مقاله: گچ کاری برای بازسازی ساختمان

به گزارش وبلاگ وکیل من، ترمیم گچ ریخته دیوار در زمان بازسازی ساختمان کاری است که احتیاج به حوصله و مهارت دارد؛ اگر یک نتیجه نهایی عالی می خواهید کار را به یک متخصص در این زمینه بسپارید. نکته مهم دیگر آن که در هنگام کار به خاطر وجود گرد و خاک زیاد برای حفاظت از سلامتی خود از ماسک مخصوص بهره ببرید.

مقاله: گچ کاری برای بازسازی ساختمان

سوال این است که چرا گچ دیوار می ریزد؟ ریختن گچ دیوار علت های متفاوتی دارد. یکی از علت های شایع ریختن گچ ترکیدن لوله آب یا فاضلاب است. در واقع علت اصلی نشت آب و یا نفوذ رطوبت این است که در منطقه بارانی و شرجی زندگی می کنید و دیوار را به اندازه کافی عایق کاری نکرده اید.

در زمان بازسازی ساختمان توجه کنید که چنان چه ضخامت ملات گچ و خاک و یا گچ که روی دیوار می کشید از 7 تا 8 سانتیمتر بیشتر باشد و آن را در یک نوبت بکشید لایه های رویی گچ در اثر مجاورت با هوا خیلی زود خشک می شوند. اگر هنوز لایه های درونی مرطوب هستند و اگر این لایه ها هم بخواهند خشک شوند، یعنی آب آنها تبخیر گردد در این صورت باید در سطح گچ کاری ترک هایی ایجاد گردد تا امکان خروج بخار آب لایه های زیرین حاصل گردد.

رنگ کردن روی گچ خیس یا رنگ کردن زیاد موجب پوسته، پوسته شدن دیوار می گردد. اگر در موقع ساختن ملات گچی، مقدار گچی که در آب می ریزید از حد معینی کمتر باشد گچ پس از خشک شدن تقلیل حجم داده و می ترکد.

منبع مقاله: گچ کاری برای بازسازی ساختمان

به "مقاله: گچ کاری برای بازسازی ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: گچ کاری برای بازسازی ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید