میراث فرهنگی غیرمنقول ایران به جلد دوم رسید

به گزارش وبلاگ وکیل من، جلد دوم #کتاب میراث فرهنگی غیرمنقول ایران نوشته محمدحسن طالبیان، مصطفی پورعلی و سعید خاصی پور به وسیله مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و #گردشگری منتشر شد.

میراث فرهنگی غیرمنقول ایران به جلد دوم رسید

به گزارش دنیای سفر از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، جلد دوم کتاب میراث فرهنگی غیرمنقول ایران شامل لیست آثار غیرمنقول ثبت شده به تفکیک استان های قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد و تصاویری از آثار ثبت شده در لیست آثار ملی است. آثار تاریخی- فرهنگی ثبت شده در لیست آثار ملی ایران از تاریخ 24 شهریور 1386 تا آخر 1398 در این کتاب آمده است.

ثبت مواریث تاریخی، فرهنگی و طبیعی و ناملموس کشور با مستند کردن مشخصات ویژگی های ارزشمند آثار، ضمن مهیا کردن امکانات لازم برای ارتقای شناخت ارزش های تاریخی، فرهنگ و طبیعی آثار، پشتوانه ای قانونی و حقوقی برای حفاظت پایدار ثبت شده در لیست آثار ملی و لیست های ذیربط را فراهم می آورد.

این اقدام بعلاوه آغازگر تکمیل مطالعات پژوهشی درباره آثار ثبت شده و مهیا کردن این آثار برای ثبت در لیست های میراث جهانی است. تا به امروز 34 هزار و 985 اثر تاریخی و فرهنگی منقول و غیر منقول، 755 اثر طبیعی، 2هزار و 372 عنصر فرهنگی ناملموس در لیست آثار ملی و بعلاوه تا کنون 26 اثر فرهنگی-تاریخی و طبیعی و 17 عنصر فرهنگی ناملموس کشور در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

مجموعه 5 جلدی میراث فرهنگی غیرمنقول ایران که به تبین فرایندهای اجرایی امور مربوط به ثبت آثار تاریخی-فرهنگی، معین حریم آثار و بعلاوه انتشار لیست های مرتبط با آثار ثبت شده در لیست آثار ملی و حرایم آن می پردازد، فارغ از جنبه های علمی و پژوهشی آن امری مهم در شفاف سازی اقدامات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

منبع: دنیای سفر

به "میراث فرهنگی غیرمنقول ایران به جلد دوم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میراث فرهنگی غیرمنقول ایران به جلد دوم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید