی قول داده است سریعتر به مدارک رسیدگی کند تا بانوان کشورمان در میادین بین المللی نیز در بخش رقابتی مثل فیتنس و مج اندازی نیز شرکت نمایند.

امیدوارم با دخالت سجادی حضور بانوان در رقابت های آسیایی کاپ کیش حل گردد و فدراسیون با تمام توان پیگیر این موضوع است.

ما هنوز فرق مکمل با دارو های غیر مجاز را نمی دانیم، مکمل ورزشی مثل ویتامین ها و ... برای ورزش کردن ضروری است و هیچ منافاتی با ورزش در آقایان و بانوان ندارد و آنچه که غیر مجاز است دارو های نیرو افزا است. بالای 25000 باشگاه ما در سطح کشور داریم که هیچگونه نظارت مستقیمی از سوی هیچ یک از فدراسیون های ورزشی روی آن ها صورت نمی گیرد و نظارت این باشگاه ها بر عهده سازمان اماکن استان مربوطه است. امکان آموزش بانوان به وسیله مربی آقا در فضا های رسمی وجود ندارد مگر اینکه در فضا های زیر زمینی غیرمجاز باشد که مسئولیت پیگیری آن هم بر عهده اداره اماکن نیروی انتظامی است.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "درودی:امیدوارم مشکل بانوان بدنساز در میادین بین المللی برطرف گردد، چیزی به نام دوپینگ بانوان در فدراسیون نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درودی:امیدوارم مشکل بانوان بدنساز در میادین بین المللی برطرف گردد، چیزی به نام دوپینگ بانوان در فدراسیون نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید